Reacties voor: HTML5-games spelen op je iPhone

Spil Games lanceert mobiele HTML5-websites voor de iPhone. Op deze sites kun je online spelletjes spelen in de Safari-browser.
Lees het complete artikel → HTML5-games spelen op je iPhone
Vincent Davids - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 23 reacties

  1. loopt best soepel.
    ga zo door!

  2. Is er geen crosscompiler flash html?

  3. en dan gaat apple html5 ook niet meer ondersteunen zeker omdat je spelletjes buiten de appstore speelt..

  4. Mooie ontwikkeling, gaat lekker zo met html5 🙂
    Nog ff en flash kan in de kast!

  5. @mattias:

    jeah sure … gaan ze zeker doen … *kuch* NOT *kuch*

  6. Erg leuk, hoop dat dit zich verder gaat ontwikkelen. Werkt erg soepel..

  7. Best wel faal aangezien je net zo goed een spel kan maken en dan in de appstore zetten.. Heb je geen internet nodig dus ook langer spelen op 1 lading..

  8. Leuk, je ziet wel dat het pas het begin is. Zijn niet vaak games, en de games die er zijn, zijn simpel.

  9. Het is geen faal want een spel maken voor HTML5 is veel makkelijker en ook speelbaar op andere browsers dan die van de iPhone. En het is gratis om een spelletje te maken.

  10. Je kunt ook offline spelen als je ze toevoegt aan het beginscherm (nadat de game is geladen) !!
    Mr.jobs zal weer gelijk hebben, als ik het zo zie zie ik meer toekomst in html5 dan in flash !

  11. Origineel geplaatst door mattias
    en dan gaat apple html5 ook niet meer ondersteunen zeker omdat je spelletjes buiten de appstore speelt..

    Waar slaat dat op?? Apple propageert HTML5 juist om die reden, webapps (en een game is een webapp)… Apple gaat echt niet HTML5 eruit gooien… Ze zijn niet voor100% gestoord…

  12. 99% 😉

  13. Origineel geplaatst door jasper
    Best wel faal aangezien je net zo goed een spel kan maken en dan in de appstore zetten.. Heb je geen internet nodig dus ook langer spelen op 1 lading..

    HTML5 ondersteund ook local caching. Hierdoor zou een spel offline opgeslagen kunnen worden, en gestart worden zonder internet. Ik denk dat het je batterij ook beter doet dan op een native app.

  14. HTML5 is zoooo 2010

  15. Speelt lekker 😮
    Nu nog wat uitgebreidere games 🙂

  16. @Jim Kroon: dat is natuurlijk volslagen onzin wat je daar verteld. De batterijduur is afhankelijk van hoeveel resources de applicatie in gebruik neemt. De gebruikte techniek staat daar deels los van.

    Waar ik wel bang voor ben is dat er ook veel prutsprogrammeurs zijn die voor Html5 ook negatieve aandacht kunnen opleveren. We zullen het allemaal maar moeten afwachten…

  17. Tja, dit soort spellen zijn slechts een bewijs dat Flash in alle opzichten superieur is. Denk maar niet dat je hier ooit een spel zo geavanceerd als http://www.redbullsoapboxracer.com/ zult aantreffen…

  18. Origineel geplaatst door kees
    @Jim Kroon: dat is natuurlijk volslagen onzin wat je daar verteld. De batterijduur is afhankelijk van hoeveel resources de applicatie in gebruik neemt. De gebruikte techniek staat daar deels los van.

    Nouja, voordeel van HTML5 is dat het grafisch niet zo zwaar is als dat van een native app. Een native app zal OpenGL gebruiken om te renderen. Bij HTML5 is het enkel plaatjes wat hoeft te laden.

  19. @Jim Kroon: en waar denk je dat HTML5 en de browser de kracht vandaan halen om 2D (en met Web-Kit in 3D) zo vlekkeloos te renderen? Oh juist ja… Hardware accelerated aangestuurd via… Uhm… OpenGL ?

    Sterker nog, een browser heeft er meer werk aan, wNt die draait nog eens in zijn eigen ‘view’ en daarnaast moet het JavaScript nog eens vertalen… waarschijnlijk zal een native applicatie toch wat lichter draaien en mogelijk wel een beetje ‘idle’ tijd overhebben

    Maar ik ben wel een groot voorstander van al die mooie HTML5 ontwikkelingen… Flash mag wat mij betreft verbannen worden van het internet

  20. ‘t Voordeel van een native app is natuurlijk het gebruik van API’s, zoals ondersteuning voor accelerometer en gyroscoop, ed.

  21. Origineel geplaatst door Foxke: Mooie ontwikkeling, gaat lekker zo met html5 🙂
    Nog ff en flash kan in de kast!

    En waarom zou dat moeten? Omdat die lieden van Apple dat wensen?

  22. Zelfs op de ipad – die de snelste processor heeft – zijn de interactievere HTML5 spelletjes en applicaties tergend TRAAGGG (naast het feit dat er nog veel nog niet werkt):

    http://www.youtube.com/watch?v=rfmbZkqORX4#t=0m38s

  23. @Muppel: omdat Flash resource vretende bagger is die te pas en te onpas wordt ingezet omdat een stelletje bejaarde webontwikkelaars het vertikt progressief aan het werk te gaan…

    – Flash Video kreunt op mijn kompjoetertje, terwijl HTML5-Video fluitend voorbij gaat

    – Kopjes in een mooi fontje… alsjeblieft zeg, dat kan veel netter, daar ga je toch geen Flash voor inzetten

    – Bewegende plaatjes… ooit van animaties gehoord ?

    komt u maar… waar heb ik Flash WEL voor nodig ? — oh, natuurlijk, om mijn webcam aan te zetten! wat stom van mij

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.