Reacties voor: Sanoma gaat in-app abonnementen aanbieden voor Viva en AutoWeek

Uitgever Sanoma heeft enkele van zijn iPad-magazines, Viva en AutoWeek, voorzien van de mogelijkheid om te abonneren. Sanoma is hiermee naar eigen zeggen het eerste mediabedrijf in de Benelux dat de nieuwe dienst van Apple gebruikt.
Michel Lusthof -

Reacties: 14 reacties

  1. Uhmm… AutoWeek maandabo = €10,99, 4x los (€2,39) = €9,56. Dan ben ik dus gemiddeld (uitgaande van 4 weken plus een paar dagen) €1,43 duurder uit per maand!

  2. Origineel geplaatst door Timo Boezeman
    Uhmm… AutoWeek maandabo = €10,99, 4x los (€2,39) = €9,56. Dan ben ik dus gemiddeld (uitgaande van 4 weken plus een paar dagen)

    €1,43 duurder uit per maand!

    dat is idd duurder. Maar zou je het er voor over hebben als de items aangepast zijn en er bijvoorbeeld naast foto’s ook video content en interactieve mogelijkheden aanwezig zijn? Dan zou ik het persoonlijk niet erg vinden. Als er maar een meerwaarde is voor de digitale versie.

    Heel veel extra redactie werk is het niet. Want de meeste magazines hebben ook een tv en web redactie. Daarvandaan kunnen ze de multimedia halen en verwerken in de iPad versie waardoor dit een unieke (verzamel) ervaring bied die de grenzen van papier en Tv overschrijden.

    Wanneer het gewoon de PDF versie blijkt te wezen zonder welke extra’s dan ook zou ik als abbonee van de papieren versie voor een kleine vergoeding €2,50 extra in de maand best de PDF willen hebben.

    Wanneer het digitale blad daadwerkelijk een andere beleving geeft waar de papieren versie niet aan kan tippen dan vind ik het prijs verschil gerechtvaardigd. En dan zou ik zelfs mijn papieren abbonstop zetten om de digitale te ontvangen.

    Maar dat is iets waar za. oma hopelijk niet de foutnin gaat.
    Er MOET een groot verschil zijn met de papieren versie en er moet een beter aanbod komen voor de mensen die al papieren abbonee zijn

  3. @Kasuja:
    Het gaat over digitale prijzen. Dus een digitaalmaandabo is duurder dan 4x digitaal los.
    Ja, ik zou er meer geld voor over hebben als het echt meerwaarde biedt ten opzichte van papier. Maar dat is in dit geval even een andere discussie.

  4. Er MOET een groot verschil zijn met de papieren versie en er moet een beter aanbod komen voor de mensen die al papieren abbonee zijn

    Goed gesproken! Als het een heel andere/nieuw beleving geeft, dan KAN het zeker de moeite waard zijn. In het algemeen voor mij, want lees beide bladen niet… 😉
    Maar ben wel een probeerder, dus betaal eventueel wel een keer om het gewoon te ervaren…

  5. @Timo Boezeman:

    Ik denk dat het m daar juist allemaal om te doen was.

    Althans als ik naar Apples producten kijk bieden ze het zelfde als de rest Maar dan met een meerwaarde. Een andere gebruikers ervaring. Zo ook hier. Als je je magazines gaat aanbieden kan dat dus ook op een hernieuwde manier. Distributie en prijs zijn dan al twee factoren waardoor verkoop geboost kunnen worden als je het de klant gemakkelijk en prettig maakt om de spullen te kopen. Maar inhoud blijft het belangrijkst.

    Dat is wat Apple goed begrijpt. Je moet het de klant makkelijk maken om er aan te komen en de inhoud en kwaliteit van de inhoud moet even goed zoniet beter zijn als bij de competitie.

    Papier is dood. Bijna niemand koopt nog een magazine in papier. Als we de dalende verkoop cijfers van uitgeverijen mogen geloven tenminste. Digitaal kan dan de nieuwe verscheinings vorm zijn om oude klanten te behouden en nieuwe kanten te trekken.

    Je kan dan twee kanten op. Je kan alles veel goedkoper aanbieden omdat de dure drukgang er niet meer is.
    Dan geef je de lezer een PDF voor bijvoorbeeld de helft van de abbonee prijs als de papieren versie.

    Of je houd de prijzen vrijwel het zelfde en kiest er voor om de totale inhoud aan te passen voor optimaal gebruik op een digitaal platformen. Maar dan moet het een interactie medium worden met video foto audio en internet connenctie.

    Zo ontstaat er keus voor de klant.
    Een analoog abonnement of een digitale of een combie abonnement

    Ga ik oud en vertrouwd voor papier en de bekende prijs.
    Ga ik digitaal en de helft goedkoper voor een PDF.

    Of

    Ga ik digitaal voor een totaal nieuwe ervaring die bijna even duur is als de papieren versie.

  6. Jammer dat de berekening niet klopt, een maand bestaat namelijk uit 4,3 weken (er zal dus een maand zijn dat je 5 maal een autoweek ontvangt). Los is dus 4,3*2,39=10,28. Dus nog steeds is los iets goedkoper, maar het scheelt al weer minder dan jij zegt.

    Ik vind het wel jammer dat je bij de papieren versie het eerste jaar zulke dikke korting kunt krijgen (een jaar voor 60 euro ofzo), en dat hier een jaarabo dus 99,98 kost. Dat is 1,92 per nummer, en dat is niet veel goedkoper dan los (=2,39). Aan de andere kant, een digitaal magazine heeft wel veel meer te bieden met video en dergelijke, dat is ook wel wat waard!

  7. @Gerardus89: die meerwaarde is dus mijn gehele punt.

    Weet iemand of wat da oma aanbied ook echt een meerwaarde geeft tenopzichte van de gedrukte versies?

    Anders zijn ze nog geen steek verder en zijn ze met recht te duur te noemen als ze het PDF model volgen.

    Ip hoop dat ze gekozen hebben voor het model dat video internet connectie audio en foto’s combineert met hun textuele redactie werk.

  8. @Gerardus89:
    Ik zei toch ook gemiddeld?
    Een abo dat geen tot weinig voordeel op de losse verkoop (van de digitale versie) biedt, heeft geen toegevoegde waarde. Het enige dat het nu biedt is een gat in je portemonnee c.q. je betaalt voor een push notificatie in plaats van dat je zelf kijkt of de nieuwe editie er is.

  9. Dat automatisch verlengen ben ik nooit zo n fan van. Verder een goeie ontwikkeling!!

  10. NUsport is toch ook van sanoma, hoop dat ik die op de ipad kan gaan lezen, ben elke week trouw lezer van de papieren versie maar heb liever een ipad versie

  11. Origineel geplaatst door Kasuja
    …Weet iemand of wat da oma aanbied ook echt een meerwaarde geeft tenopzichte van de gedrukte versies?…

    De AutoWeek is in ieder geval compleet anders.
    Jammer genoeg, zou ik bijna zeggen.

    Ik wil gewoon lezen en heb geen behoefte aan poespas.
    Geef mij dus alsjeblieft gewoon de PDF van de papieren AutoWeek!

  12. @Karel-Willem:

    Daarom hoop ik dook dat een bedrijf als sanoma rekening houd met meerdere wensen.

    PDF versie voor wie dat wil & geen abbo heeft voor weinig.
    PDF versie voor wie dat wil & een abbo heeft voor een kleine vergoeding.

    Een verrijke multimedia iPad versie met poespas voor de gene die daar weer op zitten te wachten voor een prijs vergelijk baar als de papieren versie.

    Ik zie dan PDF het goedkoopst omdat daar geen druk en veel minden distributie kosten aan vast zitten

    De gedrukte versie en de digitale versie met poespas voor bijna de zelfde prijs. Dat zijn immers unieke op zich zelfstaande producten.

    Als uitgevers het helemaal slim aanpakken dan zorgen ze dat ze hiermee actie bestaande en nieuwe potentiële klanten een aanbieding doen.

  13. Ik vind het erg duur als je het vergelijkt met zinio Auto Express 51 digitale exemplaren € 58,42

  14. kak wat duur, geef mij dan maar een papieren versie.

    @ berekeningen hierboven: je moet drukkosten en verzendkosten er ook nog ff vanaf halen, dan is het verschil nog groter.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.