Uitleg: overige kosten op de factuur van T-Mobile

·

T-Mobile heeft een blogposting gedaan, waarin ze uitleggen waar de overige kosten op My T-Mobile vandaan komen. Blijkbaar hebben verschillende mensen over die extra kosten geklaagd, waarna T-Mobile een onderzoekje is gestart. De extra kosten zijn volgens T-Mobile terecht in rekening gebracht. Extra kosten kunnen bijvoorbeeld ontstaan bij belminuten en SMS-berichten die je buiten de bundel hebt gemaakt (logisch), gebruik van je telefoon in het buitenland (ook logisch) en de kosten van speciale betaalnummers (0900-nummers). Wellicht nieuw voor veel gebruikers is dat je voor het gebruik van normale voicemail (1233) apart moet betalen. Wil je toch gratis je voicemail beluisteren, dan zul je van Visual Voicemail gebruik moeten maken.

Op de prijslijst kun je zien hoeveel er voor de diverse diensten in rekening wordt gebracht. Voor het bellen van een 084-servicenummer betaal je bijvoorbeeld €0,60 per minuut plus het beltarief buiten de bundel (€0,25), dus met een totaalprijs van €0,85 per minuut kunnen de kosten snel oplopen. Voor voicemail wordt het normale beltarief in rekening gebracht en dat is (waarschijnlijk) ook €0,25 per minuut.

Toch is het jammer dat je geen specificatie van die overige kosten kan zien, zodat er wat meer duidelijkheid is waar die nu precies vandaan komen.

Meer info: Blog T-Mobile

door Gonny van der Zwaag

Gonny van der Zwaag is oprichter van iCulture. Deze maand verschijnt na twee jaar schrijven, schrappen en testen haar boek 'Fit met apps en wearables'. Nu in de boekwinkel!

51 reacties

  1. door Appel

    Voicemail gaan dan toch ook gewoon van je belminuten af….neem ik aan? Dus als je dan binnen je bundel blijft zou er in een perfecte wereld geen overige kosten gemaken hoeven worden.

  2. door Chakir

    Vraagje over gebruik in het buitenland?

    Wat moet je allemaal uitzetten zodat je geen kosten maakt wanneer je in het buitenland bent?

  3. door Jurgen

    Geen specificatie?

    Gebruik dan Factuur Online van My T-Mobile.

  4. @Chakir: Tip: Schakel roaming op de iPhone uit tijdens de vakantie

    @Jurgen: Dat is pas achteraf en niet gedurende de maand zodat je de ongewenste kosten op tijd kunt vermijden.

  5. door 4saus

    problemen al weer opgelost in de eerste 3 posts

  6. door O'Neal

    nouuuuu ik moet zeggen dat t-mobile van mij €72,95 van mijn rekening heeft gehaald voor deze maand. mijn vraag is is internet nou echt onbeperkt? want ik zit vaak op mijn iphone op internet.

  7. door Terd

    bij kpn zie je precies de kosten buiten je bundel en waar het vandaan komt:)

  8. door ThinkBeyond

    @oneal: Ja het internet is onbeperkt. Je kan het beste even inloggen op de t-mobile site om te kijken waar je extra kosten vandaan komen. Mogelijke kosten zijn: bellen naar betaalde nummers, bellen naar het buitenland, etc.

    Ik heb zelf niks te klagen over rekeningen, mijn tegoed loopt alleen maar op. Ik heb nog 270 bel minuten over en 230 smsjes. En ik bel/sms vrijwel dagelijks.

  9. door Rick

    Onder “normaal beltarief” voor bellen naar voicemail versta ik dat het van je belminuten af zou moeten gaan.

  10. door Bram

    Vind het maar een vreemde gang van zaken. Heb mijn iPhone 3G net 2 weekjes en er staat op dit moment een bedrag van € 54,00 bij overige kosten. Zal het maar voorlopig in de gaten houden. En ik kan nergens zien waaruit dit bedrag bestaat!

  11. door Londonforever

    Wat bedoelen ze met ‘SMS-berichten buiten de bundel’?

  12. door martijn

    ik heb 5 euro zoveel als extra kosten… En geen van bovenstaande redenen zijn van toepassing… Ik heb net daarom even gebeld met de klanten service maar ze konden hier nog niks over zeggen omdat mijn factuur nog niet was opgemaakt!

    Over een paar dagen zal de factuur klaar zijn en zal ik zien of de extra kosten ook daadwerkelijk in rekening wordt gebracht!!

    Hier ben ik normaal gesproken dus echt bang voor he.. in het verleden vond ik ook wel dat mijn minuten zo snel op waren… bewijs jij dan maar eens dat het spookminuten zijn.

    Ik hou het iedergeval in de gaten!!!!

  13. door DaPiep

    Tot hoeveel belminuten en smsjes kan je eigenlijk ‘sparen’… ongelimiteerd?

  14. door O'Neal

    @thinkbeyond
    ik heb nog 274,54 beltegoed over. en heb maar 3sms gestuurd

  15. door Ironis

    Lopene maan + volgende maand, langer kun je ze niet sparen.
    Let dus op dat de minuten na 2 maanden vervallen!

    Overigens, de overige kosten staan wel uitgelegd op de factuur, zodra die te downloaden is op My T-Mobile.

    Ik hád 9 euro extra kosten, nu niets meer. En toch heb ik in het buitenland Ge-smst… vaag!

  16. door crown

    ik had de eerste maand 19 euro Internet kosten maar dat kwam omdat het nieuwe abbo nog niet herkend werd.Deze maan 0,45 euro cent extra kosten door internet, ook een foutje netjes een creditnota gehad.
    Als Tmobile klant kan je max 2 maanden meenemen aan beltegoed en smstegoed ik weer niet hoe het zit met voormalige orange klanten.
    Zou zeggen hou je rekening in de gaten!

  17. Weet iemand of er op een T-Mobile factuur ook alle websites staan die je buiten je bundel (geen officiële iPhone) bezocht hebt?

  18. door iFreek

    Ben echt benieuwd hoe ze internet in het buitenland berekenen. Volgens de factuur heb ik maar 18,7 MB verbruikt, terwijl de iPhone teller met meer dan 100 MB is opgelopen (o.a. door gebruik van Google Maps).

    Het tarief per MB klopte ook van geen kant. Voor de vakantie had ik T-Mobile Grenzeloos laten activeren, waardoor ik 2,00 per MB (incl. btw) zou moeten betalen, maar dit is niet goed verwerkt. Inmiddels is dit door T-Mobile gecorrigeerd.

    Internet in het buitenland
    09.08.08 15:02 DATA Internet Spanje 560 KB 4,60 = 8,20 euro per MB (excl. btw)
    09.08.08 15:02 DATA Internet Spanje 2730 KB 22,40 = 8,20 euro per MB (excl. btw)
    10.08.08 22:26 DATA Internet Spanje 15420 KB 42,02 = 2,72 euro per MB (excl. btw)
    Totaal Internet in het buitenland 18710 KB 69,02

    Opvallend is dat regel 3 een ander tarief heeft dan de eerste twee. Ook zou ik in de laatste dagen van mijn vakantie (11/12/13 aug) geen internet gebruikt hebben. Misschien komt dat volgende maand nog, verrassing :'(

  19. door Kaj

    Misschien door het tijdstip?

  20. door Jaap

    Op http://www.t-mobile.nl/iphone/iphone_persoonlijk.pdf is te zien wat alle extra kosten zijn. Misschien dat het dan duidelijkker wordt.

  21. door martijn

    pas goed op ook want schijnbaar schijnt je iphone spontaan abonnement te kunnen nemen op sms betaaldiensten, ik had ineens een abonnement op horoscopen voor sterrenbeeld steenbok en ik ben waterman dus dat was bizar geen hoge kosten maar wel raar. en op de dag dat ik het zogenaamd aan had gevraagd is niemand in de buurt van mijn iphone gekomen.

  22. door Sander Huisman

    Hebben meer mensen zoiets als:

    50% korting Flex 15 25.07.08 t/m 16.08.08 4,62
    50% korting Flex 15 25.07.08 t/m 16.08.08 -4,83
    50% korting Flex 15 17.08.08 t/m 16.09.08 -6,30

  23. door Roy V

    ik zie iets over vreemde sms’jes omtrend betaaldiensten. Als je deze zonder reden ontvangt kun je ze laten blokkeren door naar http://www.smsdienstenfilter.nl te gaan.

  24. door Boy

    Ik lees hier een aantal dingen over voicemail dat geld kost!
    Maar er is toch Visual VoiceMail waarom zou je dan voicemail gaan gebruiken?

    En als het internet onbeperkt is geld het dan ook dat je video’s en media zoals radio, gratis tebeluisteren is?
    Bedankt!

  25. door chris

    Aansluitkosten 44,12

    Hoe komen ze hierop? was toch gratis of gehalveerd?

  26. door PSlomp

    Misschien een hele domme vraag, maar heb mij iPhone net vandaag opgehaald…….

    Visual voicemail staat toch standaard ingesteld? Ik heb op de iPhone alleen even de ‘wizard’ doorlopen en dan is het toch gereed? Of loop ik nu het gevaar van de extra kosten voor mijn voicemail?

    Patrick

  27. door Pr4n4

    Ja ik snap het ook niet precies, mijn extra kosten bedragen nu 13 cent dus waar dat vandaan komt? Geen rare nummers gebeld of gesmst. Misschien het instellen van visual voicemail? Beetje vaag allemaal.

  28. door Flipske

    “het gevaar van de extra kosten voor mijn voicemail” =)

  29. door WybWyb

    Hoe kan je visual voicemail gebruiken dan… snap er niks van:S als ik op dat voicemail tekentje druk in de telefoon applicatie dan gaat ie automatisch bellen…

  30. door Alex van der Sluijs

    Ik heb al diverse topicslopen met diverse klachten. Maar T-Mobile brengt wel degelijk ten onrechte kosten in rekening. Ik heb ze getipt om structureel mee te bloggen, hetgeen ze nu ook doen. Maar dan moeten ze wel open communiceren, dus ook over gevallen waarin het wel degelijk verkeerd gaat. Dat doe ik dan wel voor ze.

    Iphones van de eerste introductie zouden 100% korting krijgen op de aansluit kosten. Bij mij niet gebeurd bij mijn partner, bij mij wel. Controleer dat want als Iphoner heb je recht op 100% korting omdat je een 2 (verplcht) jaar contract sluit.

    SMS’jes in buitenland die te lang waren, splits de Iphone zonder waarschuwing of karakterteller in meerder SMS’jes. Dus onnodige kosten en geen enkele beveiliging of waarschuwing hiervoor.

    Dataroamingkosten terwijl deze in het buitenland uit heeft gestaan. Ik heb slechts één keer kort enkele pagina’s van de Telegraaf in het buitenland opgehaald en gelijk dataroaming uit gezet. Op de nota staat ruim 40 euro aan kosten en ook steeds korte connecties van 10 seconden, terwijl dataroaming op die momenten uit stond. Bij mijn partner is het zelfs zo dat ze data de hele vakantie uit had staan, en toch stonder er datakosten op de nota.

    Zie verder de lellen van tekst van mij in de diverse topics.

  31. door Tommeydejager

    @Alex: Zelfs met mijn vorige toestel en vorige provider gebeurde het al dat lange smsjes werden gesplitst, dat heeft NIETS met iPhone of T-Mobile te maken.

  32. door Grample

    Wil je toch gratis je voicemail beluisteren, dan zul je van Visual Voicemail gebruik moeten maken.

    Leuk zeg ! Ik zie wel eens “Visual Voicemail niet beschikbaar, bel 1200″ staan als ik mijn voicemail wil beluisteren. Dan ben je wel genoodzaakt te bellen…

    Met andere woorden; zorg er dan ervoor dat Visual Voicemail altijd beschikbaar is !

  33. door Alex van der Sluijs

    Nou ik bel al jaren met diverse toestellen van Nokia, PDA van Ipaq en HP. en al die toestellen geven keurig een waarschuwing dat je karakters op zijn. Ook tellen ze karakters zodat je zelf ziet of je al klaar bent.

    Dat heeft dus niets met de provider te maken, maar met het toestel. En omdat T-Mobile toevallig ook de leverancier is, hebben ze dus ook productaansprakelijkheid. Het toestel dient gewoon het bericht na 160 karakter af te breken en een melding te maken dat er een nieuw bericht wordt aangemaakt. Dan ben je je bewust van de extra kosten, Nu zie je helemaal niets. Een toestel anno 2008 mag dat niet meer gebeuren. De Iphone moet minimaal een karakterteller mee laten lopen, maar eigenlijk gewoon aangeven dat het maximum is bereikt.

    Wij als consument zijn door zowel Apple als door T-Mobile hier nergens op gewezen, dus zijn ze hiervoor wel degelijk aansprakelijk voor de eventuele meerkosten. Ik weet zeker dat de opta daar ook zo over denkt.

  34. door dDa

    Kosten uit het buitenland (logisch)?

    Nou bij nieuwe klanten niet, de eerste 2 maanden is er geeneens ontvangst in het buitenland.
    Zelfs niet bij zakelijke klanten.

  35. door Bacillus

    @Jurgen

    Gebruik dan Factuur Online van My T-Mobile.

    Als ze die info hebben, waarom presenteren ze die dan niet ?

  36. door Absrnd

    de korting op de aansluitkosten die op de launch dag van ong. €50,- naar ong. €25,- was bij mijn vorige nota niet goed verrekend en zou bij de volgende rekening verrekend worden, maar dat is weer niet gedaan.
    morgen maar weer aan de bel trekken :(

  37. door iFreek

    Standaard staat buitenland inderdaad uitgeschakeld. Kort na aanschaf, kort voor vertrek naar vakantie, is deze blokkade echter gewoon verwijderd en kreeg ik buitenland toestemming. Ik ben een zakelijke klant.

  38. door dDa

    Ik heb vanuit mijn vakantie opgebeld naar T-mobile met het verzoek de blokkade te verwijderen.
    Echter kreeg ik te horen dat mijn gegevens niet bekend waren, en bij terugkomst contact moest opnemen met de winkel.

    Ook ik ben een zakelijke klant.

  39. door iFreek

    Ze willen blijkbaar niet te snel “buitenland bellen” aanbieden en wachten 1 a 2 incasso’s af om te zien of het betalingsverkeer goed gaat. Ik heb dus geluk gehad (of ze herkennen mij als oud Orange klant van jaren terug). Het valt me wel op dat ik automatisch de afdeling zakelijk aan de lijn krijg als ik bel, ook als ik 0800-7111 (algemeen) bel in plaats van 0800-7112 (zakelijk).

  40. door Ivar

    @Alex van der Sluijs zegt

    Als mensen achter jou aan moeten lopen omdat je het allemaal zo goed weet, zorg dan dat je onzin uitkraamt. De aansluitkosten zijn van meet af aan 50% geweest en niet 100%. Dat er werd gespeculeerd over 100% korting kan zijn, maar stel het hier niet voor als feit.

    Anderen: Als je “bang” bent voor het maken van kosten als je visual voicemail instelt moet je eens goed bij jezelf te rade gaan of je niet een te duur abonnement hebt gekozen voor jouw budget. Bij mij ging er ook van alles mis met de overzichten, zo had ik ook ineens 0 belminuten over en begonnen de extra kosten te lopen, maar bang voor een paar euro hoef je niet te zijn. Als je de overige kosten ziet oplopen tot 50-100 euro kan ik me voorstellen dat je even schrikt, maar houdt dan je gebruik goed in de gaten en klaag bij TMO.

  41. door Alex van der Sluijs

    Ik ben inderdaad “bang” om te hoge nota’s te krijgen. Vandaar dat ik een ruim abonnement genomen heb van 300. Daar kom ik mee uit, weet wat mijn kosten zijn en dan kan ik niet voor verassingen komen te staan. En als je eerste nota dan 144 euro is, terwijl je op 45 euro zou moeten zitten, plus wat extra kosten voor buitenland voor een paar telefoontjes en een paar sms’jes (wat ik ook normaal vind), dan is het toch even schrikken. Het verhaal over budget doet niet terzake, je maakt een prijsafspraak en een afspraak over te leveren diensten. Daar moet een ieder zich gewoon aan houden. Als er dan om allerlei redenen, technisch of software, ineens allerlei extra kosten bij zitten die ook nog eens buitensporig zijn, dan heb ik reden tot klagen. En klagen bij TMO doe ik al. Ik heb inmiddels ook een aantal toezeggingen voor crediteringen. Dat van de 100% is een feit, we hebben dat nog bij het invullen van het contract gevraagd. Bovendien waarom staat bij mij dan dit wel op 100% en bij mijn partner op 50%. Bovendien is mij dit bevestigd door het hoofd klachtenafdeling Janneke Kemper van T-Mobile, dat bij 2 jarige contracten 100% korting gold. Daar de iPhone alleen maar 2 jarig is, is dat dus geen speculatie, beste Ivar.

  42. door Alex van der Sluijs

    En loop vooral niet achter me aan…..

  43. door Alex van der Sluijs

    Bart Weijermans (Directeur Marketing T-Mobile) 27-8-2008 10:21 uur

    Bedankt nog voor het doorsturen van mijn klacht naar Janneke Kemper. Hier heb ik inmiddels mee gesproken en ze gaf aan dat ik alles moest mailen naar geschreven.klachten@t-mobile.nl , het geen gebeurd is. Over een aantal zaken ben ik wel teruggebeld en ik heb ook toezeggingen gehad dat een aantal gefactureerde kosten gaan worden gecrediteerd.

    Echter nog steeds heb ik op een aantal problemen geen antwoord en dus ging ik maar weer eens bellen met 1200. Zojuist gesproken met Mw. Kimperly Chhy. Dit betrof de nummer portatie (zie bijgesloten mail) en mijn bluetooth problemen van de iPhone. Dit werkt gewoonweg niet. Hij zou verbinding moeten maken met headsets en carkits. Ik heb gewoon een heel gangbare Nokia karkit waar ik met alle toestellen probleemloos verbinding mee maak, behalve de iPhone. Deze klacht heb ik al direct geuit en steeds wordt ik met een kluitje in het riet gestuurd. Men weet het blijkbaar niet. Ik heb al gevraagd om een omruil en het verzoek om dat 1 op 1 in Amersfoort te kunnen doen. Geen antwoord. Amersfoort geeft aan dat ze hem anders gaan opsturen en dat hij dan hoe dan ook wordt omgeruild. Ik krijg dan een nieuwe. Ben dan wel 2 of 3 weken zonder telefoon, terwijl je abo gewoon doorloopt. Daar ben ik niet blij mee en dus heb ik voorgesteld om hem direct om te ruilen. Dan is het nog maar afwachten of het probleem in het toestel zit natuurlijk, maar die kans is groot omdat mijn partner wel verbinding maakt.
    Kimperly Chhy heeft het probleem zojuist voorgelegd bij haar supervisor, waar ze de naam niet van mag noemen en waar ze me ook niet mee mag doorverbinden. Die zegt dat ik gewoon verbinding moet maken en een pinkode in moet voeren…… Als ik zeg dat dit gewoonweg niet werkt, hebben ze verder geen antwoord. De iPhone blijft dan eindeloos zoeken. Inmiddels zijn al mijn in een vroeg stadium gesignaleerde problemen inmiddels erkende problemen en op de fora blijkt dat het iedereen dus aangaat.

    Op mijn nummerportatieverzoeken welke zijn afgewezen heb ik vorige week de vraag gekregen of ik nogmaals de simnummers wilde doorgeven. Bij het schriftelijke verzoek zat n.b. bij beiden een kopie van de SIM-kaart, maar goed, nog maar een keer opgevraagd voor alle zekerheid bij Telfort en per mail verzonden de 21e naar Janneke. Die ging dan wel op vakantie, maar ze wist zeker dat klachten opgelost gaan worden en ze had een grenzeloos vertrouwen in haar team. Tot en met heden geen reactie. Dus in het gesprek met Kimberly nog maar eens gevraagd wat de stand van zaken was. Haar antwoord was dat de aanvragen waren afgewezen, hetgeen we natuurlijk al ruim een week wisten. Haar gewezen op de mail van vorige week, het hele verhaal nog een keer uitgelegd. Ook hier moest ze overleg plegen met de grote onbekende supervisor. Die gaf aan dat ze geen oplossing voor me hebben en slecht nieuws. Ik moest maar opnieuw naar de T-Mobile Shop gaan en daar een nieuw formulier gaan invullen. Die hebben ze gewoon al lang liggen, maar als we er niet meer uit komen dan lossen we het zomaar op……….

    Ik ben goed boos geworden en heb aangegeven dat ik me niet serieus genomen voel en dat ze me wederom met een kluitje het riet in willen sturen. Het gaat bij T-Mobile fout en vervolgens leggen ze het probleem bij de klant op het bordje. Ik irriteer me mateloos dat de supervisor anoniem blijft en zijn verantwoordelijkheid niet oppakt. Het is niet alleen onbeleefd, maar héél erg slecht voor de goede naam als je op die manier met je klanten om gaat. Ik heb aangegeven dat hij hiermee een grote fout maakt. Hij heeft dan toevallig een keer echt de verkeerde te pakken, die het er niet bij laat zitten.

    Bart, ik ben nu een maand klant en eigenlijk door zo’n gesprek helemaal klaar met jullie club. Als ik de fora lees, waar ik alles publiceer, wordt je niet vrolijk. Ik hoop dat het VANDAAG opgelost krijgt, anders zou ik willen voorstellen om de hele zaak hier maar op te komen halen, de contracten te ontbinden en intern maar eens flink tekeer te gaan. Ook zou ik technisch gezien eens een flink “Appletje” willen schillen (SMS-probleem, dataroamingprobleem, crashenden applicaties, firmwareproblemen met eindeloze restore en synchronisatiesessies) met de heren uit Zeist. Of heb jij er nog vertrouwen in dat het door Janneke gewekte vertrouwen dat het weer goed zou komen, het ook daadwerkelijk gaat gebeuren? Of denk je dat je jouw organisatie nog zover krijgt dat ze klantgericht gaan werken en in oplossingen gaan denken i.p.v. afschuiven en kluitjes in het riet methodes?

    1. De opsplitsing van lange SMS berichten doet de iPhone automatisch, zonder enige waarschuwing. Sterker nog, hij laat niet eens een karaktertelling zien. Alle toestellen stoppen na 160 karakters, behalve de iPhone. Hierdoor heb ik veel meer SMS’jes belast gekregen vanuit het buitenland (onnodig). Geen enkele waarschuwing hiervoor van T-Mobile (die dit probleem ook nog maar net sinds mijn signalering onderkennen) of Apple. Men zou per omgaande contact met Apple zoeken om dit softwareprobleem op te lossen. Ik heb nog geen schriftelijke bevestiging gekregen van de creditering.
    2. Aansluitkosten bij mijn partner, ik had 100% korting en mijn partner maar 50%. Dit zou worden hersteld, echter nog geen bevestiging ontvangen. Bij de lancering in Rotterdam was 100% toegezegd. Vraag is hoe dat later gegaan is, omdat nu op internet ineens staat dat zakelijk gebruikers 100% krijgen en particulieren 50%. Waarom is dat en vanaf wanneer hebben er welke acties gelopen? Er zijn veel problemen bij de diverse gebruikers hierover. Janneke Kemper vertelde dat 2 jarig contracten geen aansluitkosten hebben en 1 jaar 50% korting. Daar de Iphone altijd 2 jarig is, zouden ALLE iPhoners dus 100% korting moeten hebben? Graag nadere uitleg.
    3. Dataroaming buitenland: hiervoor stonden kosten op beider nota’s, terwijl dit uit heeft gestaan. Ik heb 1 keer getest of het werkte met het lezen van de pagina van de telegraaf op het strand bij Saint Tropez, verder niet. Toch staan er flinke bedragen op en op momenten dat het niet kan omdat dataroaming uit stond in de iPhone. Opvallend was steeds connecties van 10 seconden. Dit zou men verder uit zoeken, maar tot en met heden zonder resultaat. Wel zou men alle kosten van dataroaming voor ons beide crediteren, echter ook hiervan geen bevestiging ontvangen.

  44. door Rob

    Ook ik ben een zakelijke klant bij T-mobile. Op de introductiedag in de rij gestaan en de eerste 2 16 Gig’s gratis meegekregen bij verlenging van 2 sim only flex abbo’s. Blijkt nu dat die abbonementen nooit zijn geactiveerd en we gewoon nog sim-only bellen en nu al weer kunnen verlengen! Mooi niet dus. Kostte wel €170,- extra aan data op de eerste factuur aan data, maar da’s een stuk goedkoper dan 2 losse toestellen en web ‘n walk doet ‘t nu ook prima. Ik zeg bedankt!

  45. door ppl

    Het verhaal over een waarschuwing of het stoppen bij sms berichten van meer dan 160 tekens bij alle telefoons is pure nonsens. Het leeuwendeel van de telefoons (met name smartphones) doet dit namelijk helemaal niet! Bij smartphones wordt het vaak gezien als een gebruiksvriendelijke feature (het is geen standaard gedrag van sms) zodat omdat je toch je bericht af kunt maken.

    Vanaf meet af aan heeft T-Mobile gezegd dat men maar 50% korting krijgt op de activatiekosten. Waarschijnlijk komt die 100% door een rekenfout, ze zullen er vast 2×50% van hebben gemaakt. Zie ook diverse nieuwsberichten, persberichten, T-Mobile boog en site.

    Verder is het plaatsen van de inhoud van een emailbericht schending van het briefgeheim en verre van netjes wanneer de namen van medewerkers er bij plaatsing nog in blijven staan.

    Ik moet wel opmerken dat het onzingehalte rondom de iPhone op uitermate hoog niveau ligt. Je kunt amper correcte berichten (zowel klachten als info) herkennen tussen al die onzin. Misschien dat mensen gewoon eens na moeten gaan denken over wat ze allemaal aan berichten plaatsen.

  46. door Alex van der Sluijs

    van meet af aan heeft T-Mobile (zelfs nog gevraagd aan de medewerkers welke hielpen met het invullen) in Rotterdam aangegeven dat het 100% korting was. Zelfs is dit bevestigd door hoofd klachtenafdeling van T-Mobile. Dus schrijf jij dus regelrechte onzin.

    SMS lijkt me klip en klaar geen nonsens dus, dit moet ieder voor zich maar beoordelen, maar het merendeel heeft geen smartphone of pda, maar een gewoon toestel. En zelfs die smartphones bewaken het aantal karakters of vragen of ze een nieuw bericht moeten starten. Zo ben je in ieder geval gewaarschuwd.

    En voor de rest spreken al die berichten jouw goedpraat regelrecht de prullenbak in en lijkt het er sterk op dat je zelf daar werkt.

  47. door stephan

    ik ben heel voorzichtig met wat ik bel en alles en heb niks verkeerd gebeld en ben niet naar buitenland geweest maar toch staat er : 63 cent niet dat dit veel is maar als dit vaker gebeurd..

  48. door Mark

    Waarom zou je nog met 1233 bellen als je visual voicemail hebt?! Ik zou niet anders dan VVM meer willen.

    Ik was laatst trouwens in Vlissingen en toen kreeg ik plotseling een welkomstbericht “Welkom in België” en de tarieven voor naar NL bellen. Zo kan ik ook mijn centjes verdienen…

  49. door Ed

    Hoe schakel je Visual Voice Mail trouwens in?

  50. door R

    @ Alex

    ik vind T-Mobile een provider die heel netjes met zijn klanten omgaat in de zin van het contact, de acties en het pamperen van bestaande klanten (T-Mobile Extra). Qua crediteren van teveel in rekening gebrachte kosten doen zij ook niet moeilijk, is bij andere providers wel anders….. In een groot bedrijf werken veel mensen en worden fouten gemaakt (zoals overal), vervelend dat dit jou overkomt maar probeer concreet te blijven en redelijk….. het ”probleem” van geen waarschuwing bij opsplitsing van smsjes come on and get a life!

  51. door Masha

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik het belachelijk vind dat als ik in het buitenland sms of bel dat dat in de eerste instantie van mijn bel/sms tegoed afgaat. Het is toch te belachelijk voor woorden dat ik rond de 70 euro bij moet betalen maar er wel staat dat ik maar de helft van mijn bel en sms tegoed op gemaakt heb. Lekkere handel.
    Dan kun je zeggen dat ik een te hoog abonnement heb afgesloten ….! Dat zal dan best, domme keuze en miss niet goed geinformeerd door de winkel maar dan nog klopt het niet dat je niet eerst je sms en bel tegoed opmaakt en dan buiten je bundel gaat betalen. Stel dus dat je in het buitenland smst dan gaat je sms te goed sneller naar beneden …..!!!!!Of bel je veel in het buitenland ben je sneller door je belminuten heen . Dat is tenminste eerlijk. En dan zou het netjes zijn als je een sms zou krijgen . “U bent door u bel en sms tegoed heen vanaf nu worden belminuten en smsen extra in rekening gebracht. Met de techniek van tegenwoordig moet dat toch te realiseren zijn !!!!

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.