Reacties voor: Onderzoek: wanneer komt een iPhone-app in de top 25 terecht?

Een onderzoek van Distimo laat zien hoeveel downloads er nodig zijn om in de top 25 van de App Store terecht te komen. Met 38.400 gratis downloads kom je in de Amerikaanse hitlijst terecht.
Bastiaan Vroegop -

Reacties: 11 reacties

  1. Dat was altijd een mistery tnx voor je artikel

  2. Ik hoorde laatste iemand vertellen dat het in 1 dag 1500 downloads kost om een muziek nummer in Nederland in de top 10 te krijgen. Kost je dus pakweg 1500 euro om je nummer in de iTunes top 10 te krijgen…

  3. maar die hangt toch voornamelijk af van het moment…

    ik kan mij voorstellen dat tijdens de feestdagen in december (waar er meer iOS toestellen worden verkocht) het aantal hits per tijdseenheid die je nodig hebt veel hoger zal liggen dan een saaie maand oktober? of vergis ik mij?

  4. @Nicky: Ja, dat klopt. De verhouding wordt dan ook groter.

  5. Met Regenmelding stond ik het hoogst genoteerd op #3 in de Nederlandse betaalde lijst. Toen had ik 600 downloads op 1 dag. Alleen WhatsApp en Spyglass stonden toen hoger. Daarvoor had ik 50 downloads per dag waarmee ik rond #50 zweefde.

  6. Je komt in de top 25 als iphoneclub je app recenceert 😉

  7. @Jelte: Mee eens! Heb steeds netjes gevraagd of ze recensie willen maken van mijn apps maar ho maar. Alsof de kleine ontwikkelaar niet meetelt?!

  8. Idem hier.. Zonde

  9. De redactie wacht vaak totdat het bijv op appadvice.com is geweest. Hoeft er alleen nog maar vertaald te worden 😉

    Maar serieus: een aparte dagelijkse rubriek weiden aan apps van Nederlandse bodem zou zeker niet misstaan.

    Of echt journalistiek werk verrichten (is iets anders dan opzoeken en vertalen) en bijv zelf uitzoeken hoe de top 25 in Nederland werkt. Had makkelijk gekund, aangezien veel apps Nederlands zijn (en waarvan jullie waarschijnlijk/hopelijk de auteurs kennen)

  10. Origineel geplaatst door Jean-Paul Horn
    @WdS: We bespreken vaak genoeg apps van kleine ontwikkelaars (eenpitters). Misschien was er die week veel nieuwsaanbod, vonden we je app gewoon niet interessant genoeg voor onze lezers of hadden we al betere apps besproken. Uiteindelijk maakt de redactie elke dag een keuze. Zit jouw app er dan niet bij, dan besteden we wellicht aandacht aan je bij een volgende interessante update. Er geldt geen plaatsingsplicht gelukkig …

    Mee eens een app moet wel een toegevoegde waarde hebben voor een recentie.

    Anders is het allemaal sluikreclame.
    Daar worden wij niet blij van.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.