Reacties voor: NRC stelt oude iPhone-app weer beschikbaar na problemen met nieuwe app

NRC Handelsblad is gezwicht voor de vele kritiek op haar nieuwe iPhone- en iPad-applicatie en heeft besloten de oude iPhone-applicatie tijdelijk weer online te zetten.
Bart Breij -

Reacties: 15 reacties

  1. Dat is een heel ander verhaal dan de arrogante reactie van Depeweg afgelopen dinsdag, die het niet nodig vond om de beoordelingen van de gebruikers te lezen, maar al wel zijn mening erover had. En nu maar afwachten, hoe de nieuwe versie gaat worden.

  2. Tijd voor een vervolginterview??

  3. Zal ze misschien eens leren om een volwaardig testtraject te doen voordat ze betalende klanten het bos in sturen.

  4. @Constant: We houden niet voor elk wissewasje een interview natuurlijk. De vorige was nodig. Trouwens, zullen we niet eerst even wachten op de update? 😉

  5. Han-menno zal niet meer beschikbaar zijn voor intervieuws, hopelijk door wijze niet arogante mensen aan deckant gezet. Had hem wel graag in een intervieuw op zijn bek willen zien gaan t.o zijn klanten, die zijn boterham betalen.

    Hopelijk komt er straks eengoede app en een andere Depeweg. Dit komt de NRC ten goede en de klanten.!

  6. Als ze verstandig zijn lezen ze eerst alle op en aanmerkingen aandachtig door om vervolgens rustig de tijd te nemen de nieuwe app aan te passen.

  7. Deletet is van minder kwaliteit dan de krant zelf. Heb jarenlang een Abbo gehad ( op de papieren) maar is me te duur geworden. Misschien moeten ze minder personeel hebben. Depeweg er uit?? Of veel minder verdienen?

  8. Een bugje ok, maar de nieuwe app v1/iphone is natuurlijk prutswerk. Blij dat de oude app het weer doet! Kan nu alle artikelen weer fatsoenlijk lezen.

  9. Origineel geplaatst door marc/s
    Han-menno zal niet meer beschikbaar zijn voor intervieuws, hopelijk door wijze niet arogante mensen aan deckant gezet. Had hem wel graag in een intervieuw op zijn bek willen zien gaan t.o zijn klanten, die zijn boterham betalen.

    Hopelijk komt er straks eengoede app en een andere Depeweg. Dit komt de NRC ten goede en de klanten.!

    Het is interview, dus zonder u. Maar wel klagen dat iemand anders het niet goed doet..

  10. @Robert: Als je nog wat beter had gekeken dan had je gezien dat er nog meer fauten in staan, arogant, deckant etc. Een knip oog naar de enorm goed ontwikkelde app en een link naar Depeweg die er allemaal niet zo’n probleem mee had dat er fouten in de taal zaten. Soort galgen humor! maar dat moet je natuurlijk begrijpen.

    De humor ligt op straat en soms op de Ipad/ Iphoneclub.

  11. @Robert: Het is onbeleefd om iemand publiekelijk op z’n fouten te wijzen.
    Trouwens, iemand die iets van taal weet, weet dat taal constant aan het veranderen is en dat de regeltjes altijd achterlopen (cf Steven Pinker bijv)
    Maar on-topic: complimenten iphoneclub, want volgens mij kan ik nu mede dankzij jullie m’n krantje weer lezen! ‘S even gauw een goede recensie voor de oude app maken!

  12. Een heel nieuw interview hoeft niet, maar ik zou hem wel vragen waarom hij nu opeens er heel anders over denkt. De brief met excuses was wel door hem ondertekend.
    Ik zie dit toch als overwinning van de klant die opkomt voor een goed product!

  13. vind het nogal comics zoals dit gaat.
    Kreeg gisteren nog een reactie waarbij hierover neiteens werd gesproken.

    Bijkomend issue is overigens ook dat de oude app volledig bruikbaar is met VoiceOver (text2speech framework in IOS) en MacOSX).
    De nieuwe app wil neiteens starten als VoiceOver actief is en crasht vervolgens.

    Heb mijn digitaal abonnement maar opgezegd totdat ze een sluitende en volledig toegankelijke app kunnen bieden.
    Nuja, weer kunnen bieden want die hadden ze al (met mijn hulp).

    De hele situatie is natuurlijk diep triest en uitermate schandalig.

  14. Ook ik bleek geen toegang meer te hebben tot de digitale editie van het NRC. Omdat ik de krant na vijven ophaal, kon ik het servicenummer niet meer bereiken. De volgende dag bleek dat het “zaterdag plus” abonnement niet meer bestond en dat ik geen volwaardig digitaal abonnement bezat. Ik was dus een van die lezers ‘die geweerd moesten worden’ volgens de heer Depeweg. Ben je 33 jaar abonnee, blijkt dat men je liever kwijt dan rijk is. De dame van het servicenummer legde mij het uit. Enigzins overrompeld zei ik dat ik dan mijn zaterdag abonnement wilde beindigen. Dat was geen probleem. Sterker nog;”ik zie dat u ook een abonnement op de NRC Next heeft, wilt u dat ook beeindigen?”
    Dat noem ik nog eens actief klanten wegjagen.

  15. Er is nog een ‘verbetering’ die de heren van het NRC ons niet hebben gemeld: nu de oude app en de nieuwe naast elkaar te bekijken zijn kun je zien dat in de nieuwe app extra full page advertenties worden toegevoegd, zoals nu op zaterdag 10 september is te zien tussen blad 1 en 2. Zo krijg je nog eens wat extra voor je dure abonnement.
    Overigens wordt deze pagina gerenderd met te weinig marge, dus ik hoop dat de adverteerder zijn geld terug krijgt want z’n naam en URL valt buiten beeld.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.