Reacties voor: NS Reisplanner Xtra in de App Store gearriveerd

De NS Reisplanner Xtra is in de App Store gearriveerd. Met dit digitale spoorboekje van de NS kun je treinreizen plannen, vertrektijden opzoeken en storingen raadplegen.
Lees het complete artikel → NS Reisplanner Xtra in de App Store gearriveerd

Reacties: 27 reacties

  1. zal de trein app wel minder verkocht worden.

  2. Met een dag vertraging, Typisch NS

    Ontopic: ziet er goed uit die app

  3. Vind de App er best goed uitzien. De seintjes werken bij mij alleen niet, maar misschien komt dat omdat ik niet mijn volledige profiel heb ingevuld?

  4. Ik mis het prijsoverzicht. Verder ziet het er goed uit!

  5. R.I.P. Trein

  6. Typisch NS…. vertraging 😛

  7. Ik mis ook het prijsoverzicht, toch wel essentieel eigenlijk! Verder ziet het er erg goed uit!

  8. Ziet er goed uit.
    Zoals anderen reeds hebben aangeven mis ik de prijsinformatie, maar vooral ook de mogelijkheid om een kaartje te kopen. De iPhone biedt genoeg mogelijkheden hiervoor.

    SBB in Zwitserland bijvoorbeeld bied al deze functionaliteiten:
    http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=294855237

  9. En waar blijft NMBS???

    Zoals gewoonlijk moeten we hier in België weer wat langer wachten, er is voorlopig nog niets aangekondigd van een NMBS app, dus is helemaal niet zeker of die er nog komt.

  10. Handig die notificatie 5 minuten voor het einde van je reis. Weet je wanneer je op plaats van bestemming bent en moet uitstappen. (omroep is vaak niet duidelijk).

    Echter…. bij een overstap komt er geen notificatie.

    En… je mag maar maximaal 2 notificaties aan hebben staan.

    Vanmorgen kwam er geen actuele info van vertrektijden bij twee stations. Heb gelukkig 2x kunnen terugvallen op de Trein app.

    Ook wordt je geplande reis niet direct opgeslagen; je moet eerst terug naar het homescherm.

    Jaja. ik zie snel versie 1.1 aankomen, wellicht met enige vertraging?

  11. Handig die notificatie 5 minuten voor het einde van je reis. Weet je wanneer je op plaats van bestemming bent en moet uitstappen. (omroep is vaak niet duidelijk).

    Echter…. bij een overstap komt er geen notificatie.

    En… je mag maar maximaal 2 notificaties aan hebben staan.

    Vanmorgen kwam er geen actuele info van vertrektijden bij twee stations. Heb gelukkig 2x kunnen terugvallen op de Trein app.

    Ook wordt je geplande reis niet direct opgeslagen; je moet eerst terug naar het homescherm van deze app.

    Jaja. ik zie snel versie 1.1 aankomen, wellicht met enige vertraging?

  12. Ns Reisplanner loopt bij mij vast, doet niets. Ja, zo komen we ook no te laat bij de trein door de App … lekker weer

  13. Bij mij doet de app het niet. Hij zegt:
    Oeps
    Er is een probleem met de verbinding naar de server, maar uw 3G/WIFI-verbinding lijkt te werken.

    Weet iemand misschien een oplossing?

  14. Dat is een forse tegenvaller!
    Bij het opstarten buitelen de meldingen over elkaar heen: geen locatievoorzieningen, geen 3G (is WiFi niet genoeg?). Bij de ene melding zit de annuleerknop links, bij de ander rechts, dus snel negeren van dit soort meldingen lukt ook al niet. Vervolgens blijken er geen storingen te zijn, terwijl Trein aangeeft dat er 3 zijn. Als ik Trein opstart, krijg ik in no time de informatie die ik wil, bij ns blijft het ‘busy’-radertje maar draaien.

    Iets positiefs toch maar: mooi en consequent vormgegeven. Geldt trouwens voor Trein net zo. Ik betaal dus nog steeds liever € 2,39 voor Trein.

    Wat deze app betreft: een 1 voor de moeite, kan mij niet overtuigen. (En ik geef graag het voordeel van de twijfel)

  15. Nu nog de mogelijkheid om te kunnen declareren bij vertraging en dan is ie wat mij betreft af…

  16. Vanochtend geprobeerd. App stuurt me eerst naar het verkeerde perron waardoor de trein voor m’n neus wegreed (ik vond het al zo vreemd dat het een ander perron was).
    Bij vertrektijden kun je geen favoriete stations opgeven wat ik regelmatig gebruik bij Trein.
    Tot zover een leuk gratis alternatief, maar voor mij (nog) geen vervanger voor Trein.

  17. Ik zeg: “NIET doen!. Lees daarover meer op http://tinyurl.com/2agpkcr

  18. De app moet duidelijk nog een beetje opgepoetst worden. Hij is wat trager dan Trein (op een iPhone 3G is dat wel te merken).

    Een belangrijk plusplunt van Trein is dat de op de treinen in het vertrekscherm kan doorklikken om de stations en details op de vragen.

    Wat ik nog steeds mis, zowel in Trein als in de NS-app: ik wil naast eenmalige reizen (dus met een tijd/datum) ook trajecten kunnen opslaan (dus een vertrek- en aankomstpunt zonder datum of tijd), zodat ik snel de infor over mijn dagelijkse forensenrit kan krijgen.

    Ik merk dat hij soms geen vertrektijden kan ophalen voor bepaalde stations. De storingsmelding geeft blijkbaar alleen storingen aan die van belang zijn voor de van dat station vertrekkende treinen. Op zich niet verkeerd maar wellicht verneukeratief voor mensen die ergens anders overstappen.

  19. Valt erg tegen wat mij betreft. En dat voor een app die de NS bijna 100.000 euro heeft gekost.. Ze mogen van dat geld die schoonmakers wel eens wat harder hun best laten doen.

    Ik blijf Trein gebruiken.

  20. Ik wil toch even reageren op dat constante gehamer op de algemene voorwaarden. De NS is de enige die keurig in de voorwaarden vermeld wat er met je gegevens gebeurt. Ik durf te wedden dat er ontelbaar veel apps zijn die data van je versturen zonder daar ook maar enige melding van te maken. Daarnaast is er zelfs helemaal niks aan de hand, zie deze reactie van de NS op Sargasso:

    NS_online | 4 May 2010 | 16:23
    Beste lezers, Als NS bewaren wij de gegevens niet, de data is nodig om goed gebruik te kunnen maken van onze dienst. Zie http://bit.ly/c4tBSl voor de gebruikersovereenkomst.

    Belangrijkste passage hieruit is het volgende:
    Bescherming persoonsgegevens Gebruiker
    Om optimaal gebruik te maken van de dienst heeft NS de volgende gegevens van u nodig:
    1. Voornaam, Achternaam
    2. 06 (mobiele) nummer
    3. Laatst bekende locatie

    NS verwerkt gegevens binnen de kaders van de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Uw voor- en achternaam worden gebruikt/bewaard voor het vermelden van uw naam op het welkomsscherm van de Reisplanner Xtra en het persoonlijk maken van seintjes aan een ander. Uw mobiele nummer wordt gebruikt/bewaard voor het communiceren van de seintjes aan jezelf of een ander. Uw locatiegegevens zijn afkomstig uit uw telefoon en worden gebruikt (niet bewaard) om reisinformatie op maat te kunnen geven.

    De applicatie maakt gebruik van iLocal. Uw gegevens worden bewaard op uw telefoon en worden niet aan iLocal verstrekt

  21. Trein heeft zich bij mij al zo vaak als zeer betrouwbaar bewezen. Dat is een zeer belangrijk aspect bij dit soort applicaties, zeker met krappe overstaptijden en last minute wijzigingen, dan moet het gewoon werken, en dat doet Trein.
    Vertragingen in de app komen beter overeen met de daadwerkelijke vertragingen als de borden op de perrons.
    Ook kloppen eventuele spoorwijzigingen in Trein altijd feilloos.

    Leuke poging van de NS maar ik blijf bij Trein!

  22. Weet iemand waarom de NS niet de prijzen vermeld van een treinreis? Erg vaag dat die er niet bijstaan

  23. Origineel geplaatst door Hugo
    Trein heeft zich bij mij al zo vaak als zeer betrouwbaar bewezen. Dat is een zeer belangrijk aspect bij dit soort applicaties, zeker met krappe overstaptijden en last minute wijzigingen, dan moet het gewoon werken, en dat doet Trein. Vertragingen in de app komen beter overeen met de daadwerkelijke vertragingen als de borden op de perrons. Ook kloppen eventuele spoorwijzigingen in Trein altijd feilloos.Leuke poging van de NS maar ik blijf bij Trein!

    Leuk dat Trein goed werkt, maar weet wel dat Trein volledig afhankelijk is van de mobiele NS site. Dus ook voor Trein: bedankt NS. Eigenlijk moet Dennis heel blij zijn dat de NS zo aardig is om zo’n snelle website te maken. Ik hoop dat de NS eens een keer zo slim is om de web-site aan te passen zodat trein niet meer werkt :-). Moet Dennis ook weer eens aan de slag ipv zo makkelijk geld te verdienen met de gegevens van de NS en zonder enige investering in een serverpark.

  24. Origineel geplaatst door johan
    Weet iemand waarom de NS niet de prijzen vermeld van een treinreis? Erg vaag dat die er niet bijstaan

    Deze feature komt in een update.

  25. @Max: Je hebt een lijstje met 10 laatst gebruikte stations. Verder kun je automatisch instellen, dan hoef je helemaal niet te kiezen. Uiteraard moet GPS wel aanstaan.

  26. Zeer tevreden.
    Mooie uitvoering. Overzichtelijk.
    Compliment NS!
    Komt vast in de top 10.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.