T-Mobile over derde kwartaal 2009: meer klanten, minder omzet

· Gonny van der Zwaag

t-mobile winkelNa het minder positieve nieuws over de dwangsom van Agentschap Telecom en het maandenlang slepende probleem met Belstatus, heeft T-Mobile eindelijk weer eens iets positiefs te melden. Vanochtend stuurden ze een persbericht, waarin ze aankondigen dat de integratie met Orange succesvol is afgerond. En terwijl een rapport van het ministerie van Economische Zaken onlangs nog meldde dat het aantal T-Mobile-klanten met 1% was afgenomen (in het eerste kwartaal van 2009), blijkt er in het derde kwartaal van 2009 weer iets positiefs te melden: het aantal klanten is 2,8% gestegen ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar.

De omzet daalde in het derde kwartaal naar €452 miljoen (5,2 procent minder dan vorig jaar) en de gemiddelde omzet per gebruiker (ARPU) daalde met 4,2 procent. T-Mobile klaagt in het persbericht dat overheidsmaatregelen, minder belminuten en minder buitenlandse bezoekers ervoor zorgden dat er minder omzet werd gemaakt. Ondanks dit alles ging de winstgevendheid wel omhoog, met 40,7 procent ten opzichte van vorig jaar.

Via: persbericht T-Mobile (e-mail)
Foto: CC Flickr, Gadget Virtuoso

Spelfouten, taalfouten of inhoudelijke feedback? Meld het ons via het speciale contactformulier!

Gonny van der Zwaag is oprichter en hoofdredacteur van iCulture. Daarnaast is ze auteur van het boek 'Fit met apps en wearables' en schrijft ze over slimmer fit worden op de website Fithacking.nl. Op 15 maart 2015 sprak Gonny op SxSW over de gevaren van wearables.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.