Reacties voor: Nederlandse student maakt iRoll Dice Game

De Nederlandse student Steven Roekel heeft een game gemaakt voor zijn Master Artificial Intelligence. Het geeft advies bij het dobbelen.
Lees het complete artikel → Nederlandse student maakt iRoll Dice Game

Reacties: 14 reacties

  1. voor 0,79 euro had ik graag een wat mooiere interface gezien

  2. Nou, ik ga m zeker proberen.
    Goed, het spel is niet zelf bedacht, maar het is wel een prijs waar ik jonge ontwikkelaars een kans voor wil geven.

  3. Origineel geplaatst door bartjuhhh
    voor 0,79 euro had ik graag een wat mooiere interface gezien

    wat loop jij nou vervelend te doen, ik heb al VEEL ergere interfaces voor de iPhone gezien voor nog grotere schandalige prijzen.

  4. Errr Artificial Intelligence? Lijkt me meer een gevalletje van snel calculaties/kansberekening uitvoeren om te bepalen welke stenen het best bewaard kunnen worden 😉

  5. Mm, volgens mij zie ik direct al een fout: in het linkerplaatje zijn twee suggesties: keep 2,3,4 en keep 2,3,4,5. 2,3,4 houden is toch onmogelijk beter dan 2,3,4,5 houden? Volgens mij had die optie gewoon weg gemoeten.

  6. Zoals Peter al zegt: hier komt geen artificiële intelligentie bij kijken, enkel wat statistiek. En nog niet eens erg moeilijke.

    In zijn verslag schrijft hij:

    Using techniques from Artificial Intelligence, like edge detection [3] and component labeling [4], I will use the built-in camera of the iPhone to automatically detect dice rolls.

    Beide vallen eerder onder de noemer image processing dan artificial intelligence.

    Wel een mooi schoolproject 🙂

  7. Origineel geplaatst door Peter
    Errr Artificial Intelligence? Lijkt me meer een gevalletje van snel calculaties/kansberekening uitvoeren om te bepalen welke stenen het best bewaard kunnen worden

    Is dat niet het hele principe van kunstmatige intelligentie? Berekeningen uitvoeren, afwegen, vergelijken, etc. Een computer kan nog geen bitje zelf bedenken, zelfs een zogenaamd willekeurig getal wordt berekend aan de hand van een (liefst veranderende) variabele zoals bijvoorbeeld een timer.

  8. Origineel geplaatst door David
    Mm, volgens mij zie ik direct al een fout: in het linkerplaatje zijn twee suggesties: keep 2,3,4 en keep 2,3,4,5. 2,3,4 houden is toch onmogelijk beter dan 2,3,4,5 houden? Volgens mij had die optie gewoon weg gemoeten.

    “Keep 2,3,4” -kan- een betere optie zijn als je bijvoorbeeld zit te springen om een full-house te gooien. Door 3 dobbelstenen vast te houden maak je daar nog een kans op, met 4 niet. 😉

  9. Heb hem direct gekocht en moet zeggen dat het leuk vertier is voor een correcte prijs!

  10. @Ruben.cc:

    Origineel geplaatst door Ruben.cc
    Origineel geplaatst door DavidMm, volgens mij zie ik direct al een fout: in het linkerplaatje zijn twee suggesties: keep 2,3,4 en keep 2,3,4,5. 2,3,4 houden is toch onmogelijk beter dan 2,3,4,5 houden? Volgens mij had die optie gewoon weg gemoeten.“Keep 2,3,4″ -kan- een betere optie zijn als je bijvoorbeeld zit te springen om een full-house te gooien. Door 3 dobbelstenen vast te houden maak je daar nog een kans op, met 4 niet.

    Full house lukt niet met 2,3,4 Ruben..;)

    Ik zie het voordeel ook niet in van 2,3,4 vasthouden ipv 2,3,4,5.

  11. Zoals dus al aangegeven. De studie Artificial Intelligence houdt zich niet alleen bezig met A.I. voor computer gestuurde tegenstanders of dergelijke, maar ook Computer Vision en ook statistieken bij bijvoorbeeld gaming.

    De suggesties zijn daadwerkelijk de beste suggesties, gebaseerd op het geheel berekenen van de grafiek van alle mogelijke Yahtzee spellen. In de screenshot worden 3 suggesties gegeven, de bovenste van de drie is de beste, dus 2, 3, 4, 5 houden is het beste. Overigens kan je in de settings ook de suggesties uitzetten.

  12. Met Artificial Intelligence kun je wel image recognition doen, bijvoorbeeld met een neuraal netwerk. Dit kan natuurlijk ook op andere manieren.

    Ik heb vroeger wel eens een yahtzee spel gezien die de slechts mogelijke dobbel stenen gaf, de ‘unholy dices’. Als dat nou in dit progje zou ditten :p

  13. Origineel geplaatst door Ramon Wijnands:Ik heb vroeger wel eens een yahtzee spel gezien die de slechts mogelijke dobbel stenen gaf, de ‘unholy dices’. Als dat nou in dit progje zou ditten :p

    Mocht je daar werkelijk in geïnteresseerd zijn, dan kan ik dit zeker gemakkelijk toevoegen. Ik heb de beschikking over alle mogelijke dobbelsteen cominaties met een score, dus dan pak ik gewoon de laagste, het is tenslotte ook een kunst om de laagste score met Yahtzee te behalen 🙂

  14. @Steven Roebert:

    Origineel geplaatst door Steven Roebert
    Zoals dus al aangegeven. De studie Artificial Intelligence houdt zich niet alleen bezig met A.I. voor computer gestuurde tegenstanders of dergelijke, maar ook Computer Vision en ook statistieken bij bijvoorbeeld gaming.De suggesties zijn daadwerkelijk de beste suggesties, gebaseerd op het geheel berekenen van de grafiek van alle mogelijke Yahtzee spellen. In de screenshot worden 3 suggesties gegeven, de bovenste van de drie is de beste, dus 2, 3, 4, 5 houden is het beste. Overigens kan je in de settings ook de suggesties uitzetten.

    Dank voor de uitleg. Altijd leuk om dit soort kansspelen door te rekenen. Puik werk 🙂

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.