Reacties voor: Viber voor iPhone tijdelijk uit de App Store gehaald

Viber is tijdelijk uit de App Store gehaald, omdat er technische problemen waren met versie 2.0. De app is opnieuw ingediend bij Apple en komt binnenkort weer terug.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 23 reacties

  1. Hopelijk sleutelen ze meteen aan de stabiliteit van de verbinding

  2. Stabiliteit ligt ook bij je provider.

  3. @zilli: Klopt, maar in de praktijk blijkt Skype toch stabieler dan Viber.

  4. Ik moet nietveel weten van dit programma..

    Liever Skype mr de verbinding is ook wel slecht

  5. Stabiliteit over WiFi is ook niet te pruimen. Valt ook na 2 minuten weg. Ongeacht welk WiFi netwerk ik op zit.

  6. Ben ook niet erg te spreken over de verbinding. Als een van de 2 niet aan wifi hangt,is het waardeloos. Kleur staat dan constant op rood of oranje, terwijl ik wel gewoon 3G ontvangst heb.

  7. Vind deze zooi veel te privacy gevoelig. Ik bel wel gewoon met m’n bundel.

  8. IMO hebben ze de app verwijderd vanwege de vele kritiek over hun privacy beleid. Kunnen ze daarna met schone lei beginnen met andere algemene voorwaarden.

  9. Origineel geplaatst door Tim
    Vind deze zooi veel te privacy gevoelig. Ik bel wel gewoon met m’n bundel.

    +1

  10. Het veemde van VIBER is als ik er iemand mee bel, ik áltijd hoor dat zijn toestel overgaat. Ook als diegene niet eens netwerk verbinding heeft!

  11. Vond het tijdens de vakantie wel handig om zo gratis via wifi naar NL te bellen. Was een goed wifi netwerk, en de stabiliteit was dan ook prima. Geen klachten in elk geval! Voordeel boven Skype is dat de app niet op de achtergrond de batterij hoeft leeg te slurpen…

  12. “vooral op het feit dat gesprekken worden vastgelegd.”

    Hoe komen jullie erbij dat gesprekken worden vastgelegd? Ik zie dat nergens in het vorige artikel terugkomen.

  13. Ik had er juist last van dat belletjes niet werden doorgegeven, kwamen niet door de keylock heen, dus als je dan een keertje naar de App keek zag je ineens een aantal gemiste oproepen

  14. @Joost: ik volg, wist hier niets van..?!

  15. Vind’t nadeel van viber dat je niets anders kan doen met de phone. Als je effe in je agenda oid wilt kijken verbreekt de verbinding. Dit ook als je “gewoon” gebeld word

  16. Heb het helemaal gehad met Viber: gesprekken vallen continu weg terwijl ik supersterk WIFI signaal heb.

    Leve Skype, die het dan wel prima doet.

  17. En voordat hij overgaat duurt lang ook met snel internet

  18. Heb Viber ook, verbinding is idd soms wat onstabiel. Bel veel via WiFi en moet dan regelmatig opnieuw verbinden.
    Zou fijn zijn als ze dat oplossen 😉 Verder is de kwaliteit met bellen echt super! Vele malen beter dan het ‘gewone’ bellen.

    Wat betreft het vastleggen van gesprekken: dit staat idd gewoon in hun privacy beleid. Andere VoIP-diensten doen dit vaak ook, evenals gewoon telco’s. Volgens mij vanwege kwaliteitscontroles e.d.

    Dit zeggen ze er zelf over:

    Viber also maintains a Call Detail Record (CDR – see http://en.wikipedia.org/wiki/Call_detail_record) for each call conducted on the system. These are industry standard records used by all phone companies. We maintain this information in order to better understand network behavior and trends (numbers of calls made by users, typical destinations, call lengths, network type, etc.), detect potential outages and technical issues (this helps us notice things like a drop in call volume in a certain geography, a shift in call length, a change in typical networks, etc.) and for public safety reasons. All log analysis is done in an anonymous, aggregate, non-personally identifiable manner. We may look into a specific Call Detail Record in response to a customer support request. We maintain CDRs for a period of no more than 30 months.

    Audio calls by users are transmitted either directly from user to user or, if direct transmission is not possible (due to, for example, firewalls), Viber servers are used to transmit the call. In the latter scenario, the information transmitted is stored briefly in volatile memory (RAM) solely to enable the transmission of the call to the other user. WE DO NOT RECORD ANY PART OF YOUR CALL.

    Duidelijk lijkt mij 🙂

    @rno Heb je een 3G? Op de 3GS werkt het met multi-tasking bij mij zonder problemen. Kan switchen tot ik een ons weeg 😉

  19. De nieuwe versie die nu ter beoordeling bij Apple ligt bevat hopelijk ook een message service (sms), want dat werd al lang beloofd maar is nooit gekomen.

  20. @HarmHero: Een 3GS. Van de week nog eens proberen

  21. Origineel geplaatst door Apple740
    De nieuwe versie die nu ter beoordeling bij Apple ligt bevat hopelijk ook een message service (sms), want dat werd al lang beloofd maar is nooit gekomen.

    Ja die zit er in 2.0 in. Wilde 2.0 downloaden, stond bij de updates via iTunes, maar dat bleek niet mogelijk. Niet meer beschikbaar. Omschrijving vermeldde dat ook text messages nu mogelijk zijn.

    Overigens is omwille van enkele problemen in 2.0 deze verwijderd. Een gecorrigeerde versie zal binnenkort -volens hen- beschikbaar zijn.

  22. Hopelijk komt Skype met een ID zoals viber het doet.
    Een telefoon nummer is veel handiger, dat vind ik het voordeel van viber.
    erder heb ik ook vaak problemen met de erbinding of belt hij niet. Weet ik nog niet dat ik wordt gebeld.

    we zien het wel wat de oekomst ons brengt.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.