Reacties voor: My Vodafone iPhone-app: meer vakantiebundels, prepaid en zakelijk

De beltegoed-app My Vodafone op iPhone en iPad ondersteunt meer bundels voor privé-abonnementen en prepaid-pakketten.
Bart Breij -

Reacties: 9 reacties

  1. Het melden dat je geen bereik hebt zodat dat later (als je wel bereik hebt, dus waarschijnlijk weer thuis) kan worden doorgegeven dat er een klacht was, zou een welkome functie zijn.

    Waar vodafone vroeger de nummer twee was qua bereik, en op festivals en evenementen altijd extra zenders plaatste, is de winst denk ik binnen, want hoewel het 3G teken in het scherm staat, werkt internet gewoon niet.

    Dat gedoe met blox mag ook stoppen: met TROTS melden ze dat je wel 10 MB mag internetten voor €5.. alsof het de mooiste zaak van de wereld is. Die 3,50 voor 35MB is al bijna zo belachelijk.

    En ik was zo tevreden ooit!

  2. Tja bij T-Mobile heb je 25 mb voor 99 cent, 350mb voor 9,99 voor 1 maand of voor 14,99 1gb voor 1 maand.
    Maargoed ik heb Vodafone abo, dus ik heb minder te zeuren dan hun prepaid klanten (wat wel terecht is)

  3. @joedoekoe: Mee eens. T-Mobile heeft lange tijd onder vuur gelegen vanwege de klachten over de dekking. Jarenlang (in diezelfde periode) heb ik T-Mobile gehad en geen enkele klacht over bereik en dekking, dus ik snapte al die klachten eigenlijk al niet.

    Sinds maart ben ik overgestapt naar Vodafone, omdat iedereen daar razend enthousiast over is. Ik heb nog nooit zo’n k*t verbinding gehad. De helft van de tijd heb ik geen 3G, maar zo’n achterlijk E-tje in het scherm staan, of zelfs een rondje. En heb ik wel 3G, maar niet 4 of 5 antennestreepjes, dan kan ik internetten wel vergeten. Ik ben er helemaal zat van.

    Een poosje terug heb ik de Netwerkradar app geïnstalleerd, dat is dezelfde app die T-Mobile adviseert en gebruikt om de problemen op hun netwerk te inventariseren. De resultaten tot nu toe bevestigen wat ik al wist. De downloadsnelheden van GPRS en Edge zijn erg laag, maar niet extreem lager dan wat bij die verbindingen hoort. De 3G snelheid ligt 90% van de tijd rond de 1Mb/s en héél af en toe haal ik snelheden van 12-14Mb/s. Maar wat het meest opvalt is dat de ping extreem hoog is en er op GPRS en Edge en 3G met 1-3 streepjes ontvangst, geen meetbare upload is. Oftewel, theoretisch kan er wel data binnenkomen maar omdat je geen upload hebt kun je het gewoon niet opvragen.

    Fun fact: als ik op dezelfde locatie dezelfde test een paar keer herhaal, heb ik behalve een aantal dezelfde resultaten, vaak ook 1 erbij die extreem laag is en 1 die een stuk hoger is. Is het netwerk van Vodafone dan zó instabiel?

    Ik vermoed dat Vodafone alleen in de Randstad zorgt voor een goed bereik en dat de rest van het land ze aan hun achterste kan roesten. Binnenkort maar eens met ze praten om het contract te beëindigen en dan terug naar T-Mobile. Dan heb ik waarschijnlijk ook nog gelijk 4G op m’n iPhone 5.

    Overigens, een paar weken geleden was ik in Haarlem en daar kon Netwerkradar de test niet eens voltooien door de slechte netwerkkwaliteit. Dus het Randstad-vermoeden klopt ook niet helemaal…

  4. @joedoekoe: Volgens mij heeft Vodafone een groot probleem om de verbinding vast te houden met iPhones op iOS 6.1.x. Heb er zelf veel last van en iedereen om mij heen die ook een iPhone heeft in combinatie met Vodafone. Door vliegtuigmodus snel in en uit te schakelen dwing je de iPhone om opnieuw verbinding te maken en heb je weer voor een paar uur een “goede” verbinding. Dit is makkelijk te controleren door speedtest.net vlak voor de vliegtuigmodus aan te zetten en net na. Vodafone erkent het probleem niet en wil eerst nieuwe sim kaart, dan kruis test doen. Op internet is er veel te lezen over dit probleem maar oplossen doet Vodafone het niets.
    Verder heeft de app wel goede toevoegingen.

  5. Zelfde problemen hier!! Edge is gewoon geen internet, en 3G met vol bereik is zo traag als wat! En met klachten wordt niets gedaan! Leuk feitje: na een korte stroomstoring werkte de 3G verbinding wel snel voor een paar dagen!!

  6. Origineel geplaatst door Jeroen
    @joedoekoe: Volgens mij heeft Vodafone een groot probleem om de verbinding vast te houden met iPhones op iOS 6.1.x. Heb er zelf veel last van en iedereen om mij heen die ook een iPhone heeft in combinatie met Vodafone. Door vliegtuigmodus snel in en uit te schakelen dwing je de iPhone om opnieuw verbinding te maken en heb je weer voor een paar uur een “goede” verbinding. Dit is makkelijk te controleren door speedtest.net vlak voor de vliegtuigmodus aan te zetten en net na. Vodafone erkent het probleem niet en wil eerst nieuwe sim kaart, dan kruis test doen. Op internet is er veel te lezen over dit probleem maar oplossen doet Vodafone het niets.
    Verder heeft de app wel goede toevoegingen.

    Ik heb daar ook zoveel last van en wist eigenlijk niet dat dit speelde bij meerdere mensen. Als mn verbinding optimaal is (dus nadat ik vliegtuigmodus heb gebruikt) dan haal ik 6-7 mbit. Na een tijdje dan kom ik niet verder dan 0,39 mbit. Dat dit te maken heeft met de combinatie 6.1x en vodafone dat geloof ik best. Het is dat ik zo’n zwaar relaxt abo heb (300min/sms en fup voor € 12,95) anders was ik allang weggegaan naar Kpn. Vodafone is veels te wisselvallig!!

  7. Beter is; sim kaartje kopen in land van bestemming. Bellen 120min / 120 sms. En 2gb data voor 15 euro in Italie.

  8. @Redondo: Toevallig heb ik het zelfde en veel te goede abbo anders was ik ook wel verder gaan kijken. Ik blijf maar gewoon de vliegtuigmodus in en uit schakelen. Er is mee te leven maar eigenlijk is het van de zotte dat vodafone er niets mee doet terwijl ze echt wel weten dat er wat mis is met ios 6.1.x. Misschien dat iphoneclub hier iets mee kan? artikel maken en vragen of meerdere mensen er last van hebben? Veel familie leden wisten nergens van omdat ze geen idee hebben hoe snel het internet moet zijn. Toen ik het voor hen nakeek bleek het bij hen ook het geval te zijn. Zou top zijn als we via iphoneclub iets konden bereiken, hier zijn tenslotte veel iphone gebruikers.

  9. Misschien is het een idee voor Vodafone om bij het kiezen van een wachtwoord te vermelden dat leestekens niet toegestaan zijn? Kies je nu een wachtwoord met hoofd- en kleine letters, cijfers en leestekens, dan zegt Vodafone doodleuk dat je wachtwoord niet sterk genoeg is en dat het wachtwoord letters en cijfers dient te bevatten.

    De app doet het verder goed, met zakelijk iPhone abo.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.