Reacties voor: Aantal mobiele klanten bij KPN neemt af

Het aantal mobiele klanten bij KPN nam afgelopen kwartaal af, van 5,6 naar 5,3 miljoen. KPN wil de abonnementen concurrerender maken en wil kosten besparen met reorganisaties.
Lees het complete artikel → Aantal mobiele klanten bij KPN neemt af
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 42 reacties

  1. Terecht, niets dan ellende heb ik met die provider. In maart kan ik eindelijk overstappen en dat ga ik ook zeker niet nalaten.

  2. (Red.) Verwijderd: taalgebruik.

  3. Ik hoop dat de trendsetter van “ongelimiteerd” internet het onderspit gaat delven dat zou mijn pijn een beetje verzachten in iedergeval.

  4. Toch jammer dat je zo’n mooi Nederlands bedrijf slechte dingen toewenst Jos.. Lijkt de laatste tijd wel een beetje de mentaliteit hier in Nederland, of het nou gaat om bedrijven, sporters etc.

  5. Haha is het beste nieuws tot vandaag wat ik heb gehoord.

    Dat krijg je er van als je je klanten oplicht.

  6. Goh gek he als je de abonnementen zo belachelijk duur maakt.

    kreeg wel even een lach op men gezicht toen ik dit las! 😀

  7. We zijn op het juiste pad mensen blijf weg lopen! Dan komen zij wel achter ons aan en niet andersom!

  8. Volgende week ben ik ook weg bij KPN maar dan ook met alles telefonie,digitene en internet baggerfirma met hun prijsverhogingen elke keer

  9. De winst daalde van 1.8 naar 1,55 miljard. Ja dat klapt er in. De consument heeft een verlies van 15-20 % met die verrotte ABOS van hun. Dat klapt er in. Hopelijk stappen er nog meer weg bij de KPN. Helaas zit ik er nog een half jaar aan vast. Maar wat is het alternatief.

  10. Heel mooi dit, idd heerlijk nieuws voor de dinsdagochtend! Mooi ook om te zien dat er gelijk gereorganiseerd wordt, nee niet het probleem aanpakken, maar direct het mes erin. Vreemd om dit te lezen….

    Blijkbaar heeft het veranderen van abo’s een grotere impact op de verdienmodelletjes dan het teruglopend sms verkeer. Maar opnieuw aanpassen daar denken ze niet aan.

    Raar bedrijf dat KPN

  11. Dat krijg je er van als je met je voorwaarden terug wilt naar het VHS/walkman tijdperk.
    De tijd dat zakkenvullen nog ongelimiteerd mogelijk was ten kosten van de consument.
    KPN profileer jezelf maar eens met uitstekende service en een goede prijs kwaliteit verhaal.
    ALs ik kijk naar XS4all en Apple dan is hier best markt voor, mensen willen best betalen voor een goed product.
    Alleen niet voor een product wat jaar in jaar uit duurder wordt zonder enige innovatie of uitbreiding.
    Winst daalt hup bellen per seconde eruit ,afronden per minuut. Start tarrief weer ingevoerd. Aansluitkosten weer terug datalimiet boem weer geintroduceerd.
    Kijk niet terug maar denk vooruit!

  12. @ab: In het VHS en Walkman tijdperk was het juist veel beter geregeld. Je had een abonnement van een paar gulden en je betaalde -achteraf- gewoon de kosten voor de daadwerkelijk gevoerde gesprekken. Niet van tevoren betalen voor een vaste hoeveelheid belminuten terwijl je niet weet hoeveel je gaat bellen.

    De eerste provider die weer een “ouderwets” abonnement invoert met een bedrag voor het abonnement en achteraf een rekening voor wat ik verbelt heb heeft mij direct als klant!

  13. Ik sta volledig achter je. Het wordt eens tijd dat deze monopolist wordt aangepakt en flink hard ook. Vraag me af met wat voor abo ze nu weer gaan komen, waarschijnlijk lekker ondoorzichtig en idd met de constructie betalen per tijdseenheid en daar boven op geld durven vragen voor data. Stelletje kruideniers. Betalen per tijdseenheid prima, betalen voor data omdat de telefoon inkomsten terug lopen of omdat het data verbruik sterk is onderschat of omdat er zwaar geïnvesteerd moet worden om de data te kunnen verwerken is ronduit diefstal. Je zou toch mogen verwachten dat na al die jaren er ruim voldoende investeringsgeld is binnengekomen. Het zou ze sieren als dat nu daadwerkelijk eens daar voor wordt gebruikt ipv eigen gewin. BTW XS4all is van KPN

  14. Moeten ze maar niet zo duur zijn!!!!

  15. @ruben.cc: ALs klant heb je nu meer keus, in het verleden moet je we accoord gaan omdat er maar 2 a 3 aanbieders waren. Toen kwam er concurentie en werden de voordelen voor de klant beter. Uiteindelijk is de markt verzadigd en zal er op een andere wijze voorzien moeten worden in de bonus van de bestuursvoorzitters. De in dit geval is het niet de klant bepaald, nee de klant betaald!

  16. @ab: Je weet dat xs4all het zelfde is als KPN? Het enige verschil is de naam.. Alle mensen daar werken gewoon voor KPN en t internet dat jij krijgt is ook gewoon het zelfde dat je krijgt met een KPN internet abonnement

  17. Origineel geplaatst door Peter
    Volgende week ben ik ook weg bij KPN maar dan ook met alles telefonie,digitene en internet baggerfirma met hun prijsverhogingen elke keer

    kijk dit noem ik een held
    Iedereen die kpn opzegt is in mijn ogen een goed persoon

  18. @Jasper: je praat onzin. KPN heeft aandelen in XS4ALL. Verder werkt het geheel zelfstandig. Zelfs gescheiden netwerken. Ja, dat weet ik van binnen uit. Nee ik heb geen aandelen.

  19. Lekker voor KPN hebben ze verdiend. Enigste reden voor overstappen naar kpn is vanwege hun netwerk maar dan moeten ze datalimieten afschaffen en goedkopere abo’s aanbieden.
    de service is ver te zoeken bij alle providers maar bij KPN gaat het mij echt te ver

  20. Haha en terecht. Naar bedrijf

  21. @Ruben.cc: RaboMobiel Bundelvrij…..Ook van KPN..veel succes met overstappen.

  22. Heeft KPN volledig aan zichzelf te danken! Kijk eens naar onze buurlanden en bekijk de prijzen van mobiel internet! 15 euro voor 5gb internet in Duitlsand!

  23. Mooi nieuws en wat ben ik blij. Hoop dat het nog erger wordt en dat ze failliet gaan. Stelletje oplichters dat ze zijn.

  24. Toch nog ff een vraag. Zou KPN dit lezen?? Ik hoop het want ik hoor zoveel (ook buiten iPhoneclub om) negativiteit over KPN. Of zullen ze een dikke huid hebben. Vel voor de kop als een olifant voor de knieën???
    De provider die terug gaat is het slimste, die pakt ze allemaal.

  25. 3 keer moeten bellen om van kpn af te komen. Totaal een uur.. En maar zeuren om maar te verlengen…ze zijn veel te duur..
    En dan het abnment niet stop zetten….

  26. het is de tragiek van een voormalig staatsbedrijf. UPC heeft daar ook onder te leiden gehad, want het bleef kabeltelevisie amsterdam… dezelfde gemeente ambtenaren, maar nu privaat. dat duurt vrij lang voordat je die omslag hebt gemaakt. Tenzij je heel goed management hebt. KLM leidt er ook onder. Ook zo’n archaisch bedrijf dat zich niet realiseert dat klanten tegenwoordig veel sneller op veranderingen in de markt reageren dan het middle management zich beseft.
    Het is oostblok. Zolang we het er niet over hebben gebeurt het niet. En als het gebeurt verzinnen we er wetenschappelijk gemotiveerde onderzoeks resultaten bij. Zelfs de klantenservice van KPN is archaisch vergeleken bij T-mobile.
    Ik ben ook blij dat ik weg ben. heel erg blij. het is prettig om op zijn minste de illusie te hebben dat een bedrijf om je geeft.

  27. Het is alleen wel jammer dat door deze bezuinigingen veel mensen onnodig hun baan gaan verliezen. En dat alleen omdat de bobo’s in de top bepaalde omzetten willen halen. Jammer KPN.

  28. Kpn liep voorop om mobiel internet aan banden te leggen. Dit is de prijs die zij ervoor betalen.

  29. Abonnementen zijn ook gigantisch duur… Karma!

  30. DUH! Prijs/kwaliteit is slecht. Helemaal als je ziet hoeveel storingen KPN heeft. Daarnaast hebben medewerkers een arrogante houding en heb ik al meerdere malen meegemaakt dat ze incapabel zijn. En zo goed is het netwerk nou ook weer niet. Heb KPN mobiel van mijn werk en prive T-Mobile. Vergelijk het vaak en komt regelmatig voor dat T-Mobile dezelfde of betere 3G heeft en sowieso overal ook 2G. Enige verschil: je betaalt minder en hebt betere service.

  31. Origineel geplaatst door Bas
    Toch jammer dat je zo’n mooi Nederlands bedrijf slechte dingen toewenst Jos.. Lijkt de laatste tijd wel een beetje de mentaliteit hier in Nederland, of het nou gaat om bedrijven, sporters etc.

    Als datzelfde nederlandse bedrijf haar nederlanse klanten flink belazerd is het gewoon fijn om te zien dat ze hier niet zonder verlies mee wegkomen.

  32. @Paul Dijkstra: lijkt me duidelijk dat kpn al heel lang niet van haar klanten aantrekt.

  33. De duurste van de duurste aanbieder van NL.
    Gewoon niet te geloven, elke maand buiten de bundel, en ze rekenen ook nog eens transactiekosten, als je een debitel kaartje in je bezit hebt, 2 jaar terug. Er is toch geen enkel provider die je wensen een beetje waar maken. T-mobile heeft een bagger netwerk. Vodafone die naait je in de winkel en op je rekening. En al die dochter bedrijven…

    Waar gaat die geld toch naartoe?!

  34. Kijk KPN is qua bedrijf niet geweldig voor klanten. Maar: qua dekking is het wel het bete bedrijf. Het verslaat Vodafone en T Mobile wel ruim met ontvangst en dekking. Voor de rest sluit ik me aan bij de meeste reacties.

  35. Heerlijk nieuws is dit. Stelletje boeven dat het zijn.

  36. Hahahaha 😀

    Comments:
    Voel de liefde!

  37. KPN is niet goed voor de klanten maar ook niet voor zijn personeel uitgezonderd de top !

  38. Verbaasd mij niks kan ook mooi weg in maart bij de Kaal Plukkers van Nederland. Mooi Nederlands bedrijf waar je ze niets doen met klantgerichtheid en het woekerabonnement hebben uitgevonden.

  39. @Nick: Dat jij in een gebied woont waar de kpn dekking het beste is, wil niet zeggen dat de landelijke cijfers hetzelfde zijn. Landelijk gezien zijn de feiten heel simpel. Kpn heeft dezelfde dekkingsgraad als vodafone. T-mobile is de enige die echt wat procenten minder heeft, maar ook hier gaat het slechts om enkele procenten, dus pretendeer alsjeblieft niet verstand van iets te hebben waar je geen feitelijke kennis van hebt en een mening is zeker geen feit.

  40. @Ronald: wat een belachelijke en achterlijke reactie van jou tov Nick. KPN heeft absoluut de betere dekkingsgraad in NL en ver daarbuiten. Dat is een feit en geen mening, De meeste telecom providers maken zelfs gebruik van KPN netwerken omdat ze zelf anders geen dekking zouden hebben in sommige regio’s. Zakelijk heb ik voor mij en personeel 14 Iphone’s. Prive 3. 80% zit bij KPN en Vodafone en T-Mobile de overige 20%. Ik kan je verzekeren dat de problemen alleen bij T-Mobile en Vodafone zijn. Kpn is nauwelijks duurder dan de rest en als ik t-mobile bel of vodafone zijn het amateurs en kpn heeft altijd snel een oplossing dan wel netjes teruggebeld. Dat zijn feiten, uit ervaring.

  41. 20 jaar ervaring zegt niets je kunt het ook 20 jaar verkeerd gedaan hebben

  42. Dure abo’s doen mensen zelf, altijd maar verlengen, gewoon lekker sim only en door laten lopen.
    Bel nog altijd met de goede voorwaarden van 8 jaar geleden.

    En over dekking, kpn heeft beste gsm netwerk, Vodafone beste 3g netwerk.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.