Reacties voor: ABN AMRO volgt de ‘Rabobank-aanpak’ met nieuwe Grip-app

ABN AMRO gaat de Grip-app testen, waarmee je meer grip moet krijgen op je inkomsten en uitgaven. De bank schakelt 10.000 klanten in om de app te testen, maar is dat wel de juiste aanpak? Ervaringen van de Rabobank wijzen anders uit.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 11 reacties

  1. Lijkt mij helemaal niks die app

  2. Ziet er toch beter uit dan die van Rabo. Wat een graf app is dat geworden zeg.

  3. Grappig want de KBC bank in België heeft dit al een tijdje. Ik gebruik het veelvuldig. De meeste transacties worden juist gecatalogiseerd, maar soms is het nodig om een manuele aanpassing te doen. Je ziet perfect waar je uitgaven naar toe gaan.

  4. Origineel geplaatst door Kotter
    Ziet er toch beter uit dan die van Rabo. Wat een graf app is dat geworden zeg.

    Nou ligt de lat ook wel bedroevend laag met die app van de Rabo

  5. Je kan ook onder de 18 de app proberen! Tenminste met een jongeregroeirekening.

  6. De ING heeft net dit jaar de stekker uit een vergelijkbare dienstverlening getrokken. Een jaar of vier/vijf geleden met veel bombarie gelanceerd. Na een maand weet je wel waar je geld aan op gaat en raak je er op uitgekeken.
    Misschien dat het in een App gieten in plaats van je laptop moeten gebruiken het verschil maakt, maar het moet wel verdomd slim in elkaar zitten wil het aanslaan.

  7. Deze app is echt geweldig!! Wel een goeie reality check! ik geef maandelijks 365 euro uit aan eten.. oeps! Heel blij met deze app!!

  8. Ik heb de app geïnstalleerd en getest, maar er klopt echt helemaal niks van. Het ziet er leuk uit met fancy interactieve grafiekjes, maar de data en conclusies daarvan kloppen echt totaal niet.

    Hij doet alsof ik altijd minimaal €600,- rood sta en nu voor t eerst positief saldo heb, terwijl ik nog nooit rood heb gestaan, wat zorgt voor hele rare grafieken.

    Ook zegt ie dat ik deze maand €xxx,xx meer heb uitgegeven dan voorgaande maanden, terwijl ik elke maand exact dezelfde uitgaven heb en toch echt elke maand datzelfde bedrag aan hypotheek betaal. Erg vreemd hoe de app aan zulke conclusies komt.

    Je kan op veel dingen klikken, maar het is me niet altijd duidelijk wat ik daarna aan het bekijken ben. Elke weergave heeft weer een ander soort grafiek en dat vind ik verwarrend.

    Het lijkt een app waar ze vooral veel fancy dingen in hebben willen stoppen waardoor het zijn doel voorbij gaat. Best geinig en handig hoor, dat je je uitgaven kunt labelen waardoor je beter inzicht krijgt, maar de rest is onduidelijk en dan haak ik af.

  9. De app ziet op de screenshots wel ‘native’ uit. In ieder geval is de vormgeving niet zo experimenteel (lees: slecht) als die van de Rabobank.

    Ik vraag mij af of de ontwikkelaars/opdrachtgevers überhaupt stil staan bij wat klanten willen. iPhone-gebruikers willen graag de nieuwste systeemfuncties en apps die snel laden met vloeiende animaties en een doordacht interface hebben. Dat zijn alles punten die je bij het kiezen voor een verpakte web-app op de achtergrond plaatst, puur omdat Apple Cocoa Touch zo goed optimaliseert. Dat is iets waar je onnodig veel werk in moet steken om dat mooi soepel te houden en dan ook alleen met het voordeel dat een webapp makkelijker aan te passen is buiten Apple om.

  10. Ziet er op zich goed uit. Zou graag zelf categorieën willen maken cq aanpassen.

  11. De introductie tekst zorgde bij mij voor een beetje verwarring aangezien het eerst leek dat het ook ging om een alternatieve bank app ala die van Rabobank, maar gelukkig is daar geen sprake van.

    Het is juist een mooie eerste opzet voor inkomsten/uitgaven goed te kunnen inzien zonder dat er een derde partij daar inzage in krijgt.

    Een aantal kritiek punten van mijn kant wat betreft v1.0:

    – bij het invoeren van je wachtwoord schakelt ie niet automatisch over naar Apple’s toetsenbord. Hij blijft staan op mijn 3rd party toetsenborden (Swype, Go Keyboard)

    – De app is niet Universal, maar slechts alleen voor iPhone en niet iPad. Dit is een groot gemis zeker om goed naar grafieken/statistieken te kunnen kijken.

    – Er zijn helaas veel zaken niet standaard voorzien van een categorie (denk aan McDonalds restaurant)

    – Als ik een categorie wil toekennen voor bijvoorbeeld mijn zorgverzekering dan zie ik ook eerdere afschrijvingen staan die je gelijk dezelfde categorie kunt meegeven echter ook betalingen van Xenos staan daar tussen?! Echter deze kun je niet handmatig uitzetten.

    – Zelf categorieën toevoegen want nu staan veel zaken onder bijvoorbeeld ‘Woning’ > ‘Verzekering’ terwijl ze niks met de woning van doen hebben.

    Een mooi begin, maar nog een hoop werk aan de winkel.
    Er zijn er nog een aantal, maar deze schoten me zo even te binnen.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.