Reacties voor: App-prijs heeft volgens ontwikkelaar weinig effect op omzet

De ontwikkelaar van iPad-tekstverwerker iA Writer zegt niks te merken van veranderende omzet na het veranderen van de prijs in de App Store.
Bastiaan Vroegop -

Reacties: 10 reacties

  1. Interessant inderdaad!

    Ik heb ook iets soortgelijks ervaren met mijn app. Ik zag een verdubbeling aan omzet toen ik besloot de app voor €1,59 aan te bieden in plaats van €3,99.

  2. Je moet de app gewoon hoog beginnen en dan langzaam laten zakken en elke keer publiciteit zoeken. Dit is wat kpn met haar ADSL snelheden deed.

  3. Eigenlijk best logisch , de prijs gaat omlaag en de mensen die de app wilden uitproberen ,maar het te duur vonden nemen dan hun kans.
    En dan stagneert het weer .

  4. Als je deze strategie uitvoert is de kans dat je in de lijst met populaire apps terecht komt ook veel groter.

  5. Ik zie datzelfde met de Wii: de spellen zijn te duur om uit te proberen, alleen als je al 100% zeker bent dat een spel leuk is koop je m. Alleen tweedehand voor een derde van de prijs wil ik wel een gokje wagen.

  6. Origineel geplaatst door Tom van ZummerenInteressant inderdaad!Ik heb ook iets soortgelijks ervaren met mijn app. Ik zag een verdubbeling aan omzet toen ik besloot de app voor €1,59 aan te bieden in plaats van €3,99.

    Met een omzetverdubbeling bewijs je het tegendeel. Prijs heeft veel invloed op omzet.

  7. @Tom: Daar heb je gelijk in, ik bewijs hiermee het tegendeel. Ik wil alleen maar zeggen dat waarschijnlijk hoe duurder je je app maakt, hoe minder omzet je maakt. Het tegenovergestelde van wat je zou verwachten toch?

    Eigenlijk zou elk platform een soort AppStore moeten hebben, dat maakt alles een stuk goedkoper en de ontwikkelaars verdienen dan meer! Playstation bijvoorbeeld heeft de Playstation Store. Helaas stoppen ze daar zelden volledige games in die je normaal in de winkel voor €60 koopt. Ik geloof er heilig in dat als ze geen PS3 games meer in de winkel zouden verkopen, en enkel nog in de Playstation Store voor €5 ipv €60 dat ze echt zouden binnenlopen!

  8. Dit is niet nieuw. Zoiets noemt men de prijselasticiteit van een product. Het is de kunst om de perfecte prijs te vinden.

  9. Hartstikke logisch dit… Ik koop zelden apps voor meer dan een euro, hoe lager de prijs hoe lager de drempel en hoe meer apps ik koop. Ze moeten de prijs als een symbolische waarde zien, dus je moet er wel wat voor over hebben, maar teveel is ook niet goed.

  10. @Tom van Zummeren

    Ik hoop dat je ontwikkelingsvaardigheden beter zijn dan je economische kennis, want wat je op economisch gebied te melden hebt, is de grootste onzin.

    On-topic: Dit is gewoon prijselasticiteit, en voor deze app geld een prijselasticiteit van -1. Daalt de prijs met 10%, stijgt de vraag met 10%. Die meneer zijn onderzoek zit op onderbouw VWO niveau.

    Groetjes

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.