Reacties voor: KLM iPhone-app: inchecken via je iPhone

KLM heeft een iPhone-app uitgebracht waarmee je mobiel kunt inchecken, een e-boarding pass aanmaken en je vlucht omboeken.
Lees het complete artikel → KLM iPhone-app: inchecken via je iPhone
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 21 reacties

  1. leuk om te horen! ik reis veel dus komt goed uit.

  2. Petje af voor KLM 🙂 ! Alleen wel jammer dat er geen KLM is waarmee je alle tickets/hote+tickets kunt bekijken, hier wacht ik al heel lang op. Vooral in tijden dat je weet dat je op reis wilt maar nog even aan het kijken bent komt zo’n app goed uit.

  3. Dit is zeer interessant!

  4. Ik had vorig jaar al ingecheckt dmv zo’n blokkerig vierkant. Dit lijkt me velen malen beter. Zo vergeet je je iPhone ook niet eronder vandaan te halen
    (vriend met ervaring :D)

  5. Wat biedt deze applicatie voor meerwaarde ten opzichte van gewoon naar de mobiele website gaan?

  6. @jannis: op het eerste gezicht helemaal geen voordelen ten opzichte van gewoon een mobiele website. Wel een hoop nadelen:-) Nl. dat het eingelijk gewoon een browser-in-een-app is, maar dan zonder alle convenience.

    Hij heeft geen “back” button, dus als je een trip bekeken hebt en je wilt een andere bekijken moet je terug via “home”.

    Als je in landscape wat bekijkt en dan ergens anders heen gaat springt hij op z’n kant naar portrait, en je kunt niet meer resizen.

    Een groot voordeel zou zijn als hij cachte, zodat je in het buitenland je gegevens bij de hand hebt zonder roaming,
    (in ieder geval als je ze eerst thuis even bekeken hebt), maar nee hoor: in airplane mode werkt er helemaal niets. Zelfs de timetable niet.

    Ik zal volgende week die e-boarding-pass eens proberen, maar voor de zekerheid houd ik een gedrukt exemplaar achter de hand.

  7. Jammer dat t geen echte native app is… Je mist een stuk power en snelheid.
    Je kan nu al de streepjescode op je scherm laten zien (PDF openen in mail) maar een hoop scaners paken m dan niet 🙁

  8. Hij zou eigenlijk eind juni al gereleased moeten worden, maar hij is helaas vertraagd tot nu. Heb er lang op gewacht en er door de vertraging ook veel van verwacht. Maar het is gewoon een snelkoppeling naar de mobiele site die er exact hetzelfde uitziet. Dus als je op de iPhone naar de mobiele site gaat en je maakt er in je thuisscherm een snelkoppeling van heb je exact hetzelfde. Dus er is weinig ‘app’ aan deze app. Alleen vind ik het dan wel weer leuk om het mooie KLM logo op mijn scherm te hebben 🙂

  9. Nu nog Brussels airlines voor België!

  10. En Berlin Airways voor Düsseldorf!

  11. Handig 🙂 4/5 keer vliegen we met KLM, heel mooi. Mooie achtergrond afbeelding van de app trouwens.

  12. Nu nog een app die mijn bagage draagt…

  13. aleen heel jammer dat klm tegenwoordig een intercontinentale sleazy jet is geworden… ik vlieg er helemaal niet meer mee dankzij het chronisch gebrek aan service, de immer haperende website, en het belachelijke flying blue programma…

  14. Origineel geplaatst door yocko
    aleen heel jammer dat klm tegenwoordig een intercontinentale sleazy jet is geworden… ik vlieg er helemaal niet meer mee dankzij het chronisch gebrek aan service, de immer haperende website, en het belachelijke flying blue programma…

    Service in de business class is nog redelijk vind ik, en met het flying blue programma is niks mis. Ben al jaren platinum maar kan mij voorstellen als je niet veel met KLM vliegt dat het systeem frustreert.

    Zal deze ‘app’ niet installeren, maar vond de tip over het KLM Houses programma wel goed!

  15. @Jannis Nikoy: Biedt niks extra’s. Dit is gewoonweg geen app maar een icoon voor de m-site…

  16. KLM leest mee, dus geef vooral je feedback!

    De app biedt voorlopig idd een inapp webview van de mobiele website, maar in “het lab” zijn al erg innovatieve offline functies verzonnen en uitgewerkt: Google maps integratie, offline timetable, een soort inbox voor je mobiele boardingpasses…

    iPhoneClub: mijn complimenten van jullie snelheid want de app stond nog maar net in de store en volgende week gaat het persbericht pas uit 🙂

    Aploki

  17. Top dat KLM zich bewust is van de ontwikkeling op deze markt. Het is pas de eerste versie, dus kan alleen maar beter worden.

    Uit recent onderzoek in nl is gebleken dat KLM het meest servicegericht is van de Europese maatschappijen en op nr 6 wordt gezet van de wereld. Ook zelf vind ik de service erg goed bij KLM.

  18. Ziet er in eerste instantie goed uit. Wat heel jammer is dat de app niet de inloggegevens van Flying Blue vast houdt, ondanks het feit dat je dit in de instellingen wel kan instellen. Neem aan dat dit foutje snel wordt hersteld!

  19. Wellicht kunnen ze eens kijken naar de app van British airways. Werkt erg goed en trouwens een geode maatschappij. Bieden een beter business class product dan KLM, waardoor ik ben overgestapt.

  20. Verbetering t.o.v. oude versie, maar nog te weinig functionaliteit om indruk te maken. Erg vreemd dat je voor aankomst info van bv KL642 van vandaag uit New York, de vertrekdatum van gisteren moet opgeven. Niet zo logisch. Verder moet je kiezen uit aankomst of vertrek info, terwijl beide altijd gegeven worden.

  21. @yocko: Oh en waar vlieg je dan mee voor de service??

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.