T-Mobile stopt met verzekeraar ProAssist

09 januari 2013, 15:57 · Bastiaan Vroegop

ProAssistT-Mobile gaat vanaf 15 januari niet meer iPhone-verzekeringen aanbieden van ProAssist. Dit maakte de telecomprovider vandaag bekend. In plaats daarvan worden er voortaan verzekeringen aangeboden van ACE. Volgens T-Mobile werd ACE beter beoordeeld en wordt er daarom overgestapt.

T-Mobile bood abonnees al lange tijd een verzekering van ProAssist aan, waarmee klanten konden rekenen van een iPhone-reparatie als hij door bijvoorbeeld val- of waterschade defect raakte. De nieuwe verzekeringen van ACE kosten tussen de €10,95 en €13,95 per maand. De iPhone wordt bij ACE binnen 24 uur omgeruild, nadat het defect is gemeld. Bestaande abonnees die een nieuw toestel kopen of hun abonnement verlengen, kunnen gebruikmaken van de verzekeringen van ACE. Eric Dekker, woordvoerder van T-Mobile, verklaart tegenover iPhoneclub dat er niets verandert voor huidige klanten die via T-Mobile een verzekering bij ProAssist hebben lopen. “Die klanten blijven gewoon bij ProAssist. Het is niet zo dat we ProAssist niet meer ondersteunen, we zijn alleen gestopt met de verkoop van nieuwe verzekeringen. Voor nieuwe klanten bieden we een verzekering via ACE aan.” Dekker benadrukt dat T-Mobile de verzekeraar niet uit onvrede aan de kant heeft gezet, maar dat er de wens was om een bredere dienstverlening aan te bieden.

iPhone-bezitters met een verzekering bij ProAssist praten al langer over de service bij de verzekeraar op het iCulture Forum. Wachttijden zouden sinds de initiële verkoop van de iPhone in 2008 oplopen naar tot vier weken. KPN bleek zich een jaar geleden zorgen te maken over de samenwerking met ProAssist.

Meer over het verzekeren van je iPhone lees je in het volgende artikel: iPhone verzekeren, wat zijn de opties?
Onderwerpen
door Bastiaan Vroegop

Sinds 2011 de vaste nieuwsjager voor iCulture. Is er ergens een gelekte iPhone te vinden of zijn er geruchten over een nieuwe Apple Store, dan is hij daar als eerste op de redactie bewust van. Loopt de laatste tijd heel Amsterdam door terwijl hij de iOS-locatiegame Ingress speelt.

14 reacties

  • hjh
    1 year

    Tuurlijk, en dan meteen een paar euries d’r bij op tellen…

    Antwoord Quote

  • jochem Oldemans
    1 year

    Doe verstandig en neem geen losse telefoonverzekering maar gewoon een goede totaal verzekering.
    Paar maanden geleden een totaalpakket afgesloten bij ABN-AMRO. Kort daarna werd de telefoon van mijn vriendin gestolen op haar werk, maar de verzekering heeft het gewoon vergoed. Geen gezeik met wie we of niet schuldig is. Daarbij zijn al je andere gadgets ook verzekerd dus niet alleen je telefoon.

    Antwoord Quote

  • Tim van Lieshout
    1 year

    stukje heb ik geschreven op The Post nav slechte ervaringen met ProAssist. Lees dit maar

    Antwoord Quote

  • Jeroen Greitemann
    1 year

    Leuk dat mijn forum topic nog steeds veel gebruikt wordt :-)

    Toen ik dit topic opende was ik positief over pro-assist, maar de laatste keer heb ik 4 maanden moeten wachten. Zelfs t-mobile heeft mij gebeld met excuus en ik kreeg 3 maanden een flinke korting. Mijn rechtsbijstand heeft zelfs te hulp moeten schieten…
    Ze hebben op de site van t-mobile zelfs een aparte pagina om je klacht over pro-assist kenbaar te maken. Ze ontkennen het, maar als je als provider een pagina met klachtenformulier voor een externe partij neerzet is er meer aan de hand.

    Blij dat ik er van af ben, wat een slecht georganiseerd bedrijf.

    Antwoord Quote

  • MNijmeijer
    1 year

    Eindelijk dat ook t-mobile het initiatief neemt om van verzekeingsbmaatschappij over te stappen. KPN heeft dat een tijd al gedaan en heeft nu afhandeling binnen Smartcare! Dat is voor hen kwa service een goede overstap geweest, maar neem van mij aan dat ook deze service bijna niet maar behoren verloopt. Er zijn zo veel dingen die dat bedrijf kunnen en moeten verbeteren naar hun klanten toe. En ik kan je zeggen dat dat ook uitgebreid gecommuniceerd word vanuit de klantenservice naar hen toe. De medewerkers zijn veel te laks met het omgaan vd problemen vd klanten van KPN. Het zou een vooruitgang moeten zijn maar…..

    Antwoord Quote

  • Dennis van den Hout
    1 year

    Mooi, vond het al een stelletje onprofessionele oplichters :)

    Antwoord Quote

  • Nien
    1 year

    Pro assist is zooo vervelend. Goed om daar mee te stoppen. Ze hebben mij echt slecht behandeld. Ben sowieso anti telefoonverzekeringen, algemene verzekering afsluiten is much better!

    Antwoord Quote

  • Mike
    1 year

    Eindelijk stoppen ze met proassist, wat een slecht bedrijf met slechte service! Ik ben in totaal 6 maanden me iphone kwijt geweest, omdat hun hem kwijt waren en allemaal fouten maakten!

    Antwoord Quote

  • peter
    1 year

    werd tijd , pro assist , wat een irrrrrrri bedrijf, krijg er nog de rillingen van!

    Antwoord Quote

  • gise
    1 year

    Ikzelf heb tot nu toe alleen nog maar positieve ervaringen gehad met ProAssist, afgelopen 2 jaar heb ik (HELAAS!) een verzekering bij een andere maatschappij lopen (Conner Davis Insurance) en daar is het een en al drama, voor mij in ieder geval NOOIT meer Conner Davis en liever gewoon pro-assist, die komen na melding tenminste gewoon snel je telefoon halen, repareren en brengen ‘m weer netjes terug!

    Antwoord Quote

  • Neptune1
    1 year

    Mijn dochter had ook via tmobile bij conner davis afgesloten.
    Ook haar telefoonzijn ze iets van acht maanden kwijt geweest, in eerste instantie werd na twee maanden wachten glashard beweerd dat ze hem niet had opgestuurd. Terwijl ze dus een ontvangstbewijs had van de bodedienst die notabene door conner davies was gestuurd.
    Na een maand of acht duikt haar toestel ineens op met de mededeling waterschade dus valt niet onder de dekking, wij weten voor een feit dat dit niet zo was, bovendien hadden we een net en krasvrij toestel opgestuurd, maar wat we terugkregen leek wel of het een week bij iemand onder zijn schoen had gezeten. Ook klagen bij tmobile winkel konden ze niets doen want het lag bij de verzekeraar. Maar ondertissen wel acht maanden obbo doorbetalen voor een toestel wat je gedurende die tijd niet eens in bezit had.
    En ik altijd gedacht dat dubbel genaaid houdt beter toch een andere betekenis had.

    Antwoord Quote

  • Pinjataaa
    1 year

    Een telefoonverzekering werkt niet (meer) omdat mensen vlak voor het einde van het contract de telefoon kapot gaan gooien.

    Antwoord Quote

  • J3roen
    1 year

    Dynafix heeft toch de licentie om iphones van tmobile en voda te repareren in Nederland?

    Antwoord Quote

  • Alex
    1 year

    @jochem Oldemans: Is dit een aparte gadgetverzekering dan bij de abn? Hoe heet die verzekering precies?

    Antwoord Quote

Comments are closed.