Reacties voor: Apple schakelt Sync Services uit, problemen bij draadloos iPhone-agenda synchroniseren

Apple heeft Sync Services uitgeschakeld, waardoor het draadloos synchroniseren van je iPhone-agenda problemen kan opleveren. Tevens heeft Microsoft een update voor Office for Mac uitgebracht.

Reacties: 29 reacties

  1. En dat heeft geen consequenties als je Exchange gebruikt neem ik aan?

  2. Ik vind dit artikel erg verontrustend omdat het suggereert dat Apple stopt met de het syncen van de aangesloten devices via MobileMe. Moet ik me zorgen maken als Apple gebruikers, of geldt dit alleen voor Windows? Dit soort ambigue artikelen ben ik niet van iPhoneclub gewend..

  3. Dat is niet zo fijn nieuws. De hoofdreden waarom ik MobileMe heb, is omwille van de agenda en de mails. Ik wist dat er veranderingen op komst waren, maar ik dacht dat dat dan wel persoonlijk doorgegeven zou worden, en een oplossing aangeboden zou worden, aan iedereen die 80 euro heeft gedokt…
    Is dit permanent? Moet ik nu mijn iphone iedere keer aan mijn computer hangen? Wat een ellende…

  4. @Romein: ik heb al allerlei dingen uit moeten halen om de agenda te kunnen blijven synchroniseren met outlook. Het rommelt.

  5. Voortekenen voor de launch / tests van de nieuwe servers :). Ben er bijn overtuigd van.

  6. Dus dit betekend dat afspraken die ik opm ijn Mac maak niet meer in de agenda van mijn Mobile Me account komt en dus ook niet meer zichtbaar zijn op mijn iPhone??

    Dat is lekker.

  7. Wat een raar artikel bovendien klopt er niks van wat het syncen werkt nog als vanouds

  8. @okidoki:

    Heb ik net ook even getest en inderdaad het werkt gewoon zoals vanouds.

  9. Same here… Werkt gewoon als altijd… :S

  10. Als je goed leest zie je dat het geen raar artikelmis en dat het ook niet betekent dat het niet meer werkt. In SOMMIGE gevallen kunnen er PROBLEMEN ontstaan, waar en wanneer staat duidelijk in het artikel…

  11. Mmmmh…
    Kan een miljardenbedrijf als Apple een betaalde service zoals deze überhaupt onaangekondigd (nieuws alleen via websites) stopzetten..?
    Klinkt nogal prehistorisch.

  12. Bij mij werkt ie ook gewoon.
    Waarom zou Apple nokken met iets wat goed werkt?
    en, nooit oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt…

  13. Voorlopig staat op de Apple site nog steeds deat het syncen gewoon een optie is van Mobile Me (overigens voor mij de enige optie waarvoor ik ooit mobile me heb aangeschaft)

  14. @DJGizbo: Dat is wat ik dus bedoel het werkt gewoon als vanouds dus een raar artikel!

  15. (Red.) Verwijderd: schreeuwen.

  16. I received an email stating that I need to upgrade by May 5, 2011. Do I need to do anything?

    On May 5, 2011, MobileMe will transition to the new Calendar service (described above). You must upgrade to the new Calendar by May 5, 2011 to maintain calendar syncing between your devices and to continue accessing your calendar at me.com. See How do I upgrade to the new MobileMe Calendar below for instructions.

    What happens if I don’t upgrade by May 5, 2011?

    After May 5, 2011, if you have not upgraded to the new Calendar service, your calendars will no longer automatically sync between your devices and you will be unable to access your calendars at me.com.

  17. Tuurlijk werkt alles nog. Artikel klopt oo de oude sync manier is uitgeschakeld de nieuwe blijft up. Alleen wil dit denk zeggen dat ios 3 devices niet meer met mobileme syncen. Daar deze het oude systeem nog moesten gebruiken.

  18. Wat een raar en onduidelijk artikel.

  19. Bij werkt ook alles nog prima, artikel had beter niet gepost kunnen worden.

  20. Werkt hier niet meer, viel mij gister al op dat agenda item op iPhone niet naar mijn iPad werd gestuurd.

  21. Nadat ik dit artikel gelezen had, zag ik dat mijn synchronisatie niet meer werkte. In chat met apple vertelde ze dat de service niet uitgezet is. Ik moest iCal mobile me account uitzetten en aanzetten. Vervolgens werkte alles weer.

  22. Het werkt prima, maar vereist dat een iCal upgrade op me.com

    zoals @apple hierboven aangeeft:

    What happens if I don’t upgrade by May 5, 2011?

    After May 5, 2011, if you have not upgraded to the new Calendar service, your calendars will no longer automatically sync between your devices and you will be unable to access your calendars at me.com.

  23. Ik gebruik al sinds maanden de nieuwe kalender op MobileMe (CalDAV).

    En vandaag werkt nog alles zoals het gisteren, verleden week en verleden jaar werkte. Kalenders op iPhone, iPad, MacBook en iMac synchroniseren perfect, zoals ze dat al maanden doen.

    2Do op iPhone en iPad syncen ook de taken nog steeds perfect met MobileMe.

    Ik begrijp dit artikel niet zo goed.

  24. Ik werk al een jaar met google(agenda) sync in combinatie met de standaard ical agenda!
    Mijn iphone4 en van mijn vrouw, onze ipad en macbookpro. Zakelijk en prive gescheiden.
    Werkt helemaal perfect. Online wereldwijd en allen met de standaard ical agenda.
    En dan nog GRATIS ook. Wel een google account maken, met je eigen emailadres of eigen domeinnaam ! Ik ben er zeer over te spreken. Werkt super.

  25. “Microsoft’s Office voor de Mac maakte tot nu toe gebruik van Sync Services” in Mac Office 2011 kun je sowieso NIET de agenda syncen met sync services, alleen de contacten syncen met sync services. SP1 lost dit op.

  26. Bij mij wordt er wel van m’n mac naar iPhone gesynct, maar niet andersom…

  27. Apart, modereren kunnen ze wel blijkbaar bij een comment van iemand, maar extra toelichting geven bij het artikel niet. En dat is juist wat aardig wat mensen in de comments aangeven: wat een vreemd artikel.

    Ontopic: bij mij werkt het gelukkig, maar vreemd dat ik geen mail van Apple ontvangen heb.

  28. @Tunerfix: Tunerfix ! Chat met apple ? Woon tegenwoordig in Argentinië en het is wat duur om naar de Help-desk in het Nederlands te bellen 🙂 Waar kan ik die chat vinden ?

    Trouwens mijn nieuwe agenda punten worden ook niet overgezet !

  29. @Rob: Neen, dit betreft MobileMe gebruik in bepaalde Outlook versies voor zowel Windows als Mac. Exchange heeft hier niets mee te maken.

    Als je niet met MobileMe kunt syncen is de oplossing heel eenvoudig. In het artikel staat een link met de titel “nieuwe MobileMe Calendar”. Als mensen daar nou even op klikken en hetgeen daar staat doornemen is de materie een heel stuk duidelijker dan dit nieuwsartikel. Overigens doet dat geen afbreuk aan het feit dat dit artikel wel extreem warrig, tendentieus en paniekerig overkomt. Mensen worden op het verkeerde been gezet.

    Enfin, Apple veranderd van synchronisatie techniek waarbij de deadline op 5 mei ligt. Daarna kun je alleen maar op de nieuwe manier synchroniseren. Als gebruiker zul je in moeten loggen op me.com om daarna je agenda te upgraden naar de nieuwe versie. Dit upgrade proces kan een lange tijd duren dus even doen voordat je gaat slapen is handig. Als het proces klaar is gebruik je de nieuwe sync methode. Echter is het zo dat Outlook gebruikers nog altijd problemen kunnen ondervinden omdat hun Outlook versie deze nieuwe manier van syncen niet ondersteund. Voor de Outlook for Mac gebruikers is er een service pack die dat oplost; na installatie van deze service pack kan in Outlook for Mac de nieuwe synchronisatie manier worden gebruikt. Als ik het goed heb moeten de Windows mensen naar de nieuwere Outlook versies (2007 & 2010) upgraden.

    Maak je dus geen zorgen, die synchronisatie werkt wel.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.