Schadeformulier-app

Reacties voor: Vergelijkende review: Schadeformulier-app en Mobielschademelden, welke app bevalt het best?

Met de apps Schadeformulier-app en Mobielschademelden kun je vanaf vandaag je autoschade melden via een app. Ze vervangen het papieren Europese schadeformulier. Maar welke van de twee is de beste? Lees onze vergelijking!
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 17 reacties

  1. Mobielschademelden zal toch eerst het font moeten vergroten, want met de huidige lettergrootte zijn de teksten boven de invulvelden nagenoeg onleesbaar voor de wat minder jonge gebruikers.

  2. Ik zie bij beiden, zover als ik het kan zien, niet de mogelijkheid tot het zetten van een handtekening door beide partijen. Het zal dan een soort van elektronische handtekening moeten worden. En zijn er dan na ondertekening velden die dan niet meer bewerkt kunnen/mogen worden?

  3. Na downloaden start ik de app. Krijg een melding dat een internetverbinding nodig is. En daar blijft het bij. Dus maar weer de prullemand in.

  4. Keer een lap tekst zeg 🙂

    Gaat de premie omlaag nu?

  5. Als medeverantwoordelijke voor de app Mobielschademelden deze review met interesse gelezen. We zullen een aantal van de opmerkingen dan ook zeker meenemen in volgende releases. Ik mis in de review echter een paar belangrijke aandachtspunten: Met Mobielschademelden zijn bij een tweezijdige aanrijding beide verzekeraars direct op te hoogte. De afhandeling kan daarmee direct beginnen en men is niet meer afhankelijk van het opsturen van de melding naar zijn verzekeraar door de andere partij. Ook worden de verzekerings- en voertuiggegevens direct opgehaald uit het RDW. Dat scheelt invoer en komt de kwaliteit ten goede. Om polisnummers en dergelijke wordt niet meer gevraagd, dat weet de verzekeraar wel. Het voorinvullen kan al plaatsvinden bij het maken van een proefmelding. Het is een verbeterpunt dit klanten te melden.

  6. Maar nog niet geschikt voor Android

  7. Mobiel schade is niet geschikt voor alle mobiele telefoons

  8. Kun je de apps ook beveiligen met een code? Aangezien je eerst je persoonlijke gegevens moet invoeren.

  9. Mooi initiatief.

    Maar hoe zit het met de handtekening die je normaal gesproken beiden op het formulier zet?

    Hoe voorkom je discussie achteraf?

  10. En toen had je geen internet bereik…
    En toen was je accu leeg…
    Niet mijn probleem zei de verzekeraar.

    Net als met de maandelijkse sirene die ineens via je telefoon moet…. Het werkt gewoon niet zo goed als
    – je accu leeg is
    – je telefoon is stuk
    – je telefoon ligt ergens anders
    – je telefoon is gejat (privacy gevoelige info niet afgeschermd -> oplichters -> fraude ?!)

  11. En je moet je eigen telefoon uit handen geven om de gegevens te controleren of de app in te vullen. Nog niet misschien dus. Houden het bij papier.

  12. Allemaal leuk en aardig maar als je na een ongeluk met een app komt aanzetten is er NIEMAND die daar op dat moment mee akkoord gaat. Het wordt dus echt handmatig het schadeformulier invullen en allebei je handtekening zetten. Weet jij anders veel wat er met de gegevens gebeurt? En als de andere partij niet van het bestaan van de app afweet zal deze het nooit accepteren. Eerst zal de app officieel geaccepteerd en aangemerkte moeten worden voordat hij in de praktijk in gebruik kan worden genomen. Oftewel: mooi initiatief, maar nu nog te vroeg!

  13. Ik heb de app Mobielschademelden in december 2015 al een kerr gebruikt. Werkt uitstekend. Ik vul de gegevens in op mijn telefoon, stuur deze door naar de andere partij. Deze gaat accoord en stuurt dit naar mij. Vervolgens upload ik de gegevens en klaavris kees.

  14. Maar nog steeds niet geschikt voor Android

  15. Is er iets dergelijks voor de Belgen?

  16. Heb de app Mobielschademelden(voor Android) nu helaas voor het eerst moeten gebruiken. Hoewel de schade afgelopen zaterdag was ben ik nu toch met de app aan de gang geweest omdat ik het vooral een groot voordeel vindt dat je een duidelijkere toelichting kunt schrijven dan op de papieren versie plus dat ik graag de foto’s wilde bijvoegen. Dit werkte allemaal bijzonder prettig ware het niet dat de andere partij geen bevestigingscode heeft ontvangen (4x geprobeerd) en daardoor kon ik de melding niet afronden! Erg jammer, terug naar het papier dus!

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.