Reacties voor: Schiphol brengt officiële iPhone-applicatie uit

Schiphol Amsterdam Airport is de officiële iPhone-applicatie van de luchthaven Schiphol. Deze app toont de actuele vertrek- en aankomsttijden van vluchten.
Lees het complete artikel → Schiphol brengt officiële iPhone-applicatie uit
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 50 reacties

  1. ziet er goed uit, alle benodigde informatie staat er op.

  2. Erg mooie app, visueel ook goed aandacht aan besteed. En volgens mij alle informatie goed te vinden.

  3. Bedankt voor de goede review!

  4. Bijzonder goede app. Overzichtelijk en handig vormgegeven en ook nog zeer informatief.
    Complimenten aan de ontwerpers !

  5. Goed zeg! Vlieg zelf nog niet zo vaak, maar dat kan zomaar veranderen. En natuurlijk handig voor het ophalen/brengen van familieleden/vrienden.

  6. Vlieg ook niet zo heel veel, maar neem hem gelijk mee, inderdaad voor evt. familie/vrienden ophalen. Ziet er super uit.

  7. Mooie en goeie applicatie! Had hem gisteravond meteen uitgeprobeerd en werkt perfect!! Zou alleen nog een kleine update willen zien m.b.t. de push berichten; je kunt nu kiezen voor: geen, mail of mail & push bericht. Het laatste is een beetje dubbelop. Graag alleen push berichten (zonder mail).

  8. Visueel gezien kan de NS hier nog wat van leren, om het maar even met een andere vervoers-app te vergelijken van een grote Nederlandse organisatie.

  9. Ga in januari naar Stockholm, kan ik het gelijk proberen.

  10. Idd. Keurig, mooi om een app te gebruiken waar over na is gedacht !! Dit gaat hoog scoren.
    Proficiat, makers

  11. Een gast van mij vliegt 24 Dec met vlucht LX737 naar Zurich maar de Schiphol app kan de vlucht op geen enkele manier vinden…
    Flight Track Pro vind de vlucht wel, toch vreemd!
    Misschien kan de ontwikkelaar reageren ?

  12. Ziet er goed uit.

  13. Erg mooi, alleen jammeer dat je niet naar muziek mag luisteren terwijl je vluchtinfo opzoekt. Spelende iPod-app wordt onderbroken door opstarten van deze app en kan niet gelijktijdig draaien.

  14. niet voor belgen?

  15. @Barry @Raoul @Nol @Daejji @Hansi @Paul: Dank jullie wel!

  16. Alleen jammer dat je niet op luchthavenafkortingen kunt zoeken, zoals EWR voor New York (Newark) en YVR voor Vancouver. of ben ik dan een vliegnerd…

    En misschien integratie met TripIt om geplande vluchten op te halen.

  17. komt goed uit……vlieg vanavond naar Lyon en morgenavond retour….ga de app direct testen.

  18. Wellicht een tip voor de makers, ik vlieg regelmatig en houd alles bij in TripIt. Zou deze informatie geimporteerd kunnen worden uit TripIt zodat ik deze niet opnieuw hoef in te voeren?

    Ik zie dat dit al gemeld, dus +1 🙂

  19. Lijkt me een goede app. Alleen hij staat al een paar uur op wachten op mijn springboard. Iemand tips? Uit en aanzetten van iPhone heeft geen effect gehad.

  20. Netjes! Al gebruik ik natuurlijk FlightTrack Pro voor het plannen.

  21. Meteen even gedownload, later even proberen. Ziet er goed uit nav de review! leuk 🙂

  22. Dank voor alle leuke reacties 🙂 We nemen jullie tips mee voor de volgende release!

    Christa Bakker- Schiphol Amsterdam Airport

  23. Ik had al een bestaande en betaalde “Schiphol” app…..die wordt nu verwijderd door Schiphol BV?

    Ziet er goed uit, maar hou het nog even op Tripcase.

  24. Ik ga hem vandaag al testen want ik moet de vrouw ophalen van Schiphol.
    Echt een hele leuke app is dit.

  25. Origineel geplaatst door gilles
    niet voor belgen?

    Ik vind hem ook niet in de Belgische store en nochtans vertrek ik binnenkort vanop Schiphol 🙁

  26. Aangegeven als gratis, kan het niet downloaden. Krijg melding dat dit artikel niet beschikbaar is in de nederlandse winkel.

  27. Waarom wordt het geluid geblokkerd bij het openen van de app. Bloed irritant en totaal overbodig omdat de app zelf geen geluid bevat.
    Dat moet zeker aangepakt worden, wil ik deze app standaard gebruken.

    Verder top app. Werk op Schiphol, dus kan handig zijn.

  28. Ik vind hem ook niet terug in de Belgische appstore.

  29. Alsjeblieft ontwikkelaars, houd je aan de iOS Human Interface Guidelines en gebruik standaard knoppen en andere GUI onderdelen van het OS, dat komt de gebruikerservaring zeer ten goede. Hoe meer je afwijkt, hoe ingewikkelder het wordt voor de gebruikers. Er zijn genoeg voorbeelden van Apps waarbij de Huisstijl goed is gecombineerd met de iOS GUI. Kijk bijvoorbeeld naar Appie Skype of Facebook.

  30. Alle suggesties worden zeker meegenomen in toekomstige updates! TripIt-intergratie klinkt goed, gaan we zeker overwegen. Dat de iPod stopt tijdens het gebruik van onze app, zijn we aan het bekijken. Suggesties/Feedback zijn altijd meer dan welkom! In de Schiphol-app kan je ook kiezen voor Meer > Informatie > Feedback, zo weet je zeker dat we je suggestie niet zullen missen 🙂

  31. Mooi en bruikbaar, direct al een vaste waarde op mijn iPhone.
    Blijvertje!

  32. Mooi om een officiële schiphol app te zien. Wel valt mij de gebruiksvriendelijkheid erg tegen (menu dan weer boven, dan weer beneden, dan weer in het midden van het scherm?!) en heeft de vormgeving een ‘web gevoel’.

    Voor een eerste versie prima app, maar ze zijn er nog niet helemaal =).

  33. @Olaf wat bedoel je precies met het geluid uitzetten?

  34. Moest eerst registreren, je krijgt dan een mail met een bevestigingslink erin, maar die mail is nu na een paar uur nog steeds niet ontvangen…

  35. Prima van schiphol, waarom betalen voor een app, als de gegevens leverancier de app zelf maakt. Prima, hoe meer hoe beter.

    Zitten ook op dit forum, dus ze zijn serieus bezig. Hulde aan schiphol.

  36. @M2Mobi

    Even wat aandachtspunten voor een volgende update:

    App is behoorlijk batterij vretend op de volgende punten:
    – Animated background
    – App houdt zichzelf lang actief (niet in slaap modus snel laten gaan)

    Op gebruiksvriendelijkheid zie ik nog behoorlijk wat punten, maar daar ga ik iPhoneclub niet mee lastig vallen. Als je nog wat opmerkingen wilt kun je me altijd mailen.

  37. @Marco +1 Heb ook nog geen registratiemail ontvangen. Ik zie ook geen functie om de verificatie mail opnieuw te laten versturen …

  38. @Capt Nemo: @Marco: kunnen jullie je mailadres naar support@m2mobi.com sturen? Dan kunnen we kijken wat er aan de hand is, en jullie de activatiemail alsnog sturen.

  39. @Marco,@capt nemo, ik heb ook nog steeds geen bevestigings mail ontvangen… Beetje jammer

  40. Lijkt mij een leuk proggie, maar bij mij werkt hij niet, blijft eindeloos op ronddraaiend laad icoontje staan, iemand een oplossing?

  41. ook fijn je kan de app alleen maar in de NL store downloaden…??!! Alsof je vanuit BE, DE of andere landen niet vanaf Schiphol kan of wil vertrekken ?!?! mutsen !

  42. Origineel geplaatst door Martijn
    Alsjeblieft ontwikkelaars, houd je aan de iOS Human Interface Guidelines en gebruik standaard knoppen en andere GUI onderdelen van het OS, dat komt de gebruikerservaring zeer ten goede. Hoe meer je afwijkt, hoe ingewikkelder het wordt voor de gebruikers. Er zijn genoeg voorbeelden van Apps waarbij de Huisstijl goed is gecombineerd met de iOS GUI. Kijk bijvoorbeeld naar Appie Skype of Facebook.

    Laat ik voorop stellen dat ik het initiatief van Schiphol zeer toejuich. Zelf gebruik ik weliswaar Flight Track Pro en Tripdeck maar ik denk dat deze app zeker zal aanslaan.

    Toch ben ik het met het bovenstaande helemaal mee eens.
    Deze app mag dan wel een afwijkende UI hebben (wat door sommigen als een verademing zal worden ervaren) maar wat mij betreft komt dat het gebruik en de intuitie NIET ten goede.

    Doe ook wat aan het zeer kleine lettertype in sommige schermen: vooral voor de wat minderzienden !

  43. Hele vreemde app.
    Als je info wilt over een vlucht om mensen op te kunnen halen moet je een reis aanmaken.
    Waarom ?
    Ik reis toch niet ?
    Ten tweede moet je je eerst registreren voor je notificaties kan ontvangen.

  44. Man ik word doodnerveus van die applicatie.
    Elke keer als je in een menuutje komt zie je 3 of 4 keer die verkeerstoren verschijnen en verdwijnen, de menu opties zijn veel te klein en de werking is niet in 1 oogopslag duidelijk.
    Geef mij de oude Schiphol app maar.

  45. @Tim (M2Mobi): De muziek stopt omdat er een filmpje aan het begin wordt afgespeeld.
    @mhoutman: Ja, ik vind het verder ook een goed initiatief hoor, maar ik moest dit even kwijt. 😉

  46. @SnijdeA: Die oude app is er nog steeds hoor..

  47. Origineel geplaatst door Hans
    @SnijdeA: Die oude app is er nog steeds hoor..

    Waar beweer ik dat dat niet zo is ?

  48. Een app voor een internationale luchthaven die alleen maar in de Nederlandse app store te verkrijgen is?

    Hoe krijgen ze het voor me kaar. Wat een domheid. Laat je zien hoe ze daar denken.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.