Reacties voor: ‘Tijd voor een premium segment voor games in de App Store’

De directeur van gameontwikkelaar Fishlabs laat zich uit over het prijsbeleid van games in de App Store. Hij pleit voor een door Apple geregeerd premium segment van games op de iPhone en iPod touch.
Bart Breij - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 16 reacties

  1. Ik denk dat meneer Schade verkeerd zit een dat iPhone gebruikers niet of nauwelijks zitten te wachten op ‘premium games’, want deze zijn er al en voor de prijs die meneer Schade verafschuwt.

  2. ik denk dat meneer Schade goed zit.
    De consument vindt het misschien niet leuk, maar als ondernemer moet je zo belachelijk veel spellen verkopen voor 79 cent om je hoofd boven water te houden dat het het iOS platform minder aantrekkelijk maakt om in te investeren.
    Hierdoor komen er veel zolderkamerartiesten in het appstore terecht.
    Software ontwikkeling is nou eenmaal bezopen duur.
    Het lijkt met het gezond om de prijzen omhoog te schroeven.

  3. Je bepaalt de prijs toch zelf als je een app in de appstore zet? En dat games met een lager prijskaartje beter verkopen is meer dan eens bewezen, zoals in steam met hun stuntprijzen.

    Deze vent lult uit zijn nek en flink ook. Hij wilt meer verdienen, maar durft niet elf het voortouw te nemen, maar verwacht dat Apple de prijsafspraak kortsluit.

  4. Die zogenaamde freemium games vind ik zelf meestal tegenvallen omdat de games vaak van lage kwaliteit zijn. en dan te zwijgen over al die ingame banners.. -_-

  5. @dennis: Dan doet hij dat toch maar moet hij het niet andere ook proberen te verplichten.

  6. Daarbij koop je een game van €0,79 tot €2,5 euro zonder er bij na te denken. Met games meer dan €8 of zelfs €10 koop ik ze in ieder geval niet meer zo snel.

  7. Weet je wat er gebeurd zodra prijzen boven de 2eur uitkomen? Jailbreaken wordt populairder en ontwikkelaars verliezen geld. Nu kom je nog weg met ahh koop uhm gewoon drink je 1 biertje minder.

  8. Jammer dat de mentaliteit van het klootjesvolk altijd overheerst.
    Daardoor is de AppStore nu een ook virtuele vlooienmarkt geworden

  9. En zo is het Mark en niet anders!
    Ze moeten niet denken dat ik elke keer games van 10 euro ga kopen… Moet die wel heeeeeel goed zijn! Helemaal met een touchscreen! Nu wil ik nog wel een schietspel of voetbalspel kopen en neem ik de slechte gameplay op de koop toe! Bij 10 euro echt niet meer! Die kerel moet zijn mond houden! Laat het hem op de android proberen! Weinigen die die games nog kopen!
    Dit waardeer ik dan van Apple!! Niet aan meedoen

  10. @jarko: Klootjesvolk?? Jij voelt je heel wat of niet??

  11. Als ontwikkelaar kun je zelf je verkoopprijs bepalen. Dus als je vindt dat je game 8 euro waard is moet je hem voor 8 euro aanbieden.

    Wordt de app vervolgens niet gekocht, dan hadden de gebruikers het er blijkbaar niet voor over. Simple as that.

  12. @Paul van Dijk: jij snapt het. De prijs wordt bepaald door de ontwikkelaar. Daar baseren ze de ontwikkeling ook gedeeltelijk op. Apple en de gebruikers daar de schuld van geven schiet je niks mee op. En premium is ook zooo 2010! Lage prijs, ingame kopen en goed gebruik van sociale media zijn wel een beetje de nieuwe en betere technieken tegenwoordig.

  13. Tja, ‘ze’ (de game ontwikkelaars) doen het zelf. Premium games in de ramsj gooien omdat het 4th of july is oid…. En na een paar weken de prijs omlaag schroeven van 7,99 naar 5,49 naar 2,39 naar 0,99 euro….. Dan wacht ik dus maar, ik hoef niet zo nodig meteen het heetste spel van nu te hebben, als die over 4 maanden nog maar een tiende van de nieuwprijs kost.

    Deden ‘ze’ dit niet, dan was het premium segment niet in gevaar. Hooguit door illegale kopiën…

  14. @Peter:
    Dat doen ze juist weer om de twijfelaars over te halen en/of omdat ze de ontwikkeling staken en een vervolg introduceren.

    Maar wat deze man eigenlijk voor bedoeling heeft is niet alleen prijzen opschroeven en een Staff Pick (zoals bij de Apple Widgets/Apple Downloads website die onderhand gesloopt is waardoor de honderden web apps weg zijn in ruil voor de Mac App Store).. Maar ook meer het idee creëren dat de iPhone games-sectie een “volwaardig” game-console is. En dus met hogere prijzen (puur zodat de rest een betere concurrentiepositie krijgt zonder forse prijsverlagingen).
    Vanuit de console-wereld is er aardig wat kritiek op Apple en dan zeker op de prijs die games er krijgen. Zeg nou zelf, PSPs en dergelijke troep heb je niet nodig als je een iPhone hebt, bovendien kosten die spellen veel meer.

    BOL.COM Nintende 3DS TOP 5
    Zelda: Ocarina of Time 3DS – € 49,99
    Pilotwings Resort (3DS) – € 49,99
    Nintendogs + Cats: Golden Retriever & Nieuwe Vrienden (3DS) – € 49,99
    Sports Island 3D – € 39,99
    The Sims 3 (3DS) – € 49,99

    BOL.COM Nintende DS TOP 5
    Pokemon White – € 42,99
    Jewels Of The Ages Nds – € 19,99
    Pokemon Black – € 42,99
    The Smurfs – € 19,99
    Inazuma Eleven – € 42,99

    BOL.COM PSP TOP 5
    FIFA 11 – € 14,99
    Grand Theft Auto – Vice City Stories – € 19,99
    FIFA 12 – € 29,99
    Ace Combat X Skies Of Deception (Essentials) – € 9,99
    Assassin’s Creed: Bloodlines – € 14,99

    App Store, top 6 paid iPad games
    Modern Combat 2: Black Pegasus HD – €0,79
    Sprinkle: Water splashing fire fighting fun! – €0,79
    Peggie HD – €2,39
    Angry Birds HD – €3,99
    Angry Birds Seasons HD – €1,59
    Angry Birds Rio HD – €2,39

    App Store, top 6 paid iPhone games
    SPY mouse – €0,79
    Sprinkle: Water splashing fire fighting fun! – €0,79
    Angry Birds – €0,79
    Modern Combat 2: Black Pegasus – €0,79
    The Sims 3: International – €0,79
    Fruit Ninja – €0,79

    Voor alle/de vaste consoles kun je ook een top 5 van bol.com vinden via deze pagina:
    http://www.bol.com/nl/games/index.html

  15. Ik heb nog nooit veel apps gekocht voor mijn game consoles, simpel omdat ze duur zijn. Daar in tegen koop ik maandelijks games voor mijn iOS apparaten.

    Ik niet alleen dus, de meeste van mijn vrienden hebben dit ook gedaan.

    Duurder prijzen is misschien per losse verkoop dus meer winst maar het zal de populariteit van de IOS software niet ten goede komen. Het is nu laag drempelig.

  16. Precies en nu hebben die studio’s enorm veel spelers en fans, met goedkope of freemium games houden ze een enorm aantal spelers vast en nemen die vaak ook mee naar nieuwe games die ze ontwikkelen.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.