Reacties voor: Review: My Vodafone 3.0 – belstatus-app volledig op de schop

My Vodafone voor iPhone en iPad heeft een totaal nieuw uiterlijk, maar biedt nog geen totaalinzicht in rekeningen en datalimieten.
Bart Breij - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 45 reacties

  1. 3e grote aanpassing. het is nog steeds niet mogelijk om je facturen in te zien. Alleen zien wat je moet betalen, en wanneer je hebt betaald. maar inhoud van factuur nog niet.

  2. Zowel de app als deze ‘recensie’ zijn een aanfluiting. De app is compleet waardeloos, het kost nu ongelofelijk veel moeite om even snel je tegoed te bekijken. De app is veel te ingewikkeld maakt en schiet compleet z’n doel voorbij.

  3. Wat een debiele app! Ongelofelijk, zelden zoiets stoms gezien. Een app die (neem ik aan) bedoeld zou moeten zijn om in één oogopslag nuttige informatie te geven verandert in een bizar schouwspel van bewegende cirkeltjes en rare animaties. Het kritische woord van iPhoneclub ontbreekt hier ook volledig. Het enige wat ik lees is dat de animaties ‘wat lang’ duren. Nogal een understatement. Te bizar voor woorden.

  4. Eerlijk. Ik vind hem redelijk onhandig 🙁

  5. Ik wil dat je gewoon kan tikken ipv slepen. Dat is handiger.

  6. @Terry: Als je weet waar je moet zijn, bedient de app best aardig. Maar het duurt langer dan nodig en dat lees je gewoon in mijn stuk.

    @Marco: Het kritische woord ontbreekt echt niet. In de eerste en laatste alinea lees je dat de pijnpunten nog niet zijn verholpen.

    Ik zit volledig op één lijn qua kritiek met jullie. Omdat dat blijkbaar te weinig uit de tekst blijkt, scherp ik het aan.

  7. Waardeloos! Animaties duren veel te lang. Erg omslachtig!

  8. Wel grappig dat in de screenshots T-Mobile als provider staat vermeld 🙂

  9. Origineel geplaatst door Bart Breij
    @Terry: Als je weet waar je moet zijn, bedient de app best aardig. Maar het duurt langer dan nodig en dat lees je gewoon in mijn stuk.@Marco: Het kritische woord ontbreekt echt niet. In de eerste en laatste alinea lees je dat de pijnpunten nog niet zijn verholpen.Ik zit volledig op één lijn qua kritiek met jullie. Omdat dat blijkbaar te weinig uit de tekst blijkt, scherp ik het aan.

    Ik moet mijn mening herformuleren. Jullie zijn inderdaad wel kritisch qua functionaliteit. Ik heb het over het nieuwe design van de app, die zijn doel vol-le-dig voorbij schiet. Daar gaan jullie wat summier aan voorbij. Mijn excuses.

  10. @Marco: En dat heb ik nu wat harder verwoord. Want nogmaals: dat bleek aanvankelijk te weinig uit de tekst blijkbaar.

  11. Origineel geplaatst door Bart Breij
    @Marco: En dat heb ik nu wat harder verwoord. Want nogmaals: dat bleek aanvankelijk te weinig uit de tekst blijkbaar.

    Ik zie het. We zitten weer op één lijn ;).

  12. Voor zakelijke gebruikers nog minder info. Twitter app in deze app doet het ook niet. Steeds melding: kan niet versturen.

  13. Het is er echt niet beter op geworden.
    Waarom houd Vodafone hem niet gewoon simpel, en zonder deze franjes?
    Ik ben er absoluut niet blij mee en hoop dat ze dit toch weer gaan veranderen. Nu krijgt het van mij nog geen 1 ster!

  14. Wat een EPIC FAIL, deze update. Achterlijke nutteloze animaties, het lijken wel strontvliegen die om je hoofd heen zwermen. Ik gebruik Vodafone zakelijk maar dit is zo niet zakelijk, wat een dieptepunt dit

  15. Een vraagje:
    Ik heb ooit VF verlaten omdat ze er 4 tot 5 dagen over deden om voicemails door te geven.
    Is dat nu verbeterd ?

  16. Ik was bèta tester van de app en heb wat bugs kunnen melden die ze nu opgelost hebben, maar denk maar niet dat ze die onhandige interface aangepakt hebben… Het hele concept is gewoon flut. Ik heb wel gevraagd voor push-meldingen en pdf-jes van de rekenigen, maar die zouden ze later toevoegen… Kom liever nog een keer met een nieuwe app en verpruts hem dan niet zou ik zeggen. Bij de installatie van de bèta app 3 maanden geleden kreeg ik ook een grijs icoontje op mijn home-screen erbij die je niet meer weg krijgt. Ze hebben oplossingen etc. beloofd, maar je hoort er niets meer van. Belachelijk!

  17. Wat is er mis met een iOS 7 interface? Ik vind dit niet echt intuïtief.

  18. Zeer kinderachtige app.
    Lijkt wel back to the sixties.
    Konstant slepen en vegen op je scherm,lekker die vette vingers.

  19. wat moet het een tijd, geld en moeite hebben gekost om deze app ons meer tijd en moeite te laten kosten

    als dit representatief is voor Vodafone

    kon voor dat geld Visual Voicemail niet worden geactiveerd ipv deze zinloze update?

    een slechte app en ontbreken van visual voicemail zijn voor mij reden genoeg om te vertrekken naar een andere provider waar ik dan maar wat meer betaal

  20. Wat een vreselijk slechte update en app is dit geworden zeg! Ik wil gewoon in een simpel overzicht kunnen zien wat mijn tegoed is, niet eerst er mijn weg naartoe vegen! Hoe krijg je de oude versie terug?

  21. Meest belachelijke app-update die ik ooit heb meegemaakt. Ik vraag mezelf echt af of het nog slechter kan:(

    Ook het ontbreken van Visual Voicemail vind ik nog steeds heel jammer. Voor zakelijk gebruik is dit gewoon ideaal.

    Nee, Vodafone is echt een lachertje aan het worden.

  22. Ik vind het wel een leuke app oke het werkt niet echt lekker vlot maar ik bedoel het ziet er leuk uit. Ik vind de Facebook Paper app pas flut dat is net flipboard ook zo waardeloos programma. Ik wil gewoon snel kunnen zien wie wat post op Facebook en hier zie je maar 3 resultaten per keer. Het is maar een mening…

  23. Heb me onlangs aardig geërgerd aan de kwaliteit van het 3G ontvangst van Vodafone..
    En ook hier lijkt Vodafone te kiezen voor kwantiteit in plaats van kwaliteit, meer willen doen en vervolgens barst ‘t uit zijn voegen.
    Vrijdag een sms ontvangen over de snelheidsverhoging voor mijn data bundel, wil ik nie.. Geef mij alstublieft een kwalitatief en stabielere 3G verbinding, in plaats van meer van iets wat niet goed werkt..

    Vodafoei!

    Net zo verbazingwekkend lees ik de reactie van Mitchell, naar bèta testers wordt dus ook niet geluisterd.
    Dan zullen ze ook wel niet naar eigen medewerkers luisteren, en klanten.. die zijn natuurlijk noodzakelijk kwaad, daar luisteren we zeker niet naar.

  24. Wat een aanfluiting zeg…. Even snel je abonnement status bekijken lijkt het wel of je een spel moet spelen.. Wat had deze ontwikkelaar in gedachte? Moeten we na de volgende update eerst een eindbaas verslaan? Een gewoon makkelijke provider app maken is dus echt zo moeilijk blijkbaar….

  25. Hahahaah dit is echt triest! Vodafone denkt we kunnen niet uitblinken in netwerk kwaliteit laten de dan maar met onze app uitblinken bij onze klanten maar dat is ze zelfs niet gelukt!

  26. Origineel geplaatst door Gerard V
    Heb me onlangs aardig geërgerd aan de kwaliteit van het 3G ontvangst van Vodafone.. En ook hier lijkt Vodafone te kiezen voor kwantiteit in plaats van kwaliteit, meer willen doen en vervolgens barst ‘t uit zijn voegen. Vrijdag een sms ontvangen over de snelheidsverhoging voor mijn data bundel, wil ik nie.. Geef mij alstublieft een kwalitatief en stabielere 3G verbinding, in plaats van meer van iets wat niet goed werkt..Vodafoei!Net zo verbazingwekkend lees ik de reactie van Mitchell, naar bèta testers wordt dus ook niet geluisterd. Dan zullen ze ook wel niet naar eigen medewerkers luisteren, en klanten.. die zijn natuurlijk noodzakelijk kwaad, daar luisteren we zeker niet naar.

    Inderdaad. Die 3G verbinding is enorm verslechterd de laatste maanden. Ik heb bijna overal 3G, maar als ik de 4G switch aanzet kan ik niets met het internet en als ik die switch weer uitzet doet hij het gewoon normaal. Laatst heb ik ook die 4G bundel van ze geactiveerd. Overal waar ik 4G zou moeten hebben is het bereik nog slechter dan 2G. Dag €2,50 per maand, want je kunt het niet meer uitzetten, wat ze wel beloofd hadden. Laatst heb ik dit alles bij ze aangekaart op Facebook, maar ik wordt gewoon van het kastje naar de muur gestuurd. Mij worden allemaal basisstappen uitgelegd, terwijl ik ze net verteld had dat ik die allemaal al geprobeerd heb. Nog even een leuk weetje: ze zijn al meer dan een half jaar bezig met die “nieuwe” app…

  27. Ook ik vind het een aanfluiting. Vooral omdat ik sinds het omzetten van mijn vorige red plus abbo, naar de nieuwe vorm van red plus, verkeerde info krijg voorgeschoteld over mijn abbo. Zo geeft hij bijvoorbeeld aan bij de landeninformatie dat ik zou moeten betalen voor bellen vanuit het buitenland naar Nederland. Heb daar aangezien mij vorige week verteld is dat die fout er na de update uit zou zijn, vandaag maar weer eens gebeld met Vodafone. Er werd doodleuk verteld dat er storing in de server zou zitten. Best een hele lange storing vanaf 8 januari 2014.. Echt kansloos.

  28. Prima app. Bediening gaat soepel en een erg mooi design. De oude app was inderdaad een beetje verouderd. Deze is perfect.

  29. Deze gaat er weer af…. De ouwe versie staat nog wel ergens op de Mac.

  30. Ik geef niet snel kritiek op een applicatie, maar wat een waardeloze applicatie is dit. De vorige applicatie was niet alles, maar is heel veel beter dan deze rotzooi..

    Als iemand van vodafone mee leest: Kunnen jullie de vorige applicatie weer terug zetten..

  31. Misschien sta ik dan alleen, maar ik vind ‘m leuk. Zo lang duurt het opzoeken van je bel-status nou ook weer niet.

    Wel heb ik bij feedback aangegeven gedetailleerde factuur informatie te missen. Kwa functies is deze app hetzelfde als de vorige, alleen wat speelser geworden.

  32. Dit ziet er totaal niet iOS7 uit en is ala UPC Horizon’s leuk qua looks, maar totaal niet functioneel als ik het zo lees en zie. Ik ben zeer blij met de concurrent “Mijn Simyo” app die volledige facturen weergeeft en overzicht bel/sms/data huidige en vorige maanden in een intuitieve interface. Daar mis ik nog wel push notificaties en abo aanpassingen maar daar komt ook zsm een 3.0 versie voor uit zag ik.

  33. Wat een negativiteit allemaal zeg hiero? Ik heb de app net geupdate en ben blij verrast met de nieuwe app. De eerste keer is het nog een beetje zoeken, maar ik vind de app erg fraai vormgegeven. Ik denk dat er de komende tijd flink wat kleine bugs worden gefixt en dan loopt alles een stuk soepeler 🙂

  34. Wat een omslachtige interface. Zijn ze gek geworden bij Vodafone? Dit druust tegen alle UI design geboden in. Waarom niet meteen in Tetris interface? Terug naar de tekentafel.

  35. Wie is hier verantwoordelijk voor? Ik neem mijn belstatus uiterst serieus, wie heeft dit spelletje bedacht. Leuk voor prepaid-kinderen, niet voor serieuze gebruikers! Zo droevig dat ik er bijna boos om kan worden!

  36. Wat een trieste app zeg.
    Waardeloos net zoals het netwerk van Vodafone.

  37. Waardeloos…. dit is het meest slechte wat ik ooit heb mee gemaakt.

    De app is niet te gebruiken

  38. @ghans:

    Fraai of niet is hier niet de discussie.

    Wel dat dat fraai ten koste gaat van de functionaliteit. En dat is een redelijke design doodzonde.
    Een belstatus app moet snel de bestatus tonen. Niet meer. Fancy design is volledig overbodig daarbij en werkt alleen maar irriterend.

    De eerste die me kan uitleggen welk probleem deze nieuwe UI oplost krijgt 1.000 kudos. Ik snap het nml niet.

    Jammer, want over het netwerk en de verdere service van Vodafone ben ik wel erg tevreden persoonlijk.

  39. Zeer vernieuwend, maar weinig functioneel. Ik heb het gevoel dat ik een aantal levels moet halen om mijn verbruik te kunnen inzien. Ik ga snel kijken of ik de oude app nog ergens heb.

  40. Wat een aanfluiting van Vodafone! Net als hun 3G netwerk trouwens!
    Ik zit nog bij Vodafone vanwege hun buitenlandbundel van 2 euro. Maar anders was ik snel terug naar KPN!

  41. Het ergste vind ik nog dat ik na de update opnieuw mijn account moet opgeven. Waarom kan de app mijn account niet onthouden van de vorige versie?

    Wat een UI zeg! Om mijn account toe te voegen moet ik een cirkeltje op een ander cirkeltje slepen???? Nee, een klik is te makkelijk!

  42. Gewoon een hele slechte app!

  43. In het begin wennen maar na een poosje werkt de best fijn. Toont meeste info prima en geeft ook goede info over de blox. Qua overzicht was de oud app beter. Wellicht dat 4.0 ergens tussen 2.0 en 3.0 zou moeten liggen?

  44. Sorry, er is iets misgegaan (2). Probeer het later nog eens.

    Ik word gek van die melding! Volgende maandelijkse incasso zal ik ook eens beantwoorden met: “Sorry, er is iets misgegaan (2). Probeer het later nog eens”.

    Wat een vreselijke app, ik wil de oude terug, De weinige info die daar te vinden was kwam tenminste wel in beeld…

  45. Behalve dat ze niet werkt (Sorry, er is iets misgegaan (2). Probeer het later nog eens) vraag ik me af waarom ze toegang moet hebben tot mijn fotos en locatie?

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.