Reacties voor: Adverteren via iAd kost miljoen dollar

Volgens insiders liggen de kosten voor een iAd-overeenkomst met Apple rond de 1 miljoen dollar. Bedrijven die vlak na de lancering van de dienst willen adverteren, kunnen een vraagprijs tot $10 miljoen verwachten.
Lees het complete artikel → Adverteren via iAd kost miljoen dollar
Berry Nieskens - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 36 reacties

  1. Wat mijn betreft zeer goed nieuws! Dat betekent dat alleen serieuze bedrijven dit zullen gaan doen en we dus mooie en interessante iAds(?) zullen krijgen. Dus geen vervelende irritante cover reclames o.i.d. omdat zij simpelweg niet dat budget hebben.

  2. Wat Ruben zegt ja 😛

  3. Lachen! Je betaalt 1 miljoen en vervolgens keurt Apple je app af 🙁 Het is meer om hun eigen kas te spekken.

  4. Ik weet het zo net nog niet. Ik krijg ongevraagd reclame want wie garandeert mij dat ook in de betaalde apps straks geen reclame te vinden is? Apple presenteerde dit zogenaamd omdat de kleine ontwikkelaars die gratis app’s leveren hier een mooie opsteker van krijgen. Ondertussen krijg ik het idee dat er maar één beter van wordt: Apple. Dit zaakje stinkt.

  5. Ted, je snapt het idee denk ik niet. Als je als bedrijf reclame wilt maken via iAd van Apple, dan koop je dus een plekje op een heleboel verschillende apps op een heleboel verschillende iPhones. Je zit dus niet aan 1 app vast 😉

    En Ruben heeft gelijk 😀 Via iAd zul je echt geen vreselijk irritante “Gratis ringtones” reclames tegenkomen.

    Nouja, we zien wel hoe dit zal verlopen.

  6. @Ted: ? Dat slaat nergens op. Dat heeft niets met elkaar te maken!

  7. @Ted
    “Je betaalt 1 miljoen en vervolgens keurt Apple je app af”
    Je betaalt 1 miljoen om je advertenties te laten vertonen binnen goedgekeurde applicaties die ruimte bieden aan advertenties. Vergelijk het in dat opzicht maar met Google Ads.

    “Het is meer om hun eigen kas te spekken.”
    Money makes the world go round. Natuurlijk verdienen ze er grof geld aan. Maar daar maken ze dan weer een mooie nieuwe gadgets van die we móeten hebben! 😉

  8. Origineel geplaatst door sNicker
    Via iAd zul je echt geen vreselijk irritante “Gratis ringtones” reclames tegenkomen.

    Hangt er maar net vanaf hoeveel iemand kan betalen. Die ringtone reclames hebben ook genoeg geld om op tv te adverteren dus dan zal iAd ook niet zo’n probleem zijn…

  9. Het bereik van iAd is in theorie, zoals Steve al zei in de Keynote op het developers congress, ontzettend groot en kan vele miljoenen hits/displays opleveren. Dit is zeer interessant voor adverteerders en de kosten moeten dan denk ik ook vergeleken worden met een uitgebreide nationale TV campagne in de VS op primetime. Dan zal het bereik enigzins overeenkomen.

    Voordeel met iAd voor adverteerders is dat er (als ze het goed doen) direct cijfers beschikbaar zijn (zoals Google AdWords oid), waar TV advertenties het moeten doen met schattingen op basis van KLO.

    Dit zal ook de kwaliteit van de adverteerders en de advertenties ten goede komen. Ik ben zeer nieuwsgierig naar de resultaten en het animo onder adverteerders!

  10. Dit vind ik nou slim. Oké.. Het is belachelijk veel. Maar op deze manier krijgen we niet die sms-horoscopen, beltonen en andere troep. Maar gewoon goede reclame. (bestaat dat?!?)

  11. Origineel geplaatst door Berry Nieskens
    Maar daar maken ze dan weer een mooie nieuwe gadgets van die we móeten hebben

    Apple heeft net 3.07 miljard dollar pure winst in drie maanden gedraaid. Denk je dat ze dat iAd nodig hebben om nieuwe gadgets te ontwikkelen? Ik dacht het niet.

  12. Ik vind dat wel.
    Als ik die nike en toy story reclame zag vond ik het best leuk. Het is een kleine app op zich zelf. Ben benieuwd welke bedrijven het allemaal gaan gebruiken!

  13. oplichterij.

    Sorry hoor, maar van de bedrijven die hier gemakkelijk zo veel geld kunnen investeren, weet ik heus het bestaan wel van af.
    Een reclame over een NIKE-schoen, een Coca-Cola drankje, een vlucht van KLM of een nieuwste MAC (hoe verrassend) of ‘witte reus: wast een berg kost een beetje’ … die kennen we onderhand wel.

  14. Ik durf de gok wel aan dat dit dus voorbij zal gaan aan Nederlandse adverteerders. Of weet iemand een partij die een miljoen investeert in misschien 20.000 (?) Nederlandse Iphoners?

  15. 1 miljoen lijkt veel, maar dat zijn toch normale bedragen in de reclame industrie? Je zou eens moeten weten wat het al kost om een reclame te maken.

  16. @WvB22:
    Ze moeten natuurlijk wel rekening houden met hun aandeelhouders, die willen natuurlijk steeds meer geld.

  17. zal wel weer iets met broodjes, en iets met apen zijn?

  18. Wat een super onzinnig artikel! Die mening die jullie erbij geven over dat het veel geld kost of dat een ontwikkelaar veel geld kan ontvangen is totaal nergens op gebaseerd!

    Misschien wordt voor 1 miljoen dollar jouw ad wel 100 miljoen keer geshowed. Met 75 miljoen verkochte iPhones en iPods touch is dat niet eens zo heel raar getal. En die is die 1 miljoen heel goedkoop!

    Ik zeg niet dat het zo is, maar zonder de gegevens wat je krijgt, kan je niet oordelen of iets duur is.

  19. Dat iphoneclub dit al gelooft bewijst dat ze kinderachtig zijn!!

  20. @h3rt0g: Precies en dat is volgen mij de enige reden voor het lanceren van iAd. Om producten te blijven ontwikkelen hebben ze dit geld echt niet nodig. Maar ondanks dat ik er zelf niet op zit te wachten blijft Apple mij verbazen. De iPad, een nieuwe iPhone, wat nieuwe Macs, die zag ik wel aankomen. Maar dit, en zo snel. Misschien gaat Apple zichzelf hiermee wel overtreffen.

  21. En het einde is zoek. Je betaalt je en scheel aan je nieuwe gadget, maar je wordt ook nog eens dood gegooid met Ads op je onwijs dure apparaat. Ik hoop dat de JB er heel snel komt en ik koop meteen de eerste de beste adblocker en firewall om mijzelf van deze meuk te verlossen. En. Laat de rechtzaken maar beginnen.

  22. Zeer goede zaak, de meeste delen mijn mening, dus onnodig herhalen is zinloos..
    Eindelijk “goede”, interessante reclame..
    Als ik terug denk aan de Toy Story reclame is dit fantastisch..

  23. Ontopic: het is een hoop centjes, maar als je het vergelijkt met tv is het een redelijk bedrag. Daarnaast kun je via je iPhone direct meer info krijgen over de dienst of het product van de adverteerder en evetueel meteen aanschaffen. Dat kan met een tv niet.
    Geen persoonlijke aanvallen a.u.b.

  24. Origineel geplaatst door Rens100
    Ik durf de gok wel aan dat dit dus voorbij zal gaan aan Nederlandse adverteerders. Of weet iemand een partij die een miljoen investeert in misschien 20.000 (?) Nederlandse Iphoners?

    Sorry, maar onder welke steen heb jij de afgelopen 2 jaar gelegen? 😛 er zijn zo’n 400.000 iphones in Nederland,

  25. Helemaal eens met de eerste reactie van mijn naamgenoot. Dit zorgt er hopelijk voor dat onzin als “Je bent de 1.000.000-ste bezoeker, dit is geen grap!” via 3G niet meer binnen komt. Via WiFi blokkeer ik alle reclame-troep sowieso al en ben er van overtuigd dat dat me straks met die iAd spam ook wel zal lukken.

    Maar als het dan echt niet te omzeilen is inderdaad liever een beetje “kwaliteitsreclame” dan die hersenloze schreeuwbanners die je nu steeds ziet.

  26. Als ontwikkelaar kan het opnemen van advertenties in een applicatie dus behoorlijk wat geld opleveren. Je ontvangt 60% van de opbrengsten die voortkomen uit jouw app. De rest blijft bij Apple.

    Met als gevolg dat veel ontwikkelaars hiervoor zullen kiezen! 🙁 Jammer denk ik.

  27. Overigens valt me regelmatig op dat velen nog steeds niet helemaal het principe van iAds begrijpen. Ze worden getoond op plekken waar de developers van apps daar voor kiezen. Je krijgt dus niet zomaar te pas en te onpas op willekeurige momenten spam voor je kiezen, alleen in software waarvan je zelf hebt gekozen om deze te gebruiken. Vind je het irritant, dan gebruik je dat programma gewoon niet.

    Zoals het nu ook al veelvuldig gebeurt zal de praktijk waarschijnlijk nog steeds zijn dat van een app een gratis versie met reclame is (handig om de app te testen) en een betaalde versie zonder reclame. Ik denk dat geen enkele developer het in zijn bol zal durven halen om in een betaalde app reclame te stoppen.

  28. Tijdens de presentatie zij apple dat ze iAd willen implementeren om van de reclamen af te zijn in gratis apps. Dit is dus een mooie manier om er vanaf te komen !! Ghehe

  29. Origineel geplaatst door Ruben
    Wat mijn betreft zeer goed nieuws! Dat betekent dat alleen serieuze bedrijven dit zullen gaan doen en we dus mooie en interessante iAds(?) zullen krijgen. Dus geen vervelende irritante cover reclames o.i.d. omdat zij simpelweg niet dat budget hebben.

    He, ik heb een Blu-ray cover website, nu voel ik me aangesproken 😉

    Nou ja, ik heb inderdaad geen miljoenenbudget 🙁

  30. Kom op mensen.. 1 miljoen is peanuts voor de grote bedrijven.. Zelfs de Ronaldoos en Beckhams krijgen al het vijfvoudige per jaar als salaris!!

    Ik zie de IPhoneclub nog niet zo snel met een iAd komen 🙂

  31. Liefste meneer Jobs,

    Als ik ook maar 1, ja, 1 Kinder chocolade reclame op mijn iPhone zie, gaat die zo toedeledoeki het zwembad in.

    Groetjes,

    Anna

  32. Één miljoen dollar staat gelijk aan 30 sec reclame tijdens de superbowl (het duurste reclame blok ter wereld). Ik zeg dat iAd te duur is.

  33. Sinds wanneer zijn mensen blij met reclame, ik hoef dat hele iAd echt helemaal niet.

  34. Lijkt me niet slim…1 je weet helemaal niet hoeveel het oplevert…adverteren via Iad

    En het echte geld zit in de longtail…niet bij de top100 adverteerders van de wereld. Kijk naar google adwords.

  35. Die kosten zijn toch niet per advertentie en een x-aantal vertoningen? Mij lijkt het dat je daarmee een advertentie kanaal ‘koopt’ en die ruimte ook weer kunt wederverkopen. Hierdoor ontstaat dus weer een nieuwe tak in de advertentie sport.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.