Reacties voor: T-Mobile raadt NetwerkRadar-applicatie aan voor het melden van netwerkproblemen

Telecomoperator T-Mobile raadt in een sms-bericht iPhone-klanten om problemen met het T-Mobile-netwerk te melden middels de gratis applicatie NetwerkRadar.
Michel Lusthof -

Reacties: 80 reacties

  1. We kunnen de operators allemaal wel meehelpen met de klachten indexatie, maar wordt er ook wat mee gedaan? Is er budget voor netwerk verbeteringen en/of wordt er dan ook ‘automatisch’ compensatie teruggestort op je rekening als blijkt dat het netwerk slecht functioneert? Anders stel ik voor dat ze zelf ‘medewerkers’ aannemen die dit gaan oplossen. Waarom zou ik mijn tijd aan T-mobile geven om hun eigen problemen op te lossen?

  2. Ben heel benieuwd of het gaat helpen, want dat T-Mobile het beloofde landelijk dekkende 3G-net van geen kant waarmaakt blijkt maar weer eens uit dit screenshot: http://twitpic.com/3mzbwo vijf dagen rond oud en nieuw vrijwel webloos aan de Noord-Hollandse kust. Ik vraag me nog af hoe ik het heb overleefd!

  3. Slim, laat de gebruiker het inderdaad maar aantonen.

  4. Ik heb deze app direct geinstalleerd en wat ik al lang roep het netwerk is idd slecht in mijn omgeving.

  5. Goeie oplossing. Nu maar hopen of er verbeteringen komen. Het zou mooi zijn als ze alvast een 4g netwerk maken voor de iPhone 5

  6. SMS? Niet ontvangen hoor.
    Vast een netwerkprobleempje…

  7. Netjes van ze, dit heb ik van andere operators nog niet voorbij zien komen (en ja, die hebben ook niet overal dekking).

  8. Wat ziet (bijna) iedereen dit als iets negatiefs. Ik vind het wel goed, aangezien ik mag aannemen (nooit aanmanend doen maar toch) dat ze dankzij de input die wij leveren een beter en nauwkeuriger beeld krijgen van de locatie war verbeteringen nodig zijn.

    Top!!

  9. Ik heb als t-mobile klant geen enkel sms-je gehad…
    Waar komt dit verhaal vandaan??

  10. Origineel geplaatst door Paul Lamens
    Ben heel benieuwd of het gaat helpen, want dat T-Mobile het beloofde landelijk dekkende 3G-net van geen kant waarmaakt blijkt maar weer eens uit dit screenshot: http://twitpic.com/3mzbwo vijf dagen rond oud en nieuw vrijwel webloos aan de Noord-Hollandse kust. Ik vraag me nog af hoe ik het heb overleefd!

    Ik heb hier aan de noordhollandse kust toch echt geen problemen hoor, 2e kerstdag heb ik de hele kuststrook van Bergen t/m Den Helder afgereden en heb nergens problemen gehad. Zelf woon ik in Julianadorp en heb alleen thuis geen 3G maar met vodafone en kpn zelf helemaal geen bereik thuis.

  11. @Stan: Jep, ook niets gehoord van onze Grosse Rose Freund…

  12. Als iedereen nou ook gewoon gebruik maakt van dit tooltje en eventjes doorgeeft waar je problemen hebt met ontvangst dan gebeurd er misschien nog eens wat.. Ik heb hem vandaag al 3x gebruikt en gegevens doorgezet.

  13. En thuis niet vergeten wifi uit te zetten als je de test draait 😉

    (grappig Ziggo thuis digitaal plus pakket heeft een langzamere upload dan tmobile via de lucht)

  14. heb vandaag ook al heel de dag last

  15. Nou ik heb idd ook geen sms ontvangen. Maar wel regelmatig problemen met netwerk, dus hoop dat er inderdaad iets aan gaat gebeuren.

  16. Geen SMS gezien hier….. maar gebruik de app al tijden.

    Niet dat ik het idee heb dat het werkt: bereik op de stations en het spoor tussen Amsterdam en Utrecht blijft slecht tot nihil.

    Heb ook nog wel een leuke twitpic, in mijn geval bij station NS Bijlmer Arena: http://twitpic.com/3gh4rs

  17. Heb nog geen sms gehad, wellicht omdat ik overstap op KPN binnenkort? Het werkelijke probleem is niet dekking, maar signaal-ontvangst binnenshuis. Dat weet T-Mobile allang en zal niet veranderen vooralsnog.

  18. Ben benieuwd. Ga hem nu voor mijn KPN gebruiken. Topnetwerk my ass, alleen maar gezeik en problemen ermee. Ook dat fair-use-policy komt mij mn neusgaten uit. Blij als het 6 Feb. is, gaat hij eindelijk in bij T-Mobile, kunnen we pas echt lekker aan de slag 😀

  19. nouw ik heb heeeeeel vaak mail contact gehad , forum contact , formuliertjes ingevult opgestuurt maar ieder keer als reactie :

    WIJ GARANDEREN GEEN DEKKING BINNENS HUIS OOK NIET BELLEN SMSEN LAATSTAAN INTERNETTEN.

    dus forget it

  20. Dit programma gebruik ik al sinds begin juni en heb vele meldingen opgeslagen, ruim >300.
    Alle klachten die je via dit programma verstuurd, daar doet T-Mobile niets mee, en heeft er ook niet mee gedaan.

    Ondanks vele klachten bij de helpdesk van T-Mobile, mocht ik de gemaakte foto’s van de screenshots niet opsturen. Daar doen we niets mee, daar kunnen we niets mee en daar willen we niets mee.

    Totdat ik de screenshots als bijlage mee stuurde naar de Geschillencommissie, toen bestond er ineens geen probleem meer bij T-Mobile.

    Mijn ontbinding bij T-Mobile is 14 januari a.s. een feit.
    Ik heb medelij met de mensen die het zelfde probleem hebben als ik had en niet verder komen.

    Ik raad aan al die mensen de “Geschillencommisie” aan.
    Het kost je maar € 50,00 maar die betaalt T-Mobile bij ontbinding toch terug (moet je wel om vragen).

  21. Pappen en nathouden is de instelling van T- Mobile. Zelden was de dekking toereikend en hun dekkingskaart is een grote farce. Gelukkig ben ik weg bij die club.

  22. @John Doe: Eens met John,

    verder begrijp ik niet waarom T-Mobile voor dit proces gekozen heeft. Er wordt 24 uur, dag in dag uit al gemonitord. Zij weten exact waar een slecht dekking of een netwerk overbelast wordt met data of call.

  23. Ik gebruik het al een tijdje, maar ben erg benieuwd of ze er ook werkelijk wat mee gaan doen!

  24. Prima en perfect systeem. Het is voor hun een stuk goedkoper en doeltreffender. Dan kan hun geld naar andere zaken ipv zinloze meldingen van mensen die als enige functie voor hun telefoon klagen kennen. Er is trouwens sinds kort een app om een klacht in de klaagmuur te proppen. Voor de mensen die hier hun tijd verdoen doe eens een poging.

  25. Ik heb geen sms ontvangen. Mijn bereik in treinen (waar ik wekelijks 8 uur in zit) is wel waardeloos. Ik vraag me zeer af wanneer er iets gedaan gaat worden aan het netwerk.

  26. Nog geen SMS ontvangen ….

  27. Ben benieuwd of ze er iets mee doen, nog 6 maanden in contract, ga ik waarschijnkijk niet verlengen.

    Met mijn werk-telefoon (KPN) wél bereik op plaatsen waar m’n T-Mobile iPhone geen of zeer weinig bereik heeft, om nog maar te zwijgen over dekking in grens-gebied.

    Moeten ze wel snel zijn met aanpassen of een heeeel goede deal maken wil ik blijven

  28. Ook hier geen sms ontvangen! 😉

  29. Origineel geplaatst door John Doe
    We kunnen de operators allemaal wel meehelpen met de klachten indexatie, maar wordt er ook wat mee gedaan? Is er budget voor netwerk verbeteringen en/of wordt er dan ook ‘automatisch’ compensatie teruggestort op je rekening als blijkt dat het netwerk slecht functioneert? Anders stel ik voor dat ze zelf ‘medewerkers’ aannemen die dit gaan oplossen. Waarom zou ik mijn tijd aan T-mobile geven om hun eigen problemen op te lossen?

    Als ze niks met de meldingen zouden doen, waarom laten ze mensen dan de app downloaden? het bezorgt hun meer immers meer werk, omdat ze alle meldingen moten doorwerken. En als ze er niks mee zouden doen, moeten ze ze op zn minst uit hun mail filteren. Dus hoe dan ook bezorgt het ze werk.

  30. Maar als je geen 3G hebt hoe kan je dan uploaden dat je geen ontvangst hebt :S

  31. Heeft alleen een symbolische waarde
    Op vorige melding met speedtest resultaten,antwoorden T-Mobile met “Klacht terecht maar locatie is niet u woon / werk gebied .
    Plek is echter wel mijn vakantie adres 5 maanden per jaar ( postcode 6109ab) Waar is een mobile telefoon dan voor?
    T-Mobile denk zeker dat je alleen maar thuis bel, nu daar is mijn vaste lijn voor .
    Dus vergeet de goede bedoelingen van T-mobile

  32. @kneusteun: Hij slaat het op, zodra je weer internet hebt kun je het versturen 😉

  33. Hoax. T-Mobile heeft geen sms verstuurd, dus dit bericht is exclusief voor de tipgever 😛

    Overigens gebruik ik deze app al! 😉

  34. vraag mezelf af als ik een berichtje terugstuur nar T-mobile, of ik dan kosten betaal. M.A.W ; wordt dit gezien als een sms?

  35. Kheb de test uitgeprobeerd en ik krijg bij download: slecht bandbreedte matig upload: uitstekend

    Ik heb kpn.

    Jammer dit -_- …

  36. Prima idee, en tegen al het cynisme en gehuil in, hoop ik dat T-Mobile en de andere providers die deze app zeggen te gebruiken (cynisch, wie?) gebruik zullen maken van de meldingen.
    Overigens tot nu toe alleen uitstekende dekking op de plekken waar ik meestal ben in Rotterdam, maar dat wist ik al.

  37. Wat een knudde-app.
    Met een JB heb je al dB’s en met Signal zie je welke palen.
    (-105 dB is bij deze app een goede verbinding!)
    Zootje kukkels bij elkaar daar

  38. Ik heb nergens last van met Vodafone.
    Wat een hulpeloze toestand zeg.
    Alsof T-Mobile niet weet waar de dekking slecht is.
    Als T-Mobile af en toe echt naar haar klanten zou luisteren, dan zouden ze deze informatie al jaren beschikbaar hebben. Deze actie is ook een beetje laat voor klanten, zoals ik, die honderden euro’s beltegoed ongebruikt hebben kunnen weggooien. Inferieur bochtnetwerk van een stelletje zichzelf aftankende graaiende prutsers.

    Guido Weijers was overigens erg grappig over T-Mobile met de oudejaarsconference. Even youtuben voor de mensen die het gemist hebben.

  39. Hoop dat het netwerk zo wel beter gaat worden.

  40. Ik doe lekker niet mee.

  41. @Remmelt: Veel succes bij KPN……….

  42. Dat dekkingsformulier is helemaal niet meer te vinden op de T-mobile website

  43. Dat soort SMS-jes flikker ik gewoon meteen weg. Je weet nooit waar het vandaan komt.

  44. klopt voor geen meter.
    ik heb 3 streepjes zegt ie uitstekend.
    5 is uitstekend.

    Deze app is in de voordeel van t-mobile die er vet voor heeft betaald.

  45. ook hier nog geen sms ontvangen…

  46. Al heb je nog maar 1 streepje, dan kun je wel gewoon een uitstekende 3G internet hebben hoor.
    Als de 3G overspringt naar GPRS, tja dan heb je geen snel internet meer natuurlijk, als de app dan nog uitstekend internet aangeeft mag je hem betitelen als waardeloos. Dit staat natuurlijk los van je netwerkverbinding.

    Waardeloos of niet, ik heb hem iig effe geïnstalleerd, puur om te zien wat ermee gedaan wordt.

  47. Origineel geplaatst door leonart
    ook hier nog geen sms ontvangen…

    Dan heb je vast de sms dienst van tmobile uitstaan !

  48. Origineel geplaatst door bodylove
    klopt voor geen meter. ik heb 3 streepjes zegt ie uitstekend. 5 is uitstekend.Deze app is in de voordeel van t-mobile die er vet voor heeft betaald.

    Ik denk dat het over internetsnelheid gaat.

  49. Volgens mij is dit een HOAX bericht. Ik heb zelf geen SMS gehad en bij navraag bij enkele t-mob kennissen bleek dat ook zo te zijn ! !
    Bericht is imho ter meerdere eer en glorie van de berichtgever . . . .
    De t-mob abb bestaat al langer en met de zo verkregen info doet t-mob absoluut niets is mijn ervaring. Maar het houd de gemoederen weer bezig gezien bovenstaande reacties 😉

  50. Origineel geplaatst door Brewer
    Dat dekkingsformulier is helemaal niet meer te vinden op de T-mobile website

    Er is inderdaad geen dekkingsformulier meer te vinden. Ik neem aan dat vanaf vandaag meldingen alleen nog via de app worden verwerkt?

  51. Is geen hoax. Ik heb het berichtje ook ontvangen van tmobile.

  52. Origineel geplaatst door MelvinOrigineel geplaatst door bodyloveklopt voor geen meter. ik heb 3 streepjes zegt ie uitstekend. 5 is uitstekend.Deze app is in de voordeel van t-mobile die er vet voor heeft betaald.Ik denk dat het over internet snelheid gaat.

    T gaat natuurlijk over beiden (download de app dan)

  53. Ik heb hem ook.
    Maar neen me te herinneren dat ik dit programma 1.5 jaar geleden al voorbij hebt zien komen bij de iPhone 3G.

  54. 3G zie ik nooit, netzoals dit sms’jes. Grps heb ik buitenshuis meestal 2-3 streepjes en binnenshuis niks. Het ligt niet aan mijn iPhone, en tmobile doet er niets aan

  55. Ik zit bij Vodafone heb echt gewoon altijd 3G laatste keer dat ik zonder zat was 2 maanden geleden en mijn 3G is nog snel ook bij huis ongeveer 4mb p/s download en dan zegt deze app dat mijn download snelheid slecht is?… Daar klopt toch niks van.

  56. Op mijn tijdelijke verblijf adres (verbouwing huis) is de verbinding slecht en zit nu op mijn werk en daar is het matig, beide keren gemeld. Hopelijk gebeurd er ook wat mee…..

  57. Mensen laat je niet bedotten door dit charme offensief van deze Tmobileterrorist. Ik heb deze app al een jaar in gebruik en heb tientallen zoniet honderden keren gemeld dat hun netwerk niet deugd door middel van de app en via e-mail op basis van de uitkomsten mijn contract willen beeindigen maar ze hebben alles genegeerd dus waarom zouden ze nu anders reageren? Mijn naam eindigd niet op van t Heck, dze hebben zelfs toen ze geen excuses meer hadden de telefoon midden in het gesprek beeindigd en ja een brief gestuurd dat mijn contact beeindigd was per einde contractdatum omdat mijn klachten niet gegrond waren?????? Een lachtertje dus deze app, je kan honderden keren aantonen dat je geen of nauwelijks ontvangst hebt en maanden achter elkaar ze doen er toch niets mee, ik heb nog steeds zelden 3G in de randstad ( Dordrecht/Rotterdam ) en rapporteer nog steeds zo af en toe tegen beter weten in. En ja ik heb alle instructies die T-mobile gaf voor een betere onvangst naar de letter uitgevoerd maar ook bij het uitblijven van resultaten hebben ze me volkomen genegeerd dus wat zou er veranderd zijn zolang ik geen van t Heck heet??
    Nooooooit meer T-Mobile na dit contract al gaven ze me een i-Phone 4 er gratis bij.

  58. Het zijn boeven! Leuk doen met zo’n app, maar er dan niks aan doen, want of het is binnen, of je woont er niet, of …

    Pappen en nathouden en vooral veel geld incasseren met de wetenschap dat je toch niet weg kunt. Eikels

  59. Goed lezen people! Deze app geldt als een hulpmiddel als je een klacht wilt indienen ( bij welke provider dan ook ). Als een provider dit aanraad dan is dat niet om schijnheilig te doen maar echt om jou als gebruiker van hun netwerk je beter te helpen en te ondersteunen.
    Als je een klacht hebt, willen alle providers dat je daar duidelijk in bent en niet met een heel vaag verhaal komt.
    Als je het niks meldt dan gebeurt er ook niks. Dit is een uitstekende hulpmiddel in mijn ogen zal deze wel downloaden maar gebruiken weet ik niet.
    Het is netals aangifte doen bij de politie, je denkt dat ze er niks mee doen maar het geeft hen wel een beter beeld wat er gebeurd in jouw wijk en kunnen ze hun doelen beter bijstellen, als je een aangifte heel vaag meldt of niet dan kunnen ze je ook onmogelijk helpen..

  60. Wat ook heel tof is is dat wanneer je je mobiele data uit zet, dit programmatje alles gewoon via wlan doet. Dat is ook lekker nuttig (not). Uiteraard is alles dan goed en uitstekend.

  61. ruim 250 meldingen gedaan sinds mei 2010 bij tmobile. Nooit iets gehoord van al die meldingen.

    Voorbeeld. Treintraject Amsterdam – Rotterdam ( 1 uur reizen), reis ik dagelijks in de spits. Ongeveer 5 minuten van dat uur heb ik een werkende 3G verbinding, dat is al sinds mei niet verbeterd.

  62. Geen sms gezien. Zal wel liggen aan het feit dat ik zakelijke gebruiken ben of infosmsjes uitgezet heb. Toch even downloaden. Fijne app.

  63. Ik heb de sms ook gehad. Test (thuis op de bank met wifi uit) was 3 x slecht.

    In maart ben ik weg bij T-Mobile. Worst. Provider. Ever.

  64. Leuk en aardig maar als je netwerkproblemen ondetvindt kan je ook gelijk de klachtenrapport niet versturen naar tmobile. Fail!

  65. Ik heb het net getest met mijn KPN netwerk(abbo van HI, maar op KPN netwerk geeft mijn iphone aan, HI is immers van KPN)
    De uitkomst was ‘slecht internet’
    Alleen upload was uitstekend..
    Vind persoonlijk de snelheid goed genoeg, en heb ook ALTIJD (3G)bereik, maarja mss dat het sneller kan dus?? KPN doet er wss niks mee maar heb toch de melding gemaakt

  66. Origineel geplaatst door Stan
    SMS? Niet ontvangen hoor. Vast een netwerkprobleempje…

    Ze versturen sms-jes altijd in batches, dus kan zijn dat jij (en ik) in een andere reeks worden meegenomen.
    Ik kreeg ook veel later een sms dat ik Navigon gratis mocht installeren dan dat ik dat kon vinden op iPhoneClub.nl

  67. @John Doe: Na klachten over slecht netwerk kreeg ik de keuze: abbo annuleren of 6 maand 20% korting. Komende 3 maand in mijn omgeving geen upgrade gepland, kunnen niet verder kijken, vandaar 6 maand korting; goede service.

  68. Origineel geplaatst door Nick
    Hoax. T-Mobile heeft geen sms verstuurd, dus dit bericht is exclusief voor de tipgever

    Heb inmiddels de SMS anders wel degelijk gehad.

  69. Grappig hoor. Kreeg gister dit te horen via een collega en niet van T-mobile. Zal we aan het netwerk liggen. Goede zet, maar voor mij denk ik wel te laat. Ben sterk aan het overwegen om weg te gaan bij ze.

  70. Ik denk dat T-Mobile een beter beeld wilt krijgen over waarom iPhone bezitters problemen hebben met het netwerk. Sinds ik overgestapt ben naar WP7 heb ik overal bereik, ook waar ik dat met de iPhone niet had. Of waar ik vol 3g bereik had, maar toch geen internet. Heb ik nu 3g+ en dus heel erg snel internet. En mocht ik een keer geen bereik hebben, dan duurt het 2, 3 seconden inplaats van 4, 5 minuten. Het is alsof ik een andere provider heb, maar ik heb alleen een andere telefoon.

    De iPhone blijft een leuke telefoon, maar het bereik is wel een groot minpunt.

  71. Hier ook geen SMS.

  72. Hier wel de SMS.
    Hier wel de wens T-Mobile te laten weten dat het netwerk vaak niet werkt.
    Hier de wens het mobiele nr op te slaan in de app..
    Maar helaas: “Op dit moment kan er geen verbinding gelegd worden met de server, probeer het later nog eens.”
    Toepasselijk….

  73. @Jean-Paul Horn: Het is in elk geval onzin om te stellen dat T-Mobile ‘haar mobiele klanten’ een SMS heeft gestuurd, want ik heb hier in de reacties nog maar één persoon gezien die bevestigt dat hij die SMS heeft ontvangen. De rest (inclusief mijzelf dus) heeft helemaal niets ontvangen.

    Oh, mijn dochter (pre-paid T-Mobile) ontving GISTEREN een SMS van T-mobile met ‘de beste wensen’. Dus misschien krijgen we die andere volgende week nog eens…. Pffff…. Is het al maart? Dan kan ik naar KPN.

  74. @BartB: Ik heb de sms gisteren ontvangen 😉

  75. Gister was het zover, een sms van T-Mobile. Gelukkig komt T-Mobile er nu ook achter dat vol bereik en 3G bij hun nog steeds onder de cat. Slecht valt. Dit heeft totaal niks te maken met de Iphone, mijn vrouw heeft een Iphone 3G ( ik nog de 3GS) en zij zit bij KpN. Totaal geen problemen op de zelfde lokaties.

    Drie keer raden welde provider voor mij een grote kans maakt met overstappen….

  76. Ik heb naderhand ook een sms gehad. Over Navigon heb ik overigens nooit bericht gehad, maar misschien had ik nog Ben toen.

    Jammer dat ze niet sneller hun klanten sms’en.

    @bovenstaande
    KPN heeft datalimiet… Hoe slecht T-Mobile op sommige fronten ook is, zolang ze geen datalimieten invoeren blijf ik verlengen.

  77. @Nick: Hier hetzelfde, ja. SMS uiteindelijk ook ontvangen, maar ik blijf bij T-Mobile zolang het de enige provider is zonder datalimiet.

  78. Vanavond test ik voor de 37e keer of ik eindelijk kan bellen in het gebied: Rotterdam zuid ns-stadion de Kuip. Dat heeft nog nooit gekund en dit is al een jaar bekend. Een appje lijkt me niet echt bevredigend voor dit probleem. Doe er wat aan aub T-mobile.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.