Reacties voor: Storing in dataverbruik bij deel van de Vodafone-abonnees

Een storing bij My Vodafone zorgt ervoor dat Vodafone-abonnees incorrect worden geïnformeerd over verlopen bundels.
Bastiaan Vroegop - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 22 reacties

  1. Ah ok stond al even verbaast te kijken dat ik al aan mijn 3e databundel bezig was. Terwijl ik alleen smsje binnen heb gekregen bij het eerste databundel.

  2. Ik zit deze maand voor de tweede keer dik voorbij m’n bundel terwijl in myvodafone aangegeven wordt dat ik nog 950 mb heb.

  3. Bij mij is ie helemaal bont. Ik krijg om 10.36 een sms dat ik op 80% zit. Nog geen half uur later een sms dat ik 100% hebt bereikt. Dat ik 400mb op een bundel van 2048.
    Vervolgens bel ik om mijn bundelstatus op te vragen krijg ik een sms dat mijn tegoed op 2048 staat. Persoonlijk met iemand gesproken van vodafone, die roept dat ik 1640 verbruikt heb. (73%).
    Heb mn data maar op de meeste apps uitgezet, want je weet maat nooit.
    Gaat lekker daar!

  4. Op de eerste van elke maand reset ik de dataverbruikstatistieken op mijn iPhone (settings —> cellular), deze houdt -voor zover ik dat kan bepalen- exact bij hoeveel ik verbruik. (Stom trouwens dat dit niet automatisch ingesteld kan worden.)

    Deze maand is het verschil tussen mijn iPhone en de Vodafone app 200MB (2,3GB t.o.v. 2,1GB bij Vodafone). Gelukkig hoef ik mij hier voorlopig geen zorgen om te maken, maar netjes is anders. Wellicht is dit een goede tip voor mensen die anders een app zouden gebruiken (welke altijd aan moet staan overigens).

    Verder heb ik (en meer mensen in mijn omgeving) vorige maand een verandering opgemerkt: tegenwoordig maak je eerst je standaard bundel op (in mijn geval 1GB), vervolgens begin je pas aan je extra bundel (in mijn geval 10GB). Dit was voorheen andersom, op zich geen probleem, maar wanneer je 80% van je hoofdbundel hebt verbruikt krijg je wel een waarschuwingssms’je, terwijl je in feite nog 10,2GB overhebt.

  5. Ben erg blij dat ik sinds maart bij KPN zit. Betere app betere dekking prijs is ook vergelijkbaar soms bij KPN zelf iets goedkoper. Waarom nog Vodadone?

  6. Dit probleem had ik dus ook laatst in Spanje. Mag lekker 85,66 euro extra betalen. Thanks, Vodafone.

  7. Ik heb hetzelfde ervaren; nog 230mb in mijn bundel volgens de app en een sms dat 100% verbruikt is. Niks geen melding bij 80%! Gebeld met Vodafone en die hebben me een extra bundel aangesmeerd voor de resterende tijd en volgende maand. Hoezo compenseren?

  8. Net contact opgenomen met Vodafone en ik krijg mijn gehele bedrag buiten de bundel vergoed. Zat er bijna €30 overheen, ik zeg klasse service. Zat al vanaf 25 juni over mijn databundel heen, echter kreeg ik pas op 29 juni een sms dat ik nog minder dan 100 MB datategoed over had.

  9. Sinds ik mijn abonnement bij Vodafone heb verlengd heb ik alleen maar narigheid.
    Buitenland bundel vergeet de medewerker in de Vodafone winkel te activeren in het nieuwe contract, kortom extra kosten.
    Ik heb al jaren 4 gb internet en ben hier nooit overheen gegaan, maar volgens vodafone was ik op de 24ste van deze maand al over mijn nieuwe 6gb data tegoed heen.
    Inderdaad ook geen sms ontvangen.
    Bleek ik volgens Vodafone bijna 2.7 gb in een halve dag te hebben verbruikt. Ja ja!
    Gelijk de snelheid naar beneden en de winkelmedewerkers en klantenservice spreken elkaar op alle fronten tegen.
    Dit hebben we nog nooooiiit meegemaakt:-)
    Een advies, als je de kans krijgt lekker overstappen naar een andere provider want bij Vodafone wordt je in de maling genomen.

  10. Bij mij wordt de standaard databundel eerst aangeslagen in plaats van de extra bundel. Is bekend bij Vodafone en zou verder geen problemen moeten opleveren.

  11. Let maar eens op dat elke laatste week vd maand ze een storing hebben met de weergave van het datalimiet.

    Ook is het al maanden uitzonderlijk druk. Zo uitzonderlijk is dat niet meer.

    Irriteer me steeds meer aan Vodafone.

    Lompe datalimieten zo

  12. Er zijn vele app’s om je data gebruik bij te houden.Gebruiker blijft verantwoordelijk.

  13. In Nederland geen problemen met mijn databundel maar in mei wel in het buitenland. De 80% en 100% sms kwamen veel te laat door en zelfs toen ik alweer 1 dag terug was in NL.

  14. Is al maanden aan de gang. Heb al 3x compensatie gehad, wel pas nadat je zelf er achter aan gaat. Want ze schrijven eerst gewoon de volle rekening af.

  15. Heb dit probleem maar afgezien van de kosten moet ik al een paar dagen zonder internet…

  16. Origineel geplaatst door Jan
    Er zijn vele app’s om je data gebruik bij te houden.Gebruiker blijft verantwoordelijk.

    En die zijn allemaal even onbetrouwbaar. Het gaat Vodafone er niet om wat een simpel appje registreert, het gaat om wat hun systemen zeggen dat jij verbruikt hebt.

  17. Ik heb ook geen berichtje gehad. Vanavond gebeld met Vodafone en ik krijg mijn geld terug, zonder morren. Ik gebruik Bandwidth en Dataman als controle op mijn datagebruik. Bandwidth en de vodafone-app/website geven beide aan dat ik nog 2,65 Gig kan gebruiken en dataman 1,35 Gig. Dat is een enorm verschil en vond de man van Vodafone ook. Ik sta nu gatagd als iemand met een bijzonder internetgebruik en moet zeker contact opnemen als de rekening weer niet klopt zodat ze het weer in orde kunnen maken. Ik heb deze maand ook op diverse dagen screenshots gemaakt van de diverse alle met dataverbuik en dat ga ik vergelijken met de gespecificeerde rekening die ik binnenkort krijg. Zo hoop ik de meest accurate app eruit te pikken. Ik gok dataman, de man van Vodafone be vestige dat met het door hun he lodge verb ruil.

  18. Dit is al 2 maanden aan de gang zie ineens midden in de nacht dat ik 30 euro buiten me bundel ben en de app geeft aan dat ik nog 700 mb heb en pas half 11 in de ochtend krijg ik een sms van ze ga die 30 euro echt niet betalen

  19. Ik zit nu een paar dagen in Spanje eerst kon ik mijn XL blox niet aanzetten via de app… Gelukkig vlak voor Spanje wel gelukt..
    Maar ik ben al dagen via Twitter met Vodafone aan de haal!
    Ik krijg de sms te laat of op verkeerde volgorde! Dus vaak de 100% eerst of pas na middernacht dus geen idee welke bundel ze dan bedoelen of ik krijg om 5 uur s ochtends een sms dat ik 80% van me data verbruikt heb terwijl ik roaming uit heb staan dan!
    Gek word ik er van dan een aardig medewerker via Twitter die aan geeft we hebben problemen dus een dag halen we de kosten er van af maar gisteren weer niet. Ik moet helaas nog tot 2015 met ze door gaan maar daarna snel overstappen

  20. Ik heb dit probleem afgelopen mei gehad. 50euro data boven de bundel. Is na contact met de klantenservice netjes gecompenseerd door vodafone. 50 euro terug gekregen en eenmalig 1gb data als tegemoetkoming ontvangen. Foutje kan gebeuren, keurig opgelost in mijn geval!

  21. Nou , zie je wel . Ik dacht al dat het niet kon kloppen . Ik heb al een enkele keer een dag later een sms ontvangen ivm het overschrijden van mijn date limit !!!!

  22. Heb er op 4 juli voor het eerst mee te maken gehad.
    Vodafone reageerde zeer coulant, complimenten.
    Ik zette iPhone aan en binnen enkele minuten had ik 500 mb versnoept terwijl ik NIETS had gedaan.
    Eea is me nadien nog paar keer gebeurd … Terwijl ik op wifi zat…
    Dus nu is het de vraag: doet de iPhone raar? Doet Apple iets? Heb ik malware opgehaald? Ligt het wel aan Vodafone?
    Ik durf mijn mobiel netwerk niet meer aan te zetten, en zeker niet in het buitenland. Daar kan geen bundel tegenop, ben ik zo straatarm!

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.