Reacties voor: ‘800.000 Nederlanders luisteren naar Apple Music’

Zo'n 800.000 Nederlanders hebben Apple Music wel eens gebruikt. De populairste muziekdienst in Nederland is nog steeds Spotify, gevolgd door Apple's iTunes.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 21 reacties

  1. Ik ben lid van AM en vind het een erg fijne muziekdienst. Ben in de tussentijd één maand terug gegaan naar Spotify, maar dat doe ik ook niet meer. Ik ging terug omdat het betalen daar makkelijker werkt, omdat het automatisch verlengt wordt.

    Als je van AM naar Spotify gaat merk je wat voor draak van een UI Spotify heeft. AM heeft nog bugs en zijn dingen die makkelijker kunnen, maar het ziet er zo veel beter uit vind ik. En natuurlijk dat het samen werkt met de muziek die je koopt in iTunes is erg fijn.

  2. Ik gebruik nu al vanaf het begin music en vind het nog steeds fijn. Er komt meer content en het is gewoon lekker georganiseerd in je native Music-app.

  3. Tja, gratis Spotify bij mijn telefoonabonnement,…
    Althans, het zit er bij in,..
    Loopt nog even en derhalve geen AM

  4. Ik heb een Spotify-account via mijn KPN-abonnement. Alleen al hierom zie ik geen reden om Spotify de erg toe te keren. Daarnaast vind ik het muziekaanbod van Spotify erg breed, dus ook op dat vlak heb ik geen klachten. Dat de Spotify-app er wellicht niet ‘sexy’ of flitsend uitziet en dat Apple op dit punt meer de nadruk legt, vind ik niet relevant. Het gaat immers om de muziek en niet de tierelantijntjes.

  5. @Jasper: Bedoel je hiermee de iOS apps, of de Windows/OSX apps?

  6. Origineel geplaatst door D Keegstra
    Tja, gratis Spotify bij mijn telefoonabonnement,…
    Althans, het zit er bij in,..
    Loopt nog even en derhalve geen AM

    Eigenlijk bizar dat dit soort koppelverkoop nog kan.

  7. Geef mij Deezer een prima muziek app!

  8. Origineel geplaatst door Gabor:
    Eigenlijk bizar dat dit soort koppelverkoop nog kan.

    Inderdaad, en wat ik altijd wel grappig vindt is dat ze denken dat het er gratis bij zit. Maar uiteindelijk betalen ze net zoveel als iedereen, alleen loopt het bij hun via bijv KPN en valt het dus minder op.

  9. @FP: je betaald en in vergelijking met de concurrent -die het niet aanbied- niet extra voor. Dus ja, in dat opzicht is het gratis.

  10. Voor mij geen Apple Music! Ik gebruik Bluesound apparatuur icm Dynaudio. Na 3 maanden gratis Tidal Hifi blijven hangen daar. Spotify, wat ik overigens gratis heb bij mijn KPN abbo is beduidend minder in kwaliteit en Apple wordt niet eens ondersteund vanwege de standaard beperkingen. Dan geen Apple toch.

  11. @Ed: Maar als het er niet bij zat kon het abonnement een stuk goedkoper. Dus in dat opzicht is het niet gratis.

  12. @Pieter: Omdat providers dit in bulk inkopen, is het met volume korting toch goedkoper. Natuurlijk bereken ze dat niet helemaal door dus hebben ze zelf ook wat korting,
    Dus iedereen blij

  13. @Pieter: ik heb mijn abonnement vergeleken met de concurrenten en dan ben ik met mijn wensen niet goedkoper uit bij de concurrent die het niet aanbiedt. Dus in dat opzicht krijg ik het er gratis bij. Maar snap wat je bedoelt.

  14. Origineel geplaatst door FP
    Inderdaad, en wat ik altijd wel grappig vindt is dat ze denken dat het er gratis bij zit. Maar uiteindelijk betalen ze net zoveel als iedereen, alleen loopt het bij hun via bijv KPN en valt het dus minder op.

    Mijn abonnement bij KPN (met Spotify) is bij concurrenten (zonder Spotify) minimaal even duur, bovendien gaat data die ik verbruik met Spotify niet af van mijn databundel. Uiteraard betaal je altijd voor diensten, maar dit zijn in dit geval geen extra kosten bovenop de standaard abonnementskosten dus.

  15. Ik mis in het hele verhaal de verdeel sleutel van telefoon (merk) gebruikers.
    Zijn er van de 2900 meer iphone gebruikers, dan ligt het aandeel altijd hoger.

    Blijft een vertekend beeld.

  16. AM werkt redelijk goed en ism met iTunes Match, waardoor ik mijn eigen cd verzameling er ook in heb, wint het van Spotify voor mij. Wel vind ik het irritant dat hij sommige cd’s verhaspelt, waardoor er soms een live nummer met dezelfde titel de plek inneemt van de eigenlijke cd track. Ook vind ik het vaak lang duren, ondanks retesnelle internetverbinding en iPhone 6, voordat een nummer start. In Spotify zat altijd vrijwel geen enkele vertraging bij het starten van nummers en downloaden van afspeellijsten ging bij Spotify ook als de brandweer in vergelijking met Apple. Bijzonder dat Apple’s servers zo traag zijn en blijven. Maar goed, als de geruchten blijken te kloppen en Apple in de loop van 2016 met lossless en zelfs 24 bit audio streams komt wordt het een mooi AM jaar.

  17. ‘800.000 Nederlanders luisteren naar Apple Music’

    oftewel:

    ‘15.200.000 Nederlanders luisteren NIET naar Apple Music’

    Het is maar net welke draai je eraan geeft!

  18. Apple Music doet het dus prima en dat is terecht! Goede persoonlijke aanbevelingen. Leuk, creatief en heel treffend! Natuurlijk kan er wat beter. Geluidskwaliteit wil wel eens wisselen, het kan sneller en live en studionummers door elkaar is soms irritant!
    De mogelijkheid met een druk op de knop een radiostation te starten vanuit een favoriete artiest is erg leuk. En heel verrassende muziek (ouder en nieuw maar steeds in dezelfde stijl) wordt er automatisch bij afgespeeld in een goede afwisseling. Met z’n zessen voor €14,95 is dan niet te duur.

  19. @Natascha: Jezus. Muggenzifter.
    Ik hoor het nos journaal al: vandaag zijn er 5.687.467 vluchtelingen niet in Nederland gekomen.
    Ook zijn er 10.584.594 bommen niet afgegaan. Waarbij er 15.999.997 mensen niet zijn omgekomen.

  20. Origineel geplaatst door Cloverfield: @Natascha: Jezus. Muggenzifter.
    Ik hoor het nos journaal al: vandaag zijn er 5.687.467 vluchtelingen niet in Nederland gekomen.
    Ook zijn er 10.584.594 bommen niet afgegaan. Waarbij er 15.999.997 mensen niet zijn omgekomen.

    Dat is appels met peren vergelijken. Ik wilde alleen maar aangeven hoe anders feiten klinken als je ze relevant wilt laten lijken. Tuurlijk gebruiken 800.000 Nederlanders Apple Music, want iedereen met een iphone kan gratis het 3 maanden gebruiken en we zijn Nederlanders… Maar dit zegt verder niets over de kwaliteit! Zelf vinden wij (mijn man en ik) het een drama en blijven fijn bij Spotify.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.