Reacties voor: OV Butler voor iPhone: geld terugvragen in het openbaar vervoer

OV Butler is een nieuwe Nederlandse app waarmee je gemakkelijk geld terug kunt vragen bij het openbaar vervoer. De app ondersteunt bijna alle vervoermaatschappijen en laat ook zien welke reizen je hebt gemaakt.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 46 reacties

  1. Zo ! gelijk maar gedownload.. word niet goed van dat ov in nl.. geld terug vragen!!

  2. Direct downloaden eens kijken of deze beter werkt dan de vorige die op iPC besproken werd.

  3. En hoe zit het met studentenkaarten? Er staat niks hierover op de ov butler site…

    Iemand enig idee?

  4. Nice, moet ik ook hebben.
    Nu te veel rondslom om formulier te halen en geld terug te vragen.
    Zit vaak onder de 30min met vertragen, maar zoals laatst met de sneeuw zat ik op meer dan 3u vertraging.

  5. mooi programma, kan alleen niet wisselen van kaart.
    heb 3 kaarten op mijn account (vrouw dochter en eigen kaart) maar zie alleen die van mijn dochter.
    dus helaas al 1 gemis gevonden!

  6. Gelijk gedownload. Ziet er goed uit! Zocht een vervanger voor OV-Chipstatus. Bij deze gevonden. 🙂

    Bedankt voor het melden!

  7. Zelf als OV Chipkaartgebruiker kan ik alleen mijn geld terug claimen bij de NS met een papieren formulier, maar blijkbaar hebben zij een afspraak met de NS dat ze het digitaal mogen aanleveren?

    Wel fijn, want ik word elke keer gek om elke keer maar weer alle gegevens op het geld terug formulier in te vullen.

  8. Beetje jammer dat de historie maar een week toont aangezien je tot 3 maanden terug mag vlaimen!!

  9. Vreemd… Krijg wel de juiste saldoinformatie maar zie geen gemaakte reizen. :/

  10. @Robert: Robert, Wisselen tussen kaarten is op dit moment inderdaad nog niet mogelijk. We doen er alles aan om dit in de volgende versie toe te voegen.

    – Philip (Ontwikkelaar)

  11. Ja, ik vraag me ook af waarom/hoe zij wel via internet kunnen declareren, want ik moet het ook met papieren formulieren doen. Een update hierover in het artikel zou leuk zijn!

    Ben trouwens erg benieuwd of de mockup(?) op de website van moopmobility tot een echte App leidt, want die reisplanner ziet er verdomd goed uit!

  12. @XIII: De butler schrijft alle claims voor uw uit.

    – Philip (Ontwikkelaar)

  13. De historie zou inderdaad veel langer moeten zijn dan maar een weekje. Overigens blijf ik het raar vinden dat we in een digitaal tijdperk niet eens actuele info krijgen, maar info wat min 2 dagen oud is.

  14. @Philip Plotnikov: Grappig, maar heb je ook een serieus antwoord?

    Dat papieren formulier moet ik namelijk van (mijn eigen) handtekening voorzien…

    Ik ben daarom benieuwd hoe het onder water werkt. Een eerlijk en transparant antwoord verhoogt het vertrouwen en de kans dat ik de App ook echt ga gebruiken.

  15. Aha daar is mijn grootste concurrent! Maar ik ga wel door met de app. Maar ziet er goed uit Philip!

  16. @Philip Plotnikov: Mooie app! Alleen het herkent geen huisnummer toevoeging bijvoorbeeld 15-2. Hoe kan ik dit invoeren?

  17. OV-Chipkaart geeft geen toegang tot uw gegevens. U kunt dit via http://www.ov-chipkaart.nl inschakelen

    Erhm … okay … waar!?
    Slechte informatie voorziening vanuit de applicatie. Jammer

  18. @Mounir: Voor welke vervoerder probeer je het in te vullen?

  19. @Mounir: Validatie is aangepast. Als je de butler opnieuw opstart kan je ‘t nogmaals proberen.

    Mvg
    – Philip (Ontwikkelaar)

  20. @Philip Plotnikov: Hij doet het! Bedankt

  21. Het registreren van een anonieme ov-chipkaart gaat volgens mij niet werken. Tenminste ik kan het op ov-chipkaart.nl niet vinden. Er is een persoonlijke kaart nodig om te kunnen registeren.

    Of……zie ik iets over het hoofd?

  22. @Philip Plotnikov: In het overzicht op ov-chipkaart.nl zie ik verschillende ritten staan. De meest recente is van 3 weken geleden… Waarom worden deze niet getoond in Ov Butler?

  23. @Peter: De Butler verzorgt op dit moment enkel de transacties van de afgelopen 7 dagen.

  24. Origineel geplaatst door Zil
    Slechte informatie voorziening vanuit de applicatie. Jammer

    Heb ik ook. Heb zojuist met mijn gegevens ingelogd op Ov-chipkaart.nl en is geen enkel probleem. Als ik met dezelfde gegevens probeer in te loggen met OV Butler krijg ik ook bovenstaande foutmelding. Zou fijn zijn als ze dat kunnen oplossen!

    Ik zie in bovenstaande reacties dat ik niet meer dan een week terug kan claimen, dus moet helaas toch maar met zo’n formulier aan te de slag 🙁

  25. @Vetlau: Op de ov-chipkaart website kan je je privacy instellingen aanpassen.
    Kies voor: Ik wil mijn haltes, stations en productnameninstelling wijzigen en daarna Toon haltes, stations en productnamen

    – Philip (Ontwikkelaar)

  26. Ah, op Webwereld wordt de “techniek” onder de motorkap wel uitgelegd:

    Bij vrijwel alle ov-bedrijven gaat het geld terugvragen nog uitsluitend door per brief een beroep te doen op de coulanceregeling. Het bedrijf achter OV Butler stuurt deze brieven voor zijn gebruikers op basis van de ingevulde informatie in de app.

    “We hebben bij een technische partner een grote printer staan die alle claims afdrukt”, vertelt Jelle Prins van Moop Mobility, dat de app zonder toestemming van de ov-bedrijven maakte.

    Als saldo checker werkt deze App beter dan zijn concurrenten, maar over deze claim functionaliteit twijfel ik ernstig…

  27. Ook ‘anonieme’ OV-chipkaarten zijn mogelijk, mits je die wel hebt geregistreerd op de site van OV-chipkaart (www.ov-chipkaart.nl), waardoor je dus eigenlijk niet meer anoniem bent
    Zal aan mij liggen maar ik krijg dat niet voormekaar

  28. Oh, Bright heeft ook nog een aanvulling over hoe het werkt:

    Ook een restitutieverzoek bij NS-vertraging is via de app te sturen. OV Butler print alle verzoeken uit en stuurt ze op de juiste manier naar de desbetreffende ov-bedrijven. Dat gebeurt voorlopig helemaal gratis.

    OV Butler heeft uitgezocht naar welke gegevens de ov-bedrijven vragen, omdat dat per bedrijf verschilt. Soms moet ook een handtekening in de app worden gezet.

    Iemand al ervaring met een handtekening zetten in de App? Dat vind ik nog iets enger…

    Desondanks een interessant initiatief van een veelbelovend bedrijf met/van minstens 2 top iOS ontwikkelaars (Jelle Prins en Dennis Stevense). Zou best eens in mijn top-5 voor 2012 kunnen verschijnen, tenzij ze dit jaar met nog meer moois komen…

  29. Ik krijg ook mijn anonieme chipkaart niet geregistreerd.
    Weet niet waar jullie dat gevonden hebben dat het kan ?

  30. Erg zonde dat ik maar zo kort terug kan kijken! Zou graag nog een paar claims doen in de periode van aangepaste dienstregeling, maar dat kan nu niet?! Vanwaar deze beperking?

  31. Klinkt erg goed. Vooral ook het automatisch versturen van claims lijkt me érg handig! Scheelt een hoop papier werk.

    Ik ga de app meteen downloaden. Overigens hadden jullie (ontwikkelaars) hier best 79 cent voor mogen vragen vind ik. Vooral omdat de claims uitgeprint en verstuurd worden.

  32. @Philip Plotnikov: Een mooie app, bijzonder dat het gratis is! Ik vraag me alleen af waarom het maar een week terug gaat; ik had bijvoorbeeld graag nog wat claims ingediend voor de periode met aangepaste dienstregeling.

  33. App werkt niet op een i-phone 3 G
    Jammer

  34. Mooi initiatief en erg mooie app!
    Is het nog mogelijk een terugkoppeling per mail te krijgen van je verstuurde declaraties?

  35. Gelijk gedownload. Best jammer dat de app aangeeft dat ik niet ben uitgecheckt maar chipstatus zegt dat dat wel is gebeurt. Voor niks claim geplaatst.

  36. Heb al eenvoudig EUR 8 terug gevraagd. Als die echt binnenloopt op mijn rekening staat de app al snel op mijn home screen.

  37. Hele mooie app, ziet er verzorgd uit en die butlergrapjes (wilt u nog wat thee) vind ik een leuke aanvulling
    Keep it going Philip!

  38. Inloggen lukt niet. Krijg ‘De website van OV-Chipkaart.nl heeft een onverwacht antwoord gegeven. …’. Inloggen op de site lukt wel…

  39. Na 3x proberen en half uur wachten werkt inloggen. Lijkt me iets aan de kant van OV-chip. De app crasht echter als ik klik op de optie ‘Onvolledige reizen’.
    @Martin Voorzanger:

  40. @Philip Plotnikov: Bedankt! Heb de app nu werkend.

    Zal hem de volgende keer meteen uittesten als ik weer iets kan claimen.

  41. Verdomme, werkt niet op een 3G. Leek ik eindelijke een goede app gevonden te hebben… 🙁

  42. Ik blijf hetzelfde bericht krijgen Martin:

    Origineel geplaatst door Martin Voorzanger
    Martin Voorzanger zei op 24 februari 2012 om 07:03
    Inloggen lukt niet. Krijg ‘De website van OV-Chipkaart.nl heeft een onverwacht antwoord gegeven. …’. Inloggen op de site lukt wel…

    Keer op keer op keer… Iemand die daar iets op weet?

  43. @Sjors: Als het niet op je Iphone 3G werkt moet je –> home knop en vergrendel knop ingedrukt houden voor hard reset.. dan werkt het wel, gelezen op een ander forum had het zelfde probleem

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.