Reacties voor: Interview: waarom de nieuwe NRC-app is zoals hij is

Er zijn ontzettend veel klachten en vernietigende beoordelingen binnen gekomen op de NRC-app voor de iPhone en iPad. We vroegen NRC Handelsblad wat ze met de kritiek gaan doen.
Bart Breij - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 80 reacties

  1. Redelijk interview..

  2. Depeweg doet wel erg laconiek. Daarvoor is het aantal minpunten van de nieuwe app t.o.v. de ‘oude’ iPhone app veel te groot. Ik vind het niet erg dat je maar een beperkt aantal kranten kunt opslaan, maar wel erg is dat ik geen foto’s of infographics meer kan zien als ik een artikel lees. Irritant is ook dat sommige artikelen helemaal niet te lezen zijn omdat steeds een ander artikel wordt geopend. Het lijkt wel alsof het scherm gecalibreerd moet worden. En dat je door de ‘mapping’ sommige artikelen onderaan de pagina niet kunt lezen (bijv. Fokke Sukke en Ik-jes) is ronduit slecht.

  3. Goede vragen en slechte antwoorden; jammer dat men bij de NRC de zaak zo bagatelliseert !

    Dit schrijvende krijg ik een foutmelding “Fout, er is een onherstelbare fout opgetreden, Informatie kan niet worden opgehaald op de server (E12)”

    Gisteren was het helemaal een drama. Het leek wel verpakking met voedsel met al die E-nummers (foutmeldingen) 😉

  4. Goed plan, het interview.

  5. De beste man is tenminste eerlijk en geeft toe dat er wat foutjes in zitten. Deze fouten zijn echter niet op grote schaal aanwezig en zullen dus niet heel snel verbeterd worden.

  6. De ontwikkelaars moeten zich pas echt diep schamen, papa kan wel janken

  7. Ik ben zo iemand die €100 per jaar betaalde voor het lezen van het NRC op het web en in de app. Geen dooie bomen en bezorgende pubers, alleen de data. En dus ook niet de kosten daarvoor. Nu kreeg ik een mail dat ik de service van het lezen van die data in een app op mijn telefoon niet schijn te hebben gehad. Welke service? Dat de zelfde data op mijn kosten door de lucht naar mijn iPhone wordt gestuurd naar een app waar ik origineel 79 cent voor heb betaald? En of ik maar €235 per jaar wil gaan betalen, dan mag het wel. Ze zijn echt de weg kwijt bij NRC. Ik ga morgen opzeggen, de klantenservice was al naar huis.

  8. Wat een ontzettende douche zeg die vent. Erg goede en scherpe vragen met erg domme en ontwijkende antwoorden.

    “Ik heb niet alle reactie gelezen van de appstore”

    Sorry hoor maar als je commentaar en tips van gebruikers niet eens leest ben je heeel slecht bezig. IPV van je te verontschuldigen dat je zo’n wanproduct online gooit ga je er laconiek over doen.

    Alleen van die eerste reactie (“nou nee”) Krijg ik al spontaan braakneigingen

  9. Nog een kleine aanvulling. Voor €135 krijg ik van de Volkskrant wel toegang, ook via app en ook nog eens elke zaterdag de krant door de bus!

  10. Het is natuurkijk een flut app. Toegeven is moeilijk. De makers moeten zich diep schamen!!

  11. Dat de app niet goed werkt tot daar aan toe.
    De reactie hierop is echter een grote schande.
    Kan wel wat mediatraining gebruiken dhr. Depeweg.
    Geeft de schuld nog net niet aan de klant.

  12. Dit is de nieuwe koers die NRC in slaat. Jammer; de eerste app ( nog met dat mooie oude nrc logo) voldeed mij prima. Niets mis mee vanuit lezersperspectief; maar natuurlijk te weinig profits voor de NRC (de ver-AD-ing slaat toe)

  13. “je mag ook best toegeven dat sommige dingen minder goed zijn gedaan”. Hieruit spreekt de laconieke houding en onderschatting van hoe vervelend mensen de fouten ervaren. Volgens mij kun je beter zelf zeggen dat deze fout een zeer vervelende en verkeerde inschatting is geweest. Zo voelen klanten zich meer serieus genomen.

  14. Wat een arrogante opstelling door te stellen dat de meeste fouten kwamen van mensen die eigenlijk niet mochten inloggen. Waarom zijn niet alle artikelen te lezen?Waar zijn de foto’s en tekeningen bij de artikelen? Waarom die onderste balk, zou veel beter in de bovenste balk geïntegreerd kunnen worden. Waarom niet meer kunnen lezen in landscape? Bedroevende “update”. De makers hebben duidelijk geen iPhone gevoel. De boodschap was zeker ervoor te zorgen, dat niemand zijn papieren krant om zou zetten
    in een digitale versie.

  15. Ik gebruik hem op mijn iPad met betaald abonnement en ik vind het helemaal top!

  16. Met een geldig digitaal abonnement en juiste inlogmethode zie ik de krant van vandaag niet verschijnen. Dus de app werkt niet! Dit artikel stemt mij niet hoopvol. Waar moet ik zij om mijn abonnementsgeld terug te krijgen?

  17. Ik sluit me aan bij het tweede commentaar. Goede kritische vragen, slechte antwoorden. Blijkbaar een man met oogkleppen op. Kranten moeten het ook bij de papieren krant houden..

  18. Zielig. De man zit zwaar in de ontkenning. Ga maar eens naar pagina twee van de krant van vandaag (op je iPhone) en probeer het artikel rechtsonder (“Asociaal rijgedrag…”) aan te klikken. Lukt niet, hij opent hoogstens het artikel erboven. Zonder de infographic. Of krijgen anderen die graphic wel te zien? Verwijderen die app.

  19. “Je mag soms ook best toegeven dat je iets minder goed hebt gedaan.”

    Oh? Volgens mij heeft hij bij alle andere problemen/fouten zo goed mogelijk zijn best gedaan die af te zwakken/om te buigen.

  20. “Als het goed is, werkt het bij de krant van vandaag weer goed.” >>> Negative! Vandaag leest het ook buitengewoon k#t.

  21. Min advies aan NRC – Huur een User Interaction Designer in. Die kijkt naar gebruikers als ze het product gebruiken en daar valt een hoop van te leren.

    De argumenten die we krijgen zijn zeer zwak. Al die functionaliteit die de gebruikers missen, daar wordt de app maar instabiel van. Beste NRC, misschien moet je het krant lezen er ook maar uit halen, want daar ik heb een crash en een aantal vastlopers bij gehad. IBooks scrollt bij mij soepeler door 1000 boeken dan de NRC door 30 kranten.

    Het belangrijkste zoomen dat op mijn iPad mist is als ik een artikel openklik. Dat zoomen is gewoon font grootte aanpassen en kost geen geheugen. Als ik het venstertje full screen maak kan het ineens wel.

    Maar dan kan ik ineens niet meer terug naar het kleinere venstertje. Als je een zoom knop maakt, lever dan ook een restore knopje! De app onthoudt ook niet dat je liever full screen wilt zoals vroeger (Maar goed ook als je niet meer terug kan naar het kleine venstertje!).

    Wel ergens heen kunnen maar niet meer terug (behalve via een omweg, zoals de krant uit en weer terug) komt overigens op talloze plaatsen voor. Zeer frustrerend in het gebruik. Bijvoorbeeld: ik kan van een krant wel naar het nieuws, maar dan niet weer terug naar mijn krant waar ik was gebleven.

    Ik mag ook geen twee kranten tegelijk meer downloaden.

    Als ik de onderste krant van ‘alle kranten’ ophaal ben ik hem even daarna weer kwijt. De onderste dinsdag krant krijg ik helemaal nooit lekker binnen, ook niet als ik de corrupte verwijder en opnieuw probeer.

    Als ik wissel tussen landscape en portrait krijg ik vaak rommel te zien aan de randen van mijn krant.

    Pluspunt: na de crash die ik had kreeg ik een vraag om het crashrapport op te sturen. Chapeau! Doe er wat mee zou ik zeggen.

    Edwin Delsman
    Software Productmanager

  22. Ik wil niet veel zeggen, maar wel dat ik op de hoogte ben van het feit dat ik 235 euro per jaar betaal voor een App voor op mijn Ipod die het gewoon niet meer goed doet. De reactie van deze meneer verklaart ook waarom de App niet werkt: hij bagatelliseert de klachten door te doen alsof de gebruiker niet wijs is. Lijkt me niet de goede houding voor het NRC. Wat een broddelwerk…..

  23. Het interview is GOED maar Depeweg is de weg kwijt. Ik moet iedere keer de app afsluiten, opstarten, uitloggen, opnieuw inloggen om een krant te downloaden. O ja en ook nog 235 euro betalen. Tegen de tijd dat, door alle bugs, ik de krant kan downloaden is het al oud nieuws…. #hugefail

  24. De iPhone-app is gewoon bagger, maar de iPad-app is zéér behoorlijk. Net of die door de ‘hoofd-programmeur’ is gemaakt en de iPhone door een toevallige stagiair.
    Het verschil is echt merkwaardig groot.

    We moeten wel blijven klagen over de iPhone-app, anders dringt het nooit door.

  25. Wat geweldig dat jullie het gesprek aan zijn gegaan.
    Maar wat een arrogante flut reactie.
    Ik ben betalend abonnee en snap werkelijk niet dat de NRC zo’n man dit laat doen. Niet de wensen van de klant centraal stellen, maar denken dat je het allemaal wel weet. Door die belachelijke interface KAN ik de krant niets eens lezen zoals ik wil.
    Misschien is het wel beter om maar gewoon de PDF te downloaden en die te lezen dan die flut applicatie te gebruiken!

  26. OK; ik heb 3 iOS devices. Een iPhone 3G, een iPod Touch, en een iPad 2.

    Op zowel de iPhone als de iPod Touch crasht de applicatie onmiddellijk bij het opstarten. Tientallen keren geprobeerd; apparaten gereset. Helpt niet. Op beide devices is de app nog nooit voorbij z’n opstartlogo gekomen. Vindt u dat een “klein dingetje”, meneer Depeweg?

    Op de iPad 2 gaat het iets beter, op “kleine dingetjes” na, zoals op willekeurige momenten crashen bijvoorbeeld.

    Over user-interfaces valt te twisten (alhoewel ik daar ook nog een lijst grieven over heb), maar een instabiele applicatie uitgeven betekent gewoon dat je prutswerk hebt geleverd. Dat is nergens voor nodig.

  27. Wanneer komt er nu eens een update van de gare nrc.next app? Heb al meerdere updates van de app NRC voorbij zien komen maar van de .next zie ik maar niets voorbij komen.

    Of valt de .next buiten de doelgroep?

  28. Zoals in eerdere reacties aangegeven alleen maar ontwijkende en rare antwoorden. ” Bij de lancering werkte het niet goed bij de helft. Waarom en hoe? Goede vraag. Geen idee. Maar we denken het nu te hebben opgelost.” hij geeft aan geen idee te hebben wat het probleem is maar wel opgelost te hebben. Dit soort mensen zouden toch echt meer naar hun betalende klanten moeten luisteren!

  29. Voortaan eerst maar eens de reacties lezen voordat je je conclusie trekt dat het commentaar flauwekul is

  30. Beetje apart dat ipc nu kritisch is, was niet zo met de review of vergis ik me nu?

  31. Wat een enorme afgang en wat een ernorm groot ego heeft die Han-Menno. Vertaald: wat een enorme kwal.

    Taalfoutjes in de app, slechte uitleg, nee hoor het ligt allemaal aan de klant. Wel Han-Menno daaaaaaaaaaaaaaagg en welkom volkskrant!

  32. @Ecdysis: Idem hier.
    Te gek voor woorden adt ze halverwege de contractperiode zo maar de voorwaarden veranderen en mij alleen nog maar de krant laten lezen als ik bijbetaal.

    Daar komt bij dat de krant op het web het niet goed doet in Safari voor de iPad. Ik kan nu door de week geen kranten meer lezen, alleen nog het weekeinde, als ik thuis nij mijn computer ben.

    Ik heb vandaag dus opgezegd.

  33. Vol ongeloof dit artikel gelezen. Wat een ongepast arrogante bagatelliserende antwoorden van deze man. Wij hebben een volledig abonnement, dus daar ligt het niet aan. App crasht, downloaden gaat niet goed, krant van vandaag niet vindbaar. De oude app had deze problemen niet. Kan eventueel nog allemaal gebeuren, maar er dan zo op reageren? Schandalig!

  34. Oei… Wat zijn we weer critisch met zijn allen. Geef de NRC een beetje ruimte en er komt vast een update, deze beste heer uit het interview zal aan de kant worden geschoven, geloof me.

  35. “Ik weet niet hoe vaak de app is gedownload — dat zijn ook geen relevante cijfers voor ons — maar er zijn gisteren 10.000 kranten gedownload vanuit de applicatie. Dat is een toename van 10 tot 15 procent ten opzichte van een normale dag.”
    Mooi dat het aantal downloads niet relevant is blijkbaar. En zou de toename van het aantal downloads eenmalig kunnen zijn omdat de app gisteren nieuw was en veel mensen em wilden proberen? Het is maar een idee… Ik gok dat het aantal downloads vandaag ietsje lager zal liggen…

  36. Ik vrees dat dit ze veel klanten gaat kosten… Het is nooit zo’n goed plan om de kosten van je service te verhogen zonder je meerwaarde duidelijk en laagdrempelig zichbaar te maken…

  37. Ik heb nog nooit zo’n lam excuus gehoord als:

    “Zij hadden nog een oud webabonnement en hoorden eigenlijk ook geen toegang te hebben tot de oude iPhone-applicatie, maar daarin hadden we technisch niet de mogelijkheid om ze te weren.”

    Het NRC wil u namelijk graag zelf een ipad2 verkopen, levert ze meer geld op. Waarom laten ze dan maanden lang toe dat webabo gebruikers dit kunnen. Ik vind dat er sprake is van misselijkmakende koppelverkoop door het NRC.

  38. De problemen zijn zeker niet opgelost. Kijk vandaag op pagina 29 bijvoorbeeld: van de 9 artikels kan ik de 3 grote artikels wel openen maar de 6 andere niet. Andere pagina’s idem dito. Dat is geen kleinigheid maar een serieus probleem.

    Daarnaast is de krant ook veel kater dan eerder beschikbaar. Graag deze vanaf 15.00 door de week en ‘s zaterdags 7.00 weer klaar zetten.

    Reactie van NRC man kan zo in de gids van marketing blunders.

  39. Het verbaasd mij niet dat iemand met zo weinig realiteitszin zo’n verschrikkelijk slechte app uitbrengt. En dan nog het lef hebben om te zeggen dat het aan zijn klanten ligt en niet aan die totaal brakke app. En een pdf niet in kunnen zoomen vanwege geheugen problemen? Laat me niet lachen, regelrechte onzin! In safari zoom ik moeiteloos in op de pdf’s van nrc. En hoe komt ie erbij dat de app stabiel is? Continu crashed die app.

  40. Hoe kan ik mijn NRC opzeggen?

  41. Onbegrijpelijk slechte antwoorden geeft deze meneer. Laconieke houding wordt afgestraft. Als zijn bazen dit onder ogen krijgen verliest hij interne credits. Klachten zijn om opgelost te worden, niet om weg te wuiven. Dom.

  42. Wat een arrogantie om gebruikersreviews niet serieus te nemen.
    Hij moet de mensen juist dankbaar zijn dat ze de moeite hebben genomen te reageren. Neem de punten ter harte en doe er iets mee.
    Zijn reactie is niet van deze tijd.

  43. Wat een hork. En reken maar dat ik ook overstap naar de Volkskrant.
    Morgen ga ik meteen de NRC opzeggen…wel zonde maar ze vragen er zelf om

  44. Kan heel mooi zijn een interactieve krant. Komen ze met een PDF aanzetten. Wat een bekrompen conservatieve zooi die krantenmannen.

  45. @iPc: goed initiatief.
    @NRC: kijk even verder dan je neus langvis en stop met dat zinloze verhaal over mensen die geen toegang zouden moeten hebben. De reacties hier gaan over kwaliteit van de software. Kan daar misschien een fatsoenlijke reactie op komen?

  46. Wat een onwaarschijnlijk arrogante reactie.
    Voor ondergetekende is de prijs sinds maandag met 250%!! verhoogd aangezien ik een webabonnement heb en zogenaamd ‘gratis’ gebruik mocht maken van de iPad applicatie.
    Een doorzichtige drogeredenering die natuurlijk niemand serieus neemt. Het product is heztelfde!
    Twee dagen daarvoor had ik mijn abonnementsgeld voor het komende jaar reeds betaald.

    Ik accepteer van geen enkele commerciele partij een dergelijke exceptionele prijsverhoging, een veel te late communicatie en al helemaal niet een stuitend arrogante communicatie.
    Je kunt niet de spelregels tijdens de wedstrijd op deze wijze veranderen.

    Zeker voor een gebrekkig product. Dat was de oude applicatie en de nieuwe blijkbaar ook.
    Meneer Depenweg is zich blijkbaar niet bewust dat wij zijn salaris ophoesten en meent zich (zie ook bovenstaand interview) een arrogante houding te kunnen aanmeten onder het mom van: ‘we interesseren ons eigenlijk helemaal niet voor onze klanten en ze zoeken het maar uit’.

    Hij doet maar: ik heb mijn geld vanzelfsprekend laten storneren en zoek wel naar een alternatief.

    Doet u vooral de hartelijke groeten aan uw aandeelhouders meneer Depenweg.

  47. Veel reacties weer maar het mag niet baten. De heer Depeweg geeft immers ronduit toe de recensies niet te lezen!
    Al langere tijd constateren wij als abonnee voor de papieren krant dat NRC verslechterd. Dat vinden wij heel jammer.
    Dat we niet zijn overgestapt op een digitaal abonnement is omdat deze veel te duur is en de NRC apps ronduit slecht zijn.
    Inmiddels hebben we ons papieren abonnement opgezegd.
    Succes meneer Depeweg!

  48. “Zij hadden nog een oud webabonnement en hoorden eigenlijk ook geen toegang te hebben tot de oude iPhone-applicatie, maar daarin hadden we technisch niet de mogelijkheid om ze te weren. In de nieuwe applicatie is dat wel het geval.”

    Dit heet liegen! Waarom zou dat van de applicatie afhankelijk zijn? Username + password worden naar de NRC server teruggestuurd en die geeft Ja of Nee terug. Heeft dus niets met de applicatie zelf te maken.

  49. @Jan K: Als iedereen is zoals ik dan zou het aantal kranten 25 keer zo hoog moeten liggen, ik heb de kranten van de afgelopen maand gedownload on in de nieuwe app weer te hebben wat ik in de oude ook had. Is dat ook relevante info voor het NRC?

  50. @Han-Menno Depeweg: Ik had @Gonny gisterochtend via Twitter het idee geopperd om een navraag bij de NRC te doen gezien de negatieve recensies in de App Store.

    Ongetwijfeld zult u hier mee hebben gelezen ! wellicht u een idee dat u een aantal trouwe lezers cq. app gebruikers vraagt met goed onderbouwd commentaar te komen om zodoende tot verbetering van de app te komen. noem het een win/win situatie !

  51. Ik word altijd erg wantrouwig als mensen de cijfers iets te goed bestudeerd hebben om de tekortkomingen weg te poetsen.
    Want, komt dat 10-15 % betere resultaat wat meneer noemt dankzij of ondanks de nieuwe app?
    Of is er bv misschien meer ruchtbaarheid aangegeven? En nodigt een update van een app niet sowieso uit tot iets meer verkeer?

    Het aantal sterren wat de app krijgt liegt in ieder geval niet.

  52. Dat het niet beschikbaar zijn van de zaterdageditie nu zou zijn opgelost is flauwekul, ik heb net nog in de nieuwe app op mijn iPhone 4 (nieuwste versie IOS, dus daaraan kan het niet liggen) gecheckt en zaterdag 3 september is nog steeds niet beschikbaar.
    Ik heb een volledig papieren abonnement op NRC Handelsblad en zou dus complete digitale toegang moeten hebben.
    Meneer Diepeweg moet hoog nodig een lesje klantenwaardering krijgen; als je een combi-app maakt voor iPad en iPhone, zorg dan dat-ie op BEIDE apparaten werkt.

  53. Tja,

    Als het nu echt goed gaat in de uitgevers/kranten branche…
    Klanttevredenheid is nog niet erg doorgedrongen in deze groep uitgevers.
    Trek het boetekleed aan en zeg dat er hard aan gewerkt wordt om de onvolkomenheden te herstellen.
    Wellicht tijd voor een webcareteam bij de NRC.
    Gemiste kans!

  54. Als ik mijn webabo nu opzeg, krijg ik dan resterende geld terug? Mijn abo loopt tot eind november.

  55. Tot en met vorige week zaterdag kon ik de krant goed lezen op de iPad. De afgelopen 2 dagen niet. Het laatste deel van de krant was vaag en niet leesbaar en de artikelen openen niet. Het lijkt erop dat niet de hele krant gedownload was.

    Inhoudelijk ben ik erg tevreden met de NRC (het SP huisblaadje bevalt me wel, haha). Ook de prijsverhoging vond ik een begrijpbaar verhaal, je betaalt voor de content, of dat nou papier of bytes is, is niet relevant.

    Maar de leesbeleving de afgelopen 2 dagen op de iPad en deze arrogante reactie is een ander verhaal, dat is 2 keer puinhoop.

    En de (tijdelijke) oplossing is toch zo simpel. De distributie (ook) via de oude app blijven doen totdat alle problemen met de nieuwe app zijn opgelost.

  56. en daarom ontvang ik nog steeds een krant op papier thuis, heerlijk, nooit een probleem

  57. Dat je niet kunt ‘tappen’ zal wel een artistieke nieuwigheid zijn (waarom zou je je aan bestaande standaarden houden?), maar dat je hele artikelen niet kunt lezen vind ik onbegrijpelijk. Misschien kan de leverancier van de oude app ingevlogen worden?

  58. Het is niet zozeer dat ik geen toegang meer heb tot de krant via de app. Het is meer het feit dat ik ipv 90 euro nu 235 euro moet betalen. Dat is 2,5 keer zoveel abonnementsgeld. Of ik de krant op mijn laptop lees of iPad, dat maakt dus geen verschil. Ik vind het een misdadige prijsverhoging. Dat wordt dus einde abonnement na deze periode.

  59. Ik heb het NRC Next i-pad abonnement en betaal er maandelijks een behoorlijk bedrag voor. Het is een geweldig concept en wanneer de app het doet ben ik er heel blij mee. Maar daar ligt nu precies het probleem; de app doet het zelden. Het ligt niet aan mijn i-pad, want de andere apps werken prima en andere kranten haal ik ook makkelijk binnen. Deze app start gewoonweg niet op en blijft hangen in het beginscherm en sluit zichzelf vervolgens af. De updates hebben dit niet verholpen en ik vind het eerlijk gezegd onbegrijpelijk dat NRC dit probleem niet serieus neemt. Dit had al lang opgelost moeten zijn, maar in plaats daarvan krijg ik arrogante emails van de afd. Klanten’service’. Op deze manier zou ik niemand aanraden om de app aan te schaffen en een abonnement te nemen…

  60. Dag 2: om de krant van vandaag te laden moet je op de iPad de NRC app deleten en opnieuw installeren.

    Dag 3: ook voor vandaag om de krant te laden, app eerst deleten en opnieuw installeren.

    Op de iPhone nog steeds hetzelfde euvel als de eerste dagen.

    NRC gebeld en klacht ingediend met directe verwijzing naar het interview met Depeweg op iPhoneclub.nl. Was niet de eerste en heb de indruk dat het nu wel serieus wordt genomen. Werd in iedergeval onderkend.

  61. De nieuwe is een kopie van de app van ‘De Standaard’ en dat is geen vooruitgang.

    Mijn voornaamste klacht, bij beide apps, is dat niet alle artikelen fullscreen te openen zijn. Vooral kaders aan zij- en onderkant van de pagina hebben dit probleem. Dat maakt het lezen ervan op een iPhone onmogelijk.

    Graag ASAP een oplossing, zodat ik beide kranten volledig kan lezen!

  62. Ach, sinds Birgit Donker is opgevolgd door een commercieel denkende Belg als hoofdredacteur is de hele NRC de weg al kwijt. Een digitaal uitgever die de weg ook niet meer kan vinden, kan er dan ook nog wel bij…

  63. Wat een drama deze app. Heb vanwege verhuizing naar China een digitaal abbonement genomen zodat ik een kwaliteitskrant kan blijven lezen. Tot vorige week viel keurig om 21:00 uur lokale tijd de digitale krant op mijn iphone deurmat en kon ik hem nog diezelfde avond lezen. Nu komt ie de volgende dag lokale tijd ‘s morgens ergens binnen en kan ik ‘s avonds het nieuws van de vorige dag lezen… Mijn vrouw is mijn gevloek op de NRC al goed zat!

    Overigens had ik al wel een abbonement van 235 EUR en vraag ik me af of ik voor de krant van de vorige dag geen fikse korting moet krijgen.

    Meneer wist niet dat de bladerfunctie veel gebruikt werd: Nou, na twee dagen de krant van de vorige dag gelezen te hebben heb ik nu al kramp in mijn duimen van het heen-en-terug-en tussen de artikelen. Volgens mij heeft ie de app zelf nooit actief gebruikt en hij heeft ‘m zeker niet laten testen door gebruikers die hem dagelijks lezen.

    On top of it all is dat “patronising” toontje van deze Guust Flater in dit artikel is een belediging voor de gemiddelde NRC-lezer.

  64. Toch nog wat voortschrijdend inzicht.
    Natuurlijk zonder reactiemogelijkheid, wat wel kan bij de meeste ander nrclab logs.

  65. @Rob: Er is een nieuwe app uit sinds vorige week van De Standaard. Deze heet De Standaard HD. Best de moeite om te downloaden blijkt uit de positieve tweets.

  66. voor degenen die de Volkskrant een alternatief vinden. Ook daar een groot probleem. De krant is maar één keer te downloaden. Dus gezamenlijk de krant lezen op ieder z’n eigen Ipad, vergeet het. Na discussie met de Volkskrant blijkt dat deze policy vooralsnog gehandhaafd blijft.

  67. Ik vind dat de vragen wel wat kritischer mogen. De man staat duidelijk te liegen. Op de website van nrc digitaal staat niks over de nieuwe app. Dat ze abonneehouders waarschuwen doet daar niks aan af, ze kunnen me ook wel melden dat ik geen recht meer heb op een krant door de bus maar als je al betaald hebt dan lijkt me dat onzin.

    maar nu nog steeds,…. Als je op de pagina van het digitale abonnement kijkt, dus ook waar je deze afsluit, staat daar letterlijk dat de digitale editie op elk apparaat te lezen is… Er staat nota bene een afbeelding van een ipad naast. Behoorlijk misleidend dus als dat abonnement niet geschikt lijkt voor de applicatie. Want technisch geZien kun je hem inderdaad lezen via safari.

    Verder, het zou in de oude app niet mogelijk zijn de webabbo’s te blokkeren… Onzin. Ze hebben de oude app weer tijdelijk beschikbaar gmaakt en daarin word ik nu gewoon geblokkeerd.

    Voel de heer Han Menno daar maar eens over aan zijn tand. Hoewel ik de nrc en de nrcnext altijd fijne kranten vond ga ik toch maar eens een alternatief zoeken… Jammer dat hetbzo moet gaan.

  68. En iig voorlopig wat goed nieuws. Ik zou zeggen blijf de redactie van advies voorzien qua veranderingen en verbeteringen.

  69. Ik vraag mij ernstig af of deze man de app zelf wel gebruikt. De app werkt echt slecht. Nog slechter dan de vorige. Veel langer inladen; Artikelen onderaan de pagina niet toegankelijk; doorklikken artikelen werkt sowieso vaak niet; app valt volledig uit als je tekstversie gebruikt etc etc. Ik raad de mensen van NRC media aan de app eens zelf te gebruiken en snel met iets nieuws te komen. Ze zeggen bij het NRC dat ze digitale media zo serieus nemen…
    Overigens: ik heb een volledig papieren NRC abonnement en mag dus gratis van de app gebruik maken.

  70. Fijn dat de oude app weer toegankelijk gemaakt is. Ik kan er alleen niet meer op inloggen. Kon ik vroeger wel. Blijkbaar was dat weren van ongewenste abonnees met de oude app ook prima mogelijk!

  71. Wat een arrogante vent. Ik betaal een dik bedrag aan NRC om de krant op mijn iPAD te kunnen lezen. Het gerommel en gerotzooi met de app door NRC is al tijden gaande. Moet om de haverklap opnieuw installeren en wachtwoorden ingeven. Ik vraag me af of de CEO van NRC op de hoogte is van de uitermate klantonvriendelijke en vilaine opmerkingen van deze man richting de gebruikers c.q. abonnees. Ik denk dat het dan vandaag z’n laatste dag in deze functie is geweest.

  72. Origineel geplaatst door Ecdysis
    Nog een kleine aanvulling. Voor €135 krijg ik van de Volkskrant wel toegang, ook via app en ook nog eens elke zaterdag de krant door de bus!

    Dat lijkt met stug. Kennelijk nog oude rechten.
    De Volkskrant heeft de prijzen deze zomer drastisch verhoogd en biedt nu een zaterdagabonnement met digitale (web)editie voor € 146,95 per jaar. Als je de krant op je iPad wilt lezen ben je tegenwoordig € 239,99 kwijt.

  73. Zoals ik al eerder zei in de comments: die vent liegt als die zegt dat ze in de oude app “technisch niet de mogelijkheid hadden” webabonnees te weren.

    Fijn dat deze leugen nu bewezen wordt: de oude app is weer online, maar webabonnee credentials doen het niet meer. Ik denk dat dit fijntjes weergeeft hoe de NRC met zijn abonnees omgaat.

  74. Er is nog een ‘verbetering’ die de heren van het NRC ons niet hebben gemeld: nu de oude app en de nieuwe naast elkaar te bekijken zijn kun je zien dat in de nieuwe app extra full page advertenties worden toegevoegd, zoals nu op zaterdag 10 september is te zien tussen blad 1 en 2. Zo krijg je nog eens wat extra voor je dure abonnement.
    Overigens wordt deze pagina gerenderd met te weinig marge, dus ik hoop dat de adverteerder zijn geld terug krijgt want z’n naam en URL valt buiten beeld.

  75. Wat een eigenwijze snuiter. De kritiek is niet mals, en er zullen meer mensen zijn die dankbaar gebruik maken van de oude (ook al niet zo’n fantastische) app. Jammer.

  76. We zijn nu al weer ruim 2 weken verder en nog geen update gezien van de app. Ondertussen moet ik dagelijks de iPad resetten om de krant op te kunnen halen. Jammer, maar als het jaarabonnement afgelopen is wordt het zo niet verlengt.

  77. Ik verwacht geen snelle update omdat de nieuwe app een kopie is van die van de Belgische krant ‘de Standaard’. Als het allemaal zo eenvoudig is op te lossen, waarom heeft die app dan geen update gehad een half jaar geleden?

    En dan al dat gelul van ‘wij hebben gekozen voor …’, het enige wat ze hebben gedaan is een slechte app overnemen van een andere krant! Is het vriendjes politiek? Budgetkwestie? Het is alleszins NRC onwaardig. Gelukkig is de oude app weer bruikbaar, die is niet volmaakt maar wel goed genoeg.

    De dag dat ik de krant niet meer op mijn iPhone kan lezen, is de dag dat ik mijn abonnement opzeg!

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.