Breaking iPhone 6 voorverkoop gestart, hier kun je terecht!

T-Mobile over derde kwartaal 2009: meer klanten, minder omzet

·

t-mobile winkelNa het minder positieve nieuws over de dwangsom van Agentschap Telecom en het maandenlang slepende probleem met Belstatus, heeft T-Mobile eindelijk weer eens iets positiefs te melden. Vanochtend stuurden ze een persbericht, waarin ze aankondigen dat de integratie met Orange succesvol is afgerond. En terwijl een rapport van het ministerie van Economische Zaken onlangs nog meldde dat het aantal T-Mobile-klanten met 1% was afgenomen (in het eerste kwartaal van 2009), blijkt er in het derde kwartaal van 2009 weer iets positiefs te melden: het aantal klanten is 2,8% gestegen ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar.

De omzet daalde in het derde kwartaal naar €452 miljoen (5,2 procent minder dan vorig jaar) en de gemiddelde omzet per gebruiker (ARPU) daalde met 4,2 procent. T-Mobile klaagt in het persbericht dat overheidsmaatregelen, minder belminuten en minder buitenlandse bezoekers ervoor zorgden dat er minder omzet werd gemaakt. Ondanks dit alles ging de winstgevendheid wel omhoog, met 40,7 procent ten opzichte van vorig jaar.

Via: persbericht T-Mobile (e-mail)
Foto: CC Flickr, Gadget Virtuoso

door Gonny van der Zwaag

Gonny van der Zwaag is oprichter van iCulture. Deze maand verschijnt na twee jaar schrijven, schrappen en testen haar boek 'Fit met apps en wearables'. Eind september in de boekwinkel!

19 reacties

  1. door slapstore

    Mooi voor T-Mobile, m’n bereik is er nog steeds niet beter van geworden ;)

  2. door Avdvee

    Origineel geplaatst door slapstore
    Mooi voor T-Mobile, m’n bereik is er nog steeds niet beter van geworden

    Zoals eerder gesteld heeft T-mobile geen geld om flink te investeren in haar netwerk. Verbetering is dan ook voorlopig niet te verwachten.

  3. door Danny Bevers

    Dan doen ze iets niet goed meer klanten en minder verdienen .. Ze zullen vast en zeker klanten verliezen vanwege het bereik dat niet al te best is. Dan zullen ze zich maar eens moeten bewijzen dat er ook geïnvesteerd kan worden onlangs het verlies om zo klanten tevreden te maken ^^

  4. door Marty

    @Danny Bevers: Wat dacht je van klanten die minder belminuten afnemen? Dan kan je wel meer klanten hebben, maar als iedereen van 400 minuten naar 150 minuten gaat verdien je wel minder. Iedereen gaat op de kleintjes letten, dus ook de belminuten.

  5. door Zephyer

    Daarnaast gaat men Ping! of WhatsApp gebruiken.. hoppa. Geen / minder SMS kosten.
    Dat soort meuk zal er ook inhakken.

    Daarnaast .. ” minder buitenlandse bezoekers ” ..
    Dat snap ik niet?

  6. @Zephyer: Over de buitenlandse bezoekers. Door de kredietcrisis en alle blabla gaan minder mensen op vakantie, dus worden er minder minuten in het buitenland gebeld (voor heel veel geld per minuut).

  7. door Marianne

    Ik las van de zomer in een Zwitserse krant dat de providers daar verlies maken op een abo met iPhone. Ik vraag me af of dat hier bij T-Mobile is.

  8. door Joostmans

    Reken maar dat iPhone gebruikers voor een zekere inkomstenstroom zorgen, maar een lage marge.
    Heeft te maken met het intensieve dataverkeer.
    “Minder buitenlandse bezoekers” lijkt me een eufemisme voor het feit dat Neelie de operators de ballen heeft aangedraaid ivm. de idiote roamingtarieven.

  9. door mr_ootez

    Investeren in bereik denk!

  10. door Steven

    Origineel geplaatst door Joostmans
    Reken maar dat iPhone gebruikers voor een zekere inkomstenstroom zorgen, maar een lage marge.
    Heeft te maken met het intensieve dataverkeer.
    “Minder buitenlandse bezoekers” lijkt me een eufemisme voor het feit dat Neelie de operators de ballen heeft aangedraaid ivm. de idiote roamingtarieven.

    Volgens mij is de wereld groter dan de eu, dus roamers buiten de eu op het t-mobile nl netwerk levert veel geld op

  11. door WvB22

    Ze mogen echt wel hun netwerk op peil houden want anders is deze jongen straks lekker naar een concurrent met een simlock vrije iPhone na afloop van het huidige abonnement.

    Ik hoor en toch steeds vaker dat t-mobile echt niet kan tippen aan KPN en met name niet aan Vodafone.

    Het is maar te hopen voor t-mobile dat ze nog lang een exclusief contract met Apple kunnen aangaan want anders lopen echt veel klanten naar de concurrent.

  12. door Roger

    Het lukt mij vrijwel niet thuis te bellen; bijna geen bereik hier.

    Als ik gebeld wordt valt de verbinding steeds weg. Naar huis bellen naar een van huisgenoten met iPhones op t-mobile is geen doen het kraakt aan alle kanten en ze moeten altijd een stukje lopen om een paar woorden te kunnen uitwisselen.

    Gewoon thuis, midden in Zuid-Limburg krijg ik regelmatig Sms-jes met “welkom in België”.

    Onderweg gaat bellen nog wel redelijk maar 3G zie ik maar weinig.

    Jammer, maar helaas, ik ben geen tevreden klant en vertrek zo snel mogelijk. En natuurlijk gaan alle 4 onze iPhones hier mee verhuizen naar een ander netwerk.

    Gek he dat er steeds minder gebeld wordt.

  13. door Prop

    Bijna niet te geloven met die belstatus oplichterspraktijken. Daarbij hoop ik dat ze de iphone deal volgend jaar verliezen met hun gare bereik

  14. door Ton Haarmans

    Toch is het netwerk wel verbeterd het afgelopen jaar. In het centrum van Naaldwijk heb ik nu 3G-bereik, dat had ik vorig jaar niet. In Nieuwegein-Zuid heb ik ook 3G-bereik en dat was een jaar geleden nog niet zo.

    Ton Haarmans

  15. door ambunurs

    Wat een bericht,meer klanten door iphone maar over een tijd zullen de klanten wel weggaan als het bereik zo abominabel slecht blijft

  16. door Pete

    Hopelijk ook hier een einde aan de exclusieve deal voordat de volgende generatie iPhone er is, T-Mobile is en blijft bagger, ik wil ook met mijn iPhone weer lekker naar KPN.

  17. door Joep

    Ik kan amber bellen thuis en heb nog nooit 3G gezien hier in de buurt. Ze hebben het alleen recht maar kunnen het toch niet maken om zo’n brak bereik te verkopen? Ik snap niet dat bijvoorbeeld de opta niet ingrijpt. Ze hebben al jaren het alleen recht op de iphone en doen niets aan het verbeteren van het netwerk!!! Ik ben ook gewoon direct weg, samen met mijn zoon (2 iphones) indien er geen verbetering komt! Wat een troep, met mijn kpn sims overal op deze locatie bereik en 3G! Er zal toch wel een marketing medewerker van T mobile snappen dat het vooral om kwaliteit gaat in deze branche?!

  18. door Eppo Spaargaren

    Dat is niet zo gek….. in het derde kwartaal zijn ze begonnen met het overzetten van de Orange abo’s met behoud van beltegoed en het recht om op te zeggen.
    Alleen in dit huis 4 abo’s, mijn Pa, mijn buurvrouw, bij mijn zus 2 stuks….. ga zo maar even door ! Dat waren allemaal abo’s met 50% korting, en alles uit je bundel !
    Geloof mij…. daar kun je creatief mee omgaan ;-)
    Dus dat het klantenbestand groter is geworden is logisch.
    Hoelang we blijven weet ik niet ;-)

  19. door Denvosch

    offtopic: Wat een gezeik zeg over bereik…De een vind Vodafone 3x niks de ander KPN niet en zo gaan we heel het rijtje van aanbieders af. Bij elke aanbieder is er wel iemand met geen of slecht bereik. Bij mij is het bereik prima, waarom? Omdat ik altijd in de winkel van een aanbieder vraag of zij op mijn postcodegebied willen kijken of ik bereik heb.

    En ik bel al meer dan 10 jaar of langer mobiel, vaste lijn is voor mij prehistorie, dan leer je vanzelf wel waar je op moet letten
    die verantwoordelijkheid ligt bij jezelf, jij tekent een contract puur en alleen voor een plastic mobieltje ? en vraagt en kijkt niet naar het bereik, dan eigen schuld dikke bult :p

    binnenshuis geen bereik? Logisch, mobiel bellen is bedoeld voor buiten het huis..je weet wel wanneer je mobiel bent, lopen enzo Mobiel zijn vandaar het woordje mobiel…!? En met zoveel meubels computers betonnen muren en weet ik veel wat allemaal, dat alles kan een signaal blokkeren..
    Woon je in the middle of nowhere? Dan vind ik het ook niet gek dat een aanbieder geen miljoenen kostende GSMmast gaat neerzetten,puur voor 2 a 3 personen..
    Ook de overheid bepaald of er een GSM mast ergens mag worden geplaatst en er komt een heleboel meer bij kijken om eventjes zomaar jouw bereik streepjes van 2 naar 5 streepjes omhoog te krikken..dus zeik niet. En al die aanbieders streven naar 100% goef bereik. En het zal altijd zo blijven dat dat niet altijd lukt..

    Heb genoeg geleerd in al die jaren waar ik naar moet kijken en niet alleen naar het design zoals een hele groep trendygevoelige mensen dat doet.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.