Reacties voor: ‘Freemium-apps in 2015 goed voor 64 procent van de app-omzet’

Volgens een onderzoek van IHS iSuppli zullen freemium-apps in 2015 verantwoordelijk zijn voor 64 procent van de omzet in de App Store. Vorig jaar lag dit aantal al op 39 procent.
Bastiaan Vroegop - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 7 reacties

  1. Dat extrapoleren is natuurlijk totaal niet reeel, want er kan een hoop gebeuren in die tijd.

  2. Ik ga dan niet meer gamen/ oude games herleven als het zo moet. Haat aan freemium.

  3. Ik vind dit soort spellen alles behalve fijn, zijn leuk voor even maar op een gegeven moment moet je in verhouding grote bedragen neerleggen om verder te kunnen spelen.
    Ik probeer dit soort spellen dan ook zoveel mogelijk te vermijden.

  4. Neeeeeeeee! Dan ga ik mn ipod verkopen 🙁 Apple moet ze gwn verwijderen @gameloft…

  5. ‘freemium’ = Oplichting.

  6. Serieus, wat een gefrustreerde (en vooral ongenuanceerde) praat altijd over Freemium 🙂

    Ten eerste, Freemium op zich is geen ramp, alleen veel bedrijven implementeren het bar slecht. Het businessmodel waar het op gebaseerd is bestaat al zo lang de mensheid bestaat… Ten tweede, jullie komen uit een generatie die dit concept binnen het domein games/software opeens voor zijn kiezen krijgt, wacht maar tot zowel aanbieders als gebruikers er aan zijn gewend en er een balans wordt gevonden tussen het “dwingende” karakter en het “I pay for what I play” kenmerk van een goed toegepast Freemium model.

  7. Ik betaal liever vooraf een x bedrag voor een app waarvan ik de waarde in zie, dan een gratis halve app waarbij ik me opgelicht voel als ik ineens ergens een prijskaartje zie hangen… Ik heb dan ook in-app purchases uit staan, en heb nooit een reden gezien om het aan te zetten.

    Freemium stimuleert over het algemeen een melkkoe business model, kan grof geld mee verdiend worden maar kwalitatief is het huilen..

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.