kpn opweg

Reacties voor: KPN OpWeg: online iPhone-navigatie van KPN gratis te proberen

KPN heeft de navigatiesoftware KPN OpWeg uitgebracht. Met deze software kun je 7 dagen gratis navigeren, daarna moet je voor €3,50 of €5 per maand een abonnement afsluiten.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 86 reacties

  1. Heb al tomtom

    Komen ze nu mee

  2. KPN moet zich eens bijhouden met de hoofdzaken van het telecombedrijf ipv geld te steken in dit soort zaken wat andere bedrijven toch beter kunnen (TomTom, Navigon ed.). En dan achteraf huilen dat de kosten te hoog zijn en ze abonnementsprijzen moeten verhogen!

  3. Ze gaan er nu echt van alles aan doen om geld te verdienen aan het data verkeer.

  4. Voor 60 euro koop je TomTom incl updates en gratis gebruik in het buitenland.

    Plus, Google zal ook nog wel eens komen met turn-by-turn navigation net als op Android.

    Kortom, lijkt me niet echt een dienst waar KPN een klapper mee gaat maken.

  5. Puur geldzuigerij dus.op de 20ste een ABO nemen en die loopt dan tot het einde van de maand.?Belachelijk.Plus het feit dat ze nu allemaal met datalimiet werken.Ik geloof niet zo in het feit dat het zo weinig kost plus als je toch al bijna niet uitkomt met je nieuwe databundel dit alleen nog maar extra gaat kosten.En wel heel toevallig dat ze precies nu hiermee uitkomen.En waarom nog een navigatietool terwijl er al zoveel echte goeie navigatietools zijn.Hier moet je betalen voor de tool voor het gebruik en voor de extra data nou echt niet…Bloedzuigers..

  6. Nog een voordeel….Voor KPN dan, he….KPN rekent straks wel wat meer voor haar data-abo’s. Lekker verdienen dus met deze nieuwe app…. Nee, doe mij maar gewoon TomTom of Navigon.

  7. KPN is de weg kwijt

  8. Wat een raar bedrijf KPN, klagen over youtube of andere zware diensten online, maar wel zelf een online nav op de markt gooien die het dubbele verbruiken aan data. Ik heb KPN altijd al gezien als een corrupt bedrijf dus ook nooit gehad en zal het ook nooit nemen.

  9. Inderdaad!! Eerst alles willen blokkeren (Skype/Whatsapp), dan de internetabo’s omgooien, want ja, een gemiddelde gebruiker zit rond de 250 Mb per maand….en vervolgens een applicatie (van maar 6Mb) uitbrengen die als een gek kaarten moet gaan downloaden!!! Dit alles om geld binnen te halen, ten opzichte van de klant?! KPN waar zijn jullie mee bezig!? Volgens mij snappen ze bij KPN HQ niet geheel wat de klant wilt en wat ze met innovative technologieën moeten doen!!

  10. Vreemd heb HI en dus het KPN netwerk, maar bij het openen van de app krijg ik de volgende melding:

    OpWeg Navigatie is alleen beschikbaar voor klanten van KPN.

  11. Nee geen KPN voor me

  12. Natuurlijk is het GEEN offline versie… ze gaan slecht en hebben inkomsten nodig, ze hebben net de abbos aangepast en dus downloaden zullen we 😉

  13. Kpn mag die troep zelf houden Tom Tom is 1000x beterz

    Zowieso heb ik het gehad met KPN en hun datalimiet kartel afspraken.

    KPN -10

  14. Is een abonnement op KPN OpWeg of Premium af te zeggen? En zo ja, per maand of per jaar?
    Per jaar: dan kun je net zo goed TomTom kopen, toch?

  15. @Frank: Hi! zit inderdaad op het kpn-netwerk, maar Hi! is geen kpn. Netzoals RaboMobiel, Telfort, MTV-Mobile, Simyo, Youfone en andere MVNO’s.

  16. Krijg steeds meer een hekel aan KPN, ben bij KPN sinds 1999, maar heb denk ik wel mijn langste tijd gehad daar.

  17. @Erik: Per maand, het is namelijk gewoon een voordeeloptie die je ook kan vinden op mijnkpn.nl

  18. Tsja, zo kan je ook snel geld verdienen hè! KPN probeert nu echt overal geld uit te halen…

  19. KPN heeft gekozen voor navigatiesoftware waarbij je steeds een internetverbinding moet hebben om te navigeren.

    Lekker dan, ga je nog sneller over je abbo heen, mag je voor de app betalen, en OOK voor je dataverbruik.
    Stelletje criminelen, T-Mobile Navigon dan maar

  20. Pak dan gewoon waze. Gratis en werkt grandioos en verbruikt minimaal data.

  21. Ze moeten bij KPN zelf maar eens een navigator gaan gebruiken want ze zijn behoorlijk de weg kwijt daar!

  22. 6 mb en normaal 1.5 gig kan je nagaan wat je kwijt gaat zijn aan data! En daar ga je in de toekomst voor betalen en dan ook nog 5 euro per maand vragen, blijkbaar zijn er mensen die zo dom zijn dat ze daar in trappen.

  23. van mij van dat hele kpn verdwijnen

  24. Dus KPN zit te zeiken over het data gebruik van gebruikers. Daarom verhogen ze naar eigen zeggen de prijzen. En dan brengen ze een online navigatie uit die de hele tijd kaarten aan het downloaden is. Vallen ze wel een beetje door de mand in mijn ogen.

  25. Origineel geplaatst door jerome
    Pak dan gewoon waze. Gratis en werkt grandioos…

    Waze is best leuk, maar als ik zeker wil weten dat ik op de plaats van bestemming kom, dan is Waze niet de beste optie.

  26. Kpn is met hun beleid richting smartphones (“slimme” telefoons) niet erg slim bezig. Grote kans dat ze door hun voortrekkersrol om mobiel internet veel duurder te maken en dit kansloze initiatief het komende jaar heel veel markt en inkomsten gaan kwijtraken in plaats van hun bedoeling om meer geld binnen te krijgen. Met de prijsverlagingen die in Europa opgelegd gaan worden door Neelie krijgen ze de volgende klap te verwerken die bij kpn veel harder aan gaat komen omdat zij itt tot tmobile en vodafone in veel minder landen aanwezig zijn. Binnen een paar jaar is kpn m.i. rijp om relatief goedkoop overgenomen te gaan worden.

  27. Ja dit kost geen data dan, ik snap die lui wel. Als ze dit doen moeten er straks nog meer ontslagen worden. Het zal toch niet aanslaan denk ik.

  28. Kortom, na 1 jaar heb je beproefde en bewezen kwaliteits navigatie apps als Navigon en TomTom er al uit, vergeleken met dit ‘gratis’ stukje software.
    Ik moet verder zeggen dat de vormgeving niet echt super is, als ik de screenshots zo bekijk.

    Overigens zou ik het knap vinden als genoemde MB’s voor een ritje kloppen. Die hoeveelheid gebruikt mijn Navigon alleen al voor de verkeersinfo voor een dergelijke rit…

  29. Door hun absurde prijzen en datalimieten heb je nix aan deze app. En ik vraag me echt af wat voor nut het op een ipod zou hebben. Want zonder wifi kan je nie op internet met een ipod. En mijn ipod tweede generatie heegt geen gps ik weet niet of de 4de generatie het wel heeft maar het blijft nutteloos

  30. Hahahaha, navigeren in het buitenland met je data aan! Een duidelijk teken dat KPN totaal niet begrijpt wat klanten willen. Een goed voorbeeld van een tankstation dat levensmiddelen verkoopt. Wereldvreemd dus.

  31. Je gaat daar nu dus Abbo geld betalen voor een dienst die je per maand nog veel meer geld gaat kosten? En dan nog 60 euro per jaar???
    Dan mag je bij t mobile echt in je handen wrijven. Een keurig, gratis navigatiesysteem van Navigon waar je werkelijk niets voor betaald.

    Mijn Abbo is afgelopen. Ik wacht op de nieuwe iPhone met mijn keuze. Hiermee valt KPN definitief af. Wat een vreemde streken webben die jongens daar!

  32. @bart: Hi is hetzelfde als al de andere morbide dochter die jij opnoemt zoals telfort. Jouw bewering is dus onzin.
    Voor de rest ik heb een TomTom met alles er op en eraan zit niet te wachten op een navi van de provider.

  33. Oplichters, en nu willen ze consumenten helemaal kapot maken door hun dataverkeer te verknallen.. Kinderachtige spelletje van KPN.

  34. Lachen, dit vreet zeker data? Goed bezig KPN!

  35. wisepilot ken ik wel, staat standaard op sony ericsson. maar waarom download je dan niet direct de wisepilot app, zonder KPN reclame door je scherm heen gekrast?

    het werkt wel goed, maarja kost geld…

  36. Ik vraag me al een tijdlang af waarom de GPS op mijn iPhone 4 (met abo van KPN) zo waanzinnig traag verschijnt. Als dit al lukt, want soms krijg ik hem helemaal niet.
    Op 3GS van partner (met abo van Yes Telecom) is de GPS er wel altijd snel. Houd KPN ten behoeve van zijn eigen software Navigon soms tegen? Of ligt dit aan de hardware van mijn iPhone 4? Iemand dezelfde ervaring?

  37. “Je mag bij het opstarten geen Wi-Fi ingeschakeld hebben.”

    Jah dat zal wel stelletje bloedzuigers

  38. KPN: Klunsige Penetrante Nietsnutten

  39. Tja, zo kom je wel aan je datalimiet. Aan alle huidige kpn abonnees, stap over zodra je kan. Kpn is de weg kwijt en dat gaat de consument een hoop geld kosten.

  40. Ja begin ook steeds meer te geloven dat ze juist bij KPN de weg kwijt zijn!!! Dit slaat werkelijk nergens op! Denken ze nou echt dat klanten stom zijn???

  41. Kansloos!

  42. Als ik “KPN” lees krijg ik kotsneigingen…

  43. Tijd om overgenomen te worden…

  44. Hoe creëer ik mijn eigen data verbruik. Niet te filmen.

  45. Wat iedereen hier gelijk bij denkt dacht ik ook. Dataverbruik opkrikken. Waarom?

    Nogmaals: jullie providers maken julliezelf kapot !

  46. Natuurlijk geen online kaarten want dan raken ze die veel te duur betaalde nieuwe data abonnementen niet meer kwijt. Gelukkig nog maar even en dan zijn ze mij wel kwijt en als ze zo doorgaan voorgoed;)))

  47. KPN begrijpt echt niet hoe ze moeten concurreren met andere providers…. Tmobile is gratis… Denk eens na gasten…

  48. @Bert: jij heb helemaal gelijk! Binnenkort zal kpn niet meer bestaan. MOOI 😉

  49. Vodafone kom er maar in. Wat gaan jullie aan ons “argeloze” gebruikers proberen te slijten 😉

  50. Alles is al gezegd, eerst data beperkingen en prijzen omhoog en dan zo’n app in de markt zetten. Dan ben je echt de weg kwijt en minacht je haast je klanten. #fail #KPN

  51. Mensen ik mag KPN totaal niet hun beleid dan.

    Maar kom op wordt wakker wat zijn dit voor domme opmerkingen kpn gaat faillet zal niet bestaan wordt overgenomen.

    Bullshit ze hebben zakken met geld dat nu ffe winst tegen valt is een smoes. Ze hebben jaren teveel aan ons verdient en dat zullen ze ook blijven doen.

    Er worden onderling prijsafspraken gemaakt en kpn komt dan als eerst en dan volgt vodafone en dan komt tmobile met zogenaamd goedmakertje met hun baggere netwerk.

    Maar feit blijft ze maken onderling afspraken en als je een mobiel wilt dan ben je als consument gedwongen om te betalen.

    KPN zal dus echt niet faillet gaan ze hebben ook jaren lang ervaring kwa zaken doen al gaat het tenkosten van ons zij moeten en zakken vullen en winst maken daar ben je een bedrijf voor en dat doen ze ook

  52. Lijkt me nuttig, afgelopen 3 weken in Frankrijk vertoefd, alleen in de grote steden 3G verbinding gehad. Zal dus “prima” werken in het buitenland…

  53. Ik heb TomTom op mijn iPhone en dat gaat via GPS
    Mijn data stond uit en de navigatie werkte perfect. Dus als ik het goed heb kost me dat geen data. Of maak ik een denkfout? Zodra kik van mijn Abbott af ben Boycot ik KPN zoals zovelen

  54. Ahh dus hier waren ze al die tijd mee bezig 🙂 vrij kansloos dit. Ik houd het bij navigon van t-mobile.

  55. En de naam ook trouwens. KPN en online in 1 app. Hoe ironisch.

  56. Ik vind het leuk…Heb nog nooit zoveel anti KPN reakties bij elkaar gezien….hè, gezellig !!
    Wij vragen er ook zelf om….wat als we nou met z’n alle 2 maanden eventjes geen ABO afsluiten na het aflopen van een contract ?? Ik heb het over particulieren…ik wil wel hoor. Even geen internet dan, ga toch niet dood ?! Ik denk dat wij niet eens weten wat voor een kracht we zelf hebben om KPN vodafone en t mobile een les te leren…

  57. HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHA

    BETAALD NAVIGATIE !

  58. Deze online navigatie is al jarenlang beschikbaar via KPN, enigste wat nieuw is is dat ie nu ook in de Appstore staat, TM abonees staan nogal bekend om hun laag IQ dat blijkt wel uit voorgaande reacties, als je maar roept gratis en onbeperkt zijn er altijd nog genoeg gestoorden die denken dat ze een goeie deal hebben, TM echt voor types met een smartphone om Youtube filmpjes te kijken!!!

    Aangezien de meesten echt geen idee van hun data verbruik hebben, je verbruik per rit in het buitenland is dus €0,50 tot €1,- per rit, als je bij Navigon of Tom Tom fileinfo wilt in het buitenland heb je ook dataverbruik, als je met je ‘gratis’ Navigon het buitenland in wil is het plots ook niet meer gratis, leuk ook die 10 jaar oude kaarten!!! Gratis, whawhawhawha, hoe dom moet je zijn!!!

  59. Op de blackberry mocht je er gratis gebruik van maken 😉

  60. op mijn nokia zit het er op.kan je met of zonder internet gaan,maar de tomtom1005 is het mooiste

  61. Er staat er duidelijk in de Appstore dat je per maand betaald, dus als je halverwege instapt betaal je maar de helft of een kwart, dus het is zeer handig als je af toe navigatie nodig hebt, als je namelijk af en toe naar het buitenland gaat ben goedkoper uit dan met het ‘gratis’ Navigon, je moet dan nl. upgraden(betalen) fileinfo kopen enz, begrijpend lezen is ook een kunst!!!

  62. Weg met KPN stelleje oplichter ,weten ze niets beters te verzinnen om klanten te lokken die weg lopen .Nooit meer KPN

  63. Origineel geplaatst door Michel
    @bart: Hi is hetzelfde als al de andere morbide dochter die jij opnoemt zoals telfort. Jouw bewering is dus onzin.Voor de rest ik heb een TomTom met alles er op en eraan zit niet te wachten op een navi van de provider.

    Michel, Bart heeft gelijk. Wil je a.u.b. niet zo’n domme reactie plaatsen als je fout zit? Hi en alle andere providers op het KPN-netwerk hebben hun eigen ‘lijn’. Enkel als je op de lijn van KPN zit (waar je geen toegang tot krijgt als niet-KPN’er) kun je dan gebruik hiervan maken. Hi! is een dochteronderneming, niet hetzelfde bedrijf en dus gebruikt het niet dezelfde lijn. Dus telt dat niet mee.

    Net zoals dat Ben en Simpel niet T-Mobile heten, heet Hi! ook geen KPN 😉

    Verder is dit natuurlijk belachelijk.. Ik hoop dat de doorsnee Nederlanders hier ook niet meer intrapt. Maar KPN zal echt niet blut gaan, 2 miljard winst is hen te weinig, maar dat betekent niet dat ze het weinig winst is 😉

  64. Thuisbellen van KPN opgezegd, Internet van KPN opgezegd, TV van KPN opgezegd, nu nog even wachten tot mobiel abonnement van KPN afloopt en dan is KPN mij als klant voor altijd kwijt. Zakkenvullers zijn het, niet meer en niet minder!

  65. OMG, voor het opstarten van de app mag je dus geen wifi verbinding hebben. Mijn auto staat voor de deur, en daar heb ik nog steeds wifi, moet ik dat weer uitzetten, pfff.

  66. @MarcelXXX: Begrijpend schrijven is ook een kunst!

    Ik heb blijkbaar een laag IQ omdat ik TM klant ben. Wellicht is dat de reden dat ik helemaal niets van je reacties begrijp. Zou je je berekening van 0,50 tot 1 euro in het buitenland even willen uitleggen?
    Als ik het goed begrijp (ALS, dus waarschijnlijk niet he… TM klans, dus laag IQ) heb jij data-roaming aanstaan in het buitenland, met je online navigatie aan (inclusief file info) en heb je uiteindelijk 50 eurocent tot 1 euro aan data binnengeslurpt???? Volgens mij ben je dat bedrag al kwijt als je éénmaal (onbewust) je mail checkt!

  67. @Bubbly: Je hebt KPN (Vaste en Mobiele diensten/Internet/tv), Hi (Mobiele diensten gericht op jongeren), Telfort (Mobiele diensten/Internet prijsvechter), Simyo (Mobiele diensten vooral Sim-only), Ortel Mobile (Mobiele diensten gericht op de Turkse gemeenschap) en een groot aantal MVNO’s, bijv. HEMA, AH.
    Het is en blijft een volle dochter van KPN, maar met een andere status net als XS4All.

    Zie ook

  68. Schoenmaker houd je bij je leest, zegt het spreekwoord.
    KPN raakt mij zo zachtjes aan ook kwijt. Zakelijke en privé abo telefoon opgezegd. Alleen mobiel loopt nog.
    Na jarenlang klant te zijn geweest heb ik nu ook zo’n beetje gehad. Compleet de weg kwijt, en ze denken alleen aan zichzelf. Service? Volgens mij hebben ze daar nog nooooiiit van gehoord…

    De ontevreden klant zegt:

  69. Waarom zou Apple destijds met T-Mobile in zee zijn gegaan? Nou, omdat m.i. KPN een verschrikkelijk dom en arrogant bedrijf is en de introductie van KPN-OpWeg daarvan een duidelijk voorbeeld is. Hoe haal je het in je bolle hoofd om destijds niet tot zaken te komen met Apple? En hoe haal je het in dat zelfde hoofd om (nu reeds bijna) jaren later dan de concurrentie, met betaalde navigatie-apps te komen die een constante internetverbinding nodig hebben terwijl KPN zo loopt te zeiken over het hoge gebruik daarvan? Wat een verschrikkelijk slechte en hypocriete bedrijfsleiding! Met KPN-OpWeg stuurt KPN zichzelf en haar klanten het bos in. Wat een ongelooflijke faal dit zeg!

  70. Echt fantastisch iets op de markt brengen terwijl er tig alternatieven zijn die a: gratis/goedkoper zijn en b: beter en effectiever werken. Ik ga denk ik binnenkort maar eens brood op de markt brengen in abbovorm, is vast wel vraag naar.

  71. Wat een geblaat zeg… Ik ben het grotendeels eens met MarcelXXX

    KPN Op Weg bestaat al even (Domeinnaam is regegistreerd op 2004-06-30). Echter het is nu pas op de iPhone beschikbaar. Al veel langer op andere smartphones.
    Ze hebben versie 4.0 reeds uitgebracht. Ook werken ze al een tijdje samen met Garmin (sinds 2009) voor file info (speciale simkaarten voor data).

    Het grote voordeel ten opzichte van Navignon en TomTom is dat je altijd over de laatste versie van de kaarten beschikt. Dit heb je ook met Google Maps.
    Bij beide andere betekend dit een update van 1 tot 2 Gb. Wat er gedownload gaat worden is geen 1 Gb maar alleen de kaarten bij jou in de buurt. Dit zijn waarschijnlijk XML bestanden met coordinaten. De applicatie weet dan hoe hij wat moet tekenen.
    Mijn Navigatie in de auto is van Carminat. Deze is voor europa 7Gb groot. Deze maakt gebruik van complete plaatjes voor vanalles. Er is dus veel verschil tussen de verschillende applicaties / toepassingen.

    Voor de file informatie moet je bij Navignon en bij TomTom een abonnement afsluiten. Bij tomtom is dat 4,99 per maand exclusief Flitsers ook 4,99. Dit zit bij KPN in de 5 euro premium pakket. Daarnaast met meer opties.

    Dit past ook in de strategie van KPN met betrekking tot het promoten van Telewerken. Indien je altijd up2date informatie hebt, weet je of je moet gaan rijden of niet. Als je thuis werkt gebruik je de verbinding thuis (waarvan de kabels allemaal van KPN zijn of van bedrijven waar KPN in betrokken is)

    Als je op vakantie gaat binnen de EU, kun je de voordeelbundel Internet Op Reis EU afsluiten, wat 10 euro kost, waarmee je 100 Mb internet kunt gebruiken. In combinatie met de KPN op Reis zijn de prijzen van internet ook lager (1,75 per MB) dus 0,04MB (rit van 200 Km) kost dan 7 cent. Of dit helemaal correct is weet ik niet, maar laat het dan 10 keer zoveel zijn en 70 cent kosten.

    Maar als iedereen zijn abbonement opzegt, hoeft KPN geen kosten te maken voor het upgraden van hun apparatuur en hebben wij meer bandbreedte…

  72. @Bas Steelooper: Dank je. Ik kan je een heel eind volgen. Echter heb ik éénmaal 10 euro betaald aan Navigon (was in een 50% korting periode) voor traffic live. Dus geen abbo als bij TomTom.

    Maar afgezien daarvan snap ik nog steeds de berekening onderaan je verhaal niet. Hoe kom je aan de 0,04MB per 200 km? Gebruikt de app zo weinig data om de route uit te stippelen en om files etc aan te geven/te ontwijken?

    Dat zou inderdaad erg netjes zijn! Maar ondanks deze leuke berekening geeft het mij persoonlijk geen lekker gevoel om je dataroaming de hele vakantie aan te laten staan (of de hele reis, maar als je naar zuid-frankrijk rijdt ben je wel ff onderweg…).

  73. heb navigon van t-mobile en als alternatief tomtom bijgekocht, ik heb liever een bekende merk dan een watermerk :D.

  74. @Klaas: op de site van KPN Opweg staan die waardes aangegeven.
    Het ligt eraan hoe je de gegevens overstuurd en of het gecompressed gebeurt.

    Platte tekst kun je heeeeeel erg compressen dus heel veel winst behalen. Je hoeft niet de tekeningen over te sturen, maar alleen de classes.

    Ik kan me voorstellen dat het er als volgt uit ziet:

    <kpnopweg>
    <road>
    <name>A2</name>
    <highway/>
    <start>xxxx.yyy</start>
    <end>xxxx.yyyy</end>
    <bends><1>xxxxyyyy</1><2>xxxxyyyyy</2>...</bends>
    <traffic>high</trafic>
    </road>
    </kpnopweg>

    dit is redelijk eenvoudig met een xsl in te kleuren in een applicatie.

  75. Ik dacht het niet…. Ik hen Tomtom en ga niet over naar deze waardeloze manier van navigeren.

  76. @Gonny van der Zwaag: Ik zou voor ONLINE kiezen of het groener is denk het niet klantenserivce is ook niet altijd optimaal. Maar dat is overal het zelfde. Maar ik moet zeggen ik heb tot nu toe geen last gehad van storingen. Snelheid is ook hoog.
    Ze hebben nu ook snelheden tot 40 en 60 mbits hangt van je postcode af. maar ik vinde de 20 mb al snel genoeg.

    ik heb ook thuis bellen van kpn opgezegd en internet van telfort.
    nu heb ik online snelheid die ik binnenhaal op de normale is 18 mb ik kan naar 30 of hoger maar ja zoveel gebruik ik internet niet.

    Ik kan alle vastenlijnen van nederland gratis bellen. gratis draadloze modem alle tmobile ben simpel en hyves mobiele nummer bel ik gratis. 3 maanden gratis abo een geen aansluitkosten.
    Ik hoop niet dat je sarcastisch bezig was gonny anders sorry voor reclame maken:p

  77. Die heikneuters bij KPN (waar ik al ongeveer 20 jaar mobiel bel) zijn nu toch echt de weg kwijt. Het mega-betrouwbare netwerk wordt nu verkwanseld om korte termijn omzet verlies proberen goed te maken door sukkels te verleiden tot excessief data-verbruik. Ongelooflijk hoe een kwalitatief goeie club zo kan vervallen tot een stel telefoonrekening-piraten. Heeft KPN een nieuwe Nigeriaanse CEO?

  78. KPN zegt dat nauwelijks data verbruikt. Oké, dat kan zijn. Maar… Je moet wel je verbinding open laten staan in het buitenland. En daarmee gaan alle andere geïnstalleerde apps ook rustig verder met versturen en ontvangen. Bijlages uit emails bv. Brrr… ik heb daatpr toch echt geen goed gevoel bij. Of KPN dat veroorzaakt weet ik niet maar het zal nooit mijn keuze zijn.

  79. Ik ben gelukkig geheel KPN-VRIJ!!!

  80. Als een T-Mobile slim is gaan ze hier juist tegenin en blijft alles gratis. Klanten stappen over, en dan moet KPN weer omlaag met hun prijzen om klanten te winnen. Weggegooid geld al deze investeringen in niets. Dat geld kunnen ze beter in bestaande klanten stoppen om die tevreden te houden. Ik ben blij dat ik met dat TUIG niets te maken heb!!

  81. Misschien dat KPN zelf de app moeten gebruiken. Maar dan als bestemming de afgrond!

  82. Kan me nog herinneren dat we in de familie 1 vaste telefoon hadden (f60,- p/m)
    Nu 1 vaste telefoon, 1 x ADSL, 4 x mobiel + internet (€200,- p/m).
    En nu verdienen de providers ineens niet genoeg.
    Alle acties die niets te maken hebben met het bereikbaar laten zijn van signalen vallen niet goed. Lijkt me logisch.

  83. @Bas Steelooper:
    Als het KPN-netwerk plat ligt heb je geen navigatie maar ook geen telefoon en internet meer. Nee, ik hou het liever een beetje onafhankelijk van elkaar. Bovendien; als je met KPN-opweg in het buitenland wil navigeren ben je kapitalen kwijt aan dataverbruik. Wat kan mij nou zo een Navigon update van 1 Gig of meer schelen? Via adsl of kabel gat dat heel rap, even synchroniseren en klaar is kees. Overigens betreft het out of date zijn van kaarten slechts een zeer klein gedeelte van straten en wegen want niet alles gaat elke dag op de schop hoor. Nee, ik vind dit produkt van KPN een heldere demonstratie van het feit dat dat bedrijf hopeloos de plank misslaat en ik denk dat de productontwikkelaars nauwelijks enige toekomstvisie hebben. Een faal van de eerste orde.

  84. @Wessel Meijer: Je hebt gelijk dat als het mobiele netwerk eruit ligt je geen navigatie hebt, maar dat geld ook als je telefoon het niet meer doet. Daarom heb ik nog altijd kaarten in de auto liggen.

    Als ik zou kiezen voor een navigatie applicatie van ongeveer 90 euro (TomTom) zou ik eerder een los apparaat kopen. Dan kan mijn hele gezin er gebruik van maken zonder dat ik zonder mijn telefoon zit. Dit is pas echt onafhankelijk.

    Wat je echter vergeet is dat deze oplossing er al jaren is, echter alleen nog niet op de iPhone. Die hebben ze nu toegevoegd aan een reeds bestaande dienst.

    Over de tonnen dataverkeer in het buitenland. Dit heb je helemaal zelf in de hand. Als ik naar het buitenland ga zet ik Push Mail uit, en bijna alle push berichten. Mijn dataverkeer is daardoor erg laag en niet duur. KPN bied ook een Internet op Reis bundel aan voor 10 euro. Je hebt dan 100 Mb dataverkeer.
    In nederland als ik alles aan heb staan, af een toe muziek of applicaties download, kom ik niet hoger dan 300 Mb aan 3G data. Bijna alles gaat via Wifi. Dit kan in het buitenland ook. Daarnaast als ik langer dan een week naar het buitenland ga neem ik een prepaid data kaart van dat land en stop die in mijn iPad. Die heb ik met MiWi gedeeld, en gebruik die als hotspot op mijn iPhone…

  85. Abbokosten voor een app…Model trekt me totaal niet…en mja, genoeg alternatieven waarbij geen abbo vereist is.

  86. @Christian – Cool, alles opgezegd en nu overgestapt naar XS4ALL? 😉 Maar serieus: ik ben eigenlijk wel benieuwd waar jullie naartoe gaan. Is er een bedrijf waar het gras écht groener is?

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.