Reacties voor: 1Password voert betaalde functies in voor 3 euro per maand

1Password heeft een betaalmodel aangekondigd voor de apps. Voor 3 euro per maand krijg je extra functies en toekomstige nieuwe functies.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 34 reacties

  1. Ik begrijp dat er geld verdient moet worden maar de aanschafkosten waren al erg fors (voor een app). Jammer dat dit dan zo weggegooid wordt…..

  2. Altijd een tevreden gebruiker geweest maar als ik nu ineens voor synchronisatie tussen apparaten per maand moet gaan betalen ben ik weg.
    Er zijn inmiddels goede alternatieven.
    Maar eens verdiepen in exporteren/importen van de database ….

  3. Serieus??

    Moet ik alleen maar voor synchronisatie gaan betalen?

    Ik ga maar eens kijken naar een andere app!

  4. Echt? Eerst laten betalen voor een app, waar ik echt serieus tevreden over ben, en nu een abo?
    Ik mag hopen dat dit een hoop klanten en gebruikers mag kosten.
    Ik ga naar een alternatief zoeken, die zijn er inderdaad tegenwoordig genoeg.

  5. Betalen voor synchronisatie??? Bye bye 1Password!

  6. Ai, dat klinkt precies als wat TomTom heeft gedaan. Maar die gaf tenminste nog een twee jaar abonnement aan klanten die eerder de volle mep hadden betaald. Syncen tussen iPhone en MacBook is essentieel voor mij, maar 36 Euro per jaar tikt stiekem best aan…

  7. Pffff was te denken!!
    Laat maar weten welk alternatief jullie nemen…

  8. Ik denk er ook aan om om te schakelen naar 1Password en zag nu net deze aankondiging.
    Maar je kan toch nog steeds de single license versie kopen en syncen via iCloud of iets dergelijks ?

  9. LastPass is goedkoper 12$ per jaar als je ook de mobiele app wil gebruiken. Anders gratis.

  10. Ik gebruik al heel lang SafeInCloud Pro en ben er erg tevreden over. Eenmalige aanschaf (ik geloof iets van 5 euro), geen maandelijkse kosten, synchroniseert gratis met al je apparaten via cloud service naar keuze, inloggen met touchID, gratis desktop app, voor mij perfect!

  11. @Ronald: LastPass heeft erg veel last van inbraak problemen.

  12. Ik voel me na 2 x dik betaalt te hebben voor de apps enigszins een poot uitgedraaid. Ook ik ga maar op zoek naar een goed alternatief. Al enig idee??

  13. 1Password en LastPass zullen een eeuwige strijd blijven voeren.
    Maar mijn voorkeur gaat alsnog uit naar 1Password…

    Alhoewel ik ze wel een boze mail heb gestuurd dat ze dit doen zonder de loyale gebruikers op de hoogte te brengen.

  14. Voorlopig is er niks aan de hand, dus blijven gewoon de apps gebruiken op iPhone, iPad en MacBook.

  15. Dit klinkt een beetje als chantage. Al je wachtwoorden ondergebracht in 1password en ineens moet je gaan betalen? Wordt inderdaad ook overstappen naar een alternatief!

  16. Als je bij het commentaar op de aankondiging kijkt dan staat er deze vraag:

    Should I begin to worry about the “old model” apps and syncing system? Will the old apps die over the next year(s) and only the cloud-service will be left?

    I do not have any plans to be a member in your cloud-system and I like to keep my files for me.

    Het antwoord is:

    You’re free to keep on doing exactly what you’ve been doing. You’re doing fine and we don’t want to disrupt a workflow that is obviously working great for you.

    We’re still selling licenses and we will continue to update the apps for everyone. The only caveat is some of the new features rely on our hosted service and those won’t be available. Just like things like cloudless sync is only an option within the standalone version of 1Password.

    Daaruit maak ik op dat de dropbox sync blijft bestaan maar dat dat dus niet gaat werken met de nieuw te introduceren mogelijkheden. Dus de oude blijven wel bestaan. Wellicht dat iCulture dit kan navragen bij de ontwikkelaar.

  17. Wat zit iedereen te huilen over weggegooid geld? Voor bestaande gebruikers (waaronder mijzelf) veranderd er niets. Je apps blijven geldig en worden ook in de toekomst geüpdate. Je hoeft niets per maand te betalen want je hebt het al gekocht.

  18. SecureSafe, een eenvoudige maar veilige password manager , Zwitsers.

  19. Er lijkt mij geen probleem te zijn. Ik sync alles via iCloud en dat werkt prima. Geen paniek dus 😉

  20. @Planeten Paultje: Inderdaad, er komt gewoon een extra sync functie van 1Password bij. Je bent niet verplicht om hun sync service te gebruiken, iCloud en Dropbox blijft.

  21. Dat is dus de reden dat ik het er al af heb gegooid. Je denkt toch niet dat ik een maand bedrag ga betalen voor die app

  22. Vraag me af of dezen app wel veilig is

  23. Zoals ik het lees komt er een nieuwe AUTOMATISCHE sync optie bij en als je dat wilt, moet je dus aan het abonnement. Maar als ik de huidige Wifi sync (handmatig) wil gebruiken lijkt mij dat dat ook zonder abonnement mogelijk blijft. En dus zie ik geen reden om van dit prima programma over te stappen naar iets anders.

  24. Ik snap dit soort apps en het vertrouwen erin totaal niet. Je geeft een commercieel bedrijf toegang tot werkelijk alle wachtwoorden die je maar hebt. Geen haar op mijn hoofd die er over denkt dat ooit te doen. 1 x een hack en je bent gigantisch de lul.

  25. Origineel geplaatst door Martin
    Wat zit iedereen te huilen over weggegooid geld? Voor bestaande gebruikers (waaronder mijzelf) veranderd er niets. Je apps blijven geldig en worden ook in de toekomst geüpdate. Je hoeft niets per maand te betalen want je hebt het al gekocht.

    Verandert er _voorlopig_ niets.
    Over drie maanden wordt er alleen nog maar de abo-versie geupdate, let maar op.

  26. Eigenlijk verandert er niet veel volgens mij. Antwoord dat ik (snel!) kreeg op hun blog:

    wvb22 says:
    August 3, 2016 at 5:15 pm
    I have bought the apps for iOS and the Mac app. Will I be able to keep using those with iCloud syncing? Or do I need to get the subscription to sync.

    Reply
    Dave Teare
    Dave Teare says:
    August 3, 2016 at 7:08 pm
    Hello!

    Yes, absolutely, you will be able to continue syncing with iCloud between Mac and iOS. Our new subscription service is entirely voluntary. We hope to get you excited by the new features but if you want to continue doing exactly what you’ve been doing, that’s A-OK 🙂

    ++dave;

  27. Origineel geplaatst door WvB22
    Dave Teare
    Dave Teare says:
    August 3, 2016 at 7:08 pm
    Hello!

    Nou als de eigenaar en bedenker van 1Password het zegt dan zijn bovenstaande reacties paniek om niets. Er zullen echt nog wel de nodige updates blijven komen voor 1Password. Maar nieuwe functies niet. Prima de app is perfect zoals het nu is. Gebruik de Mac en iOS versie na grote tevredenheid. Mocht over een jaar of 5 de geabonneerde 1Password zoveel meer functies en gemak hebben dan is overstappen naar dat model zo gebeurd.

  28. Bescherming tegen data verlies betaald? Hoezo moet ik hiervoor weer betalen? Ik heb eerder al betaald voor wat heb ik toen dan betaald?

  29. Zoals het lijkt verandert voor zij die het al gebruiken er niet veel.
    Ik blijf het gebruiken zoals ik het gewoon ben en we zullen wel zien hoe het verder gaat uitdraaien.
    Nu dit zat er al langer aan te komen. De laatste tijd hoorde je veel over verdienmodel- appstore voor velen niet leefbaar om nog iets te vedienen? etc.
    Vele populaire apps die er mee stopten om focus te leggen op app die wel toekomst bied voor hen. Ook apps waar opslag kleiner werd gemaakt etc.
    We zullen er moeten aan wennen maar ik vermoed dat het deze richting gaat uitgaan.
    Mijn pocket informant is een app die ik jaren geleden heb gekocht voor ongeveer 9€ en al die tijd nieuwe updates en versies gekregen. Het is ergens logisch dat dit niet lang houdbaar is voor hen die een bedrijf runnen.

    Het is wel zo als je vb. een tiental van je populaire apps hebt die dit model gaan invoeren en je rekent daar je telefoon abbo nog bij dan is dit een aanzienlijk bedrag per maand.

  30. Ik moet wel zeggen dat AgileBits weer eens heel amateuristisch bezig is. Ze doen weer eens wat bijdehand op de aankondiging om leuk en fris over te komen, maar zaaien alleen maar verwarring bij mensen en moeten naderhand nog dingen gaan uitleggen. Ze gaan er helemaal niet op in hoe deze aankondiging moet worden opgevat door bestaande klanten of klanten die alles offline willen houden. Het zou mij niet verbazen als ze hierdoor al klanten zijn kwijtgeraakt, die geïrriteerd zijn overgestapt.

    Ik erger mij ook al een tijdje aan hun beschrijvingen bij de updates van de apps, het informatiegehalte is ontzettend laag door al die onzin die ze er bij zetten. Blendle is net zo erg.

    Origineel geplaatst door Cihan
    Bescherming tegen data verlies betaald? Hoezo moet ik hiervoor weer betalen? Ik heb eerder al betaald voor wat heb ik toen dan betaald?

    Je hoeft er niet extra voor te betalen. Het is echt heel simpel: in plaats van alles offline op te slaan of via Dropbox/iCloud Drive te synchroniseren, krijg je er met dit abonnement een optie bij. Het enige wat er nu verandert is dat ze een online-dienst aanbieden waarmee je de hele kluis online kunt opslaan. AgileBits garandeert dan dat de informatie beschermt wordt. Dat is het enige wat verandert. Je kunt nog steeds alles lokaal opslaan en de apps gewoon gebruiken. Ze bieden nu gewoon een extra dienst aan die lijkt op LastPass en als je deze dienst gebruikt, krijg je de apps gratis erbij.

    Origineel geplaatst door MoBieler
    Ik snap dit soort apps en het vertrouwen erin totaal niet. Je geeft een commercieel bedrijf toegang tot werkelijk alle wachtwoorden die je maar hebt. Geen haar op mijn hoofd die er over denkt dat ooit te doen. 1 x een hack en je bent gigantisch de lul.

    Welk besturingssysteem gebruik jij dan op je computers, tablets en smartphones? Linux? Ik hoop dat je beseft dat Apple ook een commercieel bedrijf is. Je moet eens weten wat OS X en iOS allemaal opslaan.

  31. @Origineel geplaatst door Tevilnelg
    Ik moet wel zeggen dat AgileBits weer eens heel amateuristisch bezig is. Ze doen weer eens wat bijdehand op de aankondiging om leuk en fris over te komen, maar zaaien alleen maar verwarring bij mensen en moeten naderhand nog dingen gaan uitleggen. Ze gaan er helemaal niet op in hoe deze aankondiging moet worden opgevat door bestaande klanten of klanten die alles offline willen houden. Het zou mij niet verbazen als ze hierdoor al klanten zijn kwijtgeraakt, die geïrriteerd zijn overgestapt.

    Inderdaad ja. Veel verwarring en onzekerheid om niks. Eigenlijk is het juist een mooi aanbod. Gebruik je meerdere verschillende systemen (Mac, Windows, iOS, Android) dan moest je allemaal verschillende dure apps nemen. Nu neem je een abbo en krijg je alle apps en een online versie van 1Password. Ik heb de aankondiging nog eens goed bekeken en op zich (naast de wat bekende overdreven vrolijke toon) staat er niets in dat niet klopt. Echter de media heeft er samen met de comments in de berichten een eigen draai aan gegeven waardoor het lijkt dat je een abonnement nodig hebt om de apps nog te gaan gebruiken. Niets is minder waar. Heb je de (betaalde) apps dan blijft alles werken als vanouds. Heb je nog geen of weinig apps en wil je op al je platformen alle mogelijkheden benutten zonder alle dure apps aan te schaffen dan kan je de abbo overwegen. Klinkt ook meer als AgileBits op deze manier want dit is een ontwikkelaar die altijd keurig netjes is geweest.

  32. @Gunther: kies voor de beste : SafeinCloud
    Gratis apps voor PC, Android en iOS en Sync via verschillende cloud providers.

  33. Ik gebruik al jaren mSecure voor al mijn paswoorden. Nooit geen gezeik.

  34. Origineel geplaatst door MoBieler
    Ik snap dit soort apps en het vertrouwen erin totaal niet. Je geeft een commercieel bedrijf toegang tot werkelijk alle wachtwoorden die je maar hebt. Geen haar op mijn hoofd die er over denkt dat ooit te doen. 1 x een hack en je bent gigantisch de lul.

    Gelukkig nog iemand> met een gezonde dosis scepsis en (terechte) achterdocht tav deze apps.

    Origineel geplaatst door Tevilnelg

    Welk besturingssysteem gebruik jij dan op je computers, tablets en smartphones? Linux? Ik hoop dat je beseft dat Apple ook een commercieel bedrijf is. Je moet eens weten wat OS X en iOS allemaal opslaan.

    Ja, Apple weet ook meer van jou en mij dan ons lief is, maar niet al onze wachtwoorden.

    Je mist het punt kennelijk volledig: “werkelijk alle wachtwoorden die je maar hebt” schrijft MoBieler met goede reden, teveel mensen zijn daadwerkelijk zo naïef er al hun passwords in te zetten. Des te kwalijker omdat verschillende wachtwoordapps al door de mand zijn gevallen, en – ik leg het nog één keer uit – een ketting slechts zo sterk is als de zwakste schakel.

    Door een wachtwoordmanager te gebruiken voeg je aan alle systemen waarvan je je wachtwoord erin vastlegt een meer dan eens al zwak gebleken schakel toe, die bovendien bij een ‘breuk’ (hack) in één keer ál die systemen compromitteert 😖
    Een typisch geval van ‘het middel is erger dan de kwaal’.😢

    Het gebruik kan ook nog eens illegaal zijn, voor diverse systemen en omgevingen is het uitdrukkelijk verboden je aanmeldgegevens aan derden te verstrekken (dus ook op servers van derden vast te leggen). Kijk er de voorwaarden nog maar ‘s op na, bijvoorbeeld die voor internetbankieren bij jouw bank of je contract bij je werkgever of (diens) opdrachtgever…

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.