Reacties voor: RescuePhone: iPhone-app is meldkamer voor doven en slechthorenden

RescuePhone is een iPhone-app waarmee je contact kan opnemen bij noodsituaties, nu ook voor doven en slechthorenden.
Bart Breij -

Reacties: 12 reacties

  1. Typisch Nederland, dit soort app’s dienen naar mijn mening kosteloos te zijn. Helaas moet je betalen voor hulp als je in nood zit en omdat je doof bent. Schaamteloos wordt er weer geld aan verdiend.

  2. Dus geen rechtstreeks contact met de 112 m meldkamer maar via jullie meldkamer. En follow up contact bv als 112 nog vragen if instructies heeft?

  3. Erg handige app, het enige wat ik me afvraag: als je net een ongeluk hebt gehad, ben je dan niet veel te versuft om nog een foto te maken? een alarmknop indrukken is dan wel veel handiger dan 112 handmatig bellen, maar een foto maken gaat dan weer niet lekker lukken denk ik…

  4. Origineel geplaatst door koos
    Typisch Nederland, dit soort app’s dienen naar mijn mening kosteloos te zijn. Helaas moet je betalen voor hulp als je in nood zit en omdat je doof bent. Schaamteloos wordt er weer geld aan verdiend.

    Als u ons een email stuurt dan krijgt u van ons een voucher met 1 credit.
    Helaas is een dergelijke meldkamer niet gratis (die kosten dragen wij)

    Origineel geplaatst door Lud van der Garde
    Dus geen rechtstreeks contact met de 112 m meldkamer maar via jullie meldkamer. En follow up contact bv als 112 nog vragen if instructies heeft?

    Als u ons een email stuurt dan krijgt u van ons een voucher met 1 credit.

    De meldkamer is gecertificeerd en 112 meldkamer ondersteund onze app en onze dienst.
    We hebben dus goed contact met de instanties.

    @Mila01: De foto wordt Automatisch genomen en verzonden.
    Of de foto altijd gebruikt kan worden blijft de vraag maar in de gevallen dat je je telefoon in de goede richting houdt dan heb je kan dat een dader op de foto komt.

    Hierna wordt de foto automatisch verzonden naar 3 email adressen (1 van de meldkamer en 2 andere willekeurige die de gebruiker invoert)

    Als u ons een email stuurt dan krijgt u van ons een voucher met 1 credit.

  5. In plaats van hier “Credits” weg te geven, kan je dat beter weggeven aan de bewuste doelgroep.

    En nee ik ben geen doelgroep en vindt dat alle noodhulp gratis moet zijn.

  6. Horenden bellen 112 gratis en wij, doven en slechthorenden, moeten hiervoor betalen?! Te gek voor woorden!

  7. Ik ben slechthorend. Ik heb een iPhone en kan dus van de service van signcall geen gebruik maken. Ik las over jullie app en dacht, nou dat is interessant. Kan ook ik melding doen bij 112. Maar nu blijkt dat de app geld kost. Vind ik erg jammer en oneerlijk.

  8. @Mhisvs: Signcall kost €4,50 per maand. dan is dit toch niet heel erg duur? het is vele malen goedkoper.

  9. Tja, ik zou het ook netjes vinden van de overheid als ze zelf zo’n app zouden maken. Maar helaas doen ze dat niet, dus ik ben wel blij dat er dan toch nog een mogelijkheid is om toch van 112 gebruik te maken, met dus een kleine betaling…Als ik ergens met mijn auto in een sloot lig wil ik toch wel iemand kunnen alarmeren, die paar cent heb ik er graag voor over.

  10. Origineel geplaatst door RescuePhone Helpdesk
    @Mhisvs: Signcall kost €4,50 per maand. dan is dit toch niet heel erg duur? het is vele malen goedkoper.

    Nu breekt mijn klomp, meneer mag betalen, terwijl je het gratis weggeeft aan “niet” slechthorenden. SCHANDE met hoofdletters. Bah.

  11. Misschien vindt niet iedereen het leuk om gelijk te moeten zeggen dat hij/zij slechthorend is…ikzelf schreeuw ook niet van ‘t dak dat ik slechthorend ben, hoor. Graag even wat minder aannemen of iemand nou wel of niet slechthorend is…
    ik vind het wel aardig aangeboden, 1 credit, soort van kennismaking. Niet dat ik er gebruik van ga maken hoor, ik heb er geen probleem mee om hiervoor zelf wat te betalen. Ik ben wél boos op de overheid, dat zij gewoon slechthorenden/doven in de kou laten staan. Makers van RescuePhone proberen gewoon wat extra service te bieden die mijnsinziens door overheid geregeld zou moeten worden, zij worden ook niet rijk van 89 cent per oproep, terwijl zij wel die meldkamer 24 uur/dag operationeel moeten hebben.

  12. @Mila01: Bedankt voor je aanvulling! Idd. Is de overheid niet echt goed bezig! Ze hebben geïnvesteerd in een “verouderd Total Conversation systeem” die nu in Sweden wordt doorontwikkeld ipv. Dat ze zich hebben verdiept in nieuwe mogelijkheden.(zoals oa. De Rescuephone ) Onze app is voor iedereen die dit nodig heeft! Beter communiceren via Smartphones, daar gaat het om!

    Iedereen mag zijn mening geven , maar €0.89 voor een credit vind ik best toegankelijk voor dergelijke service.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.