T-Mobile: geen algemene compensatie voor netwerkstoring [Update]

T-Mobile gaat klanten niet compenseren voor de landelijke netwerkstoring van afgelopen maandag. De storing duurde ruim acht uur, maar dat is volgens T-Mobile te kort om een algehele compensatie te kunnen bieden.
Michel Lusthof - · Laatst bijgewerkt:

T-Mobile compenseert klanten niet voor de netwerkstoring van afgelopen maandagT-Mobile gaat klanten niet compenseren voor de periode dat zij gisteren niet konden bellen en sms’en. Dat verklaart een woordvoerder van het bedrijf tegenover NOS Headlines. De telco werd gistermiddag om 14.00 uur getroffen door een landelijke netwerkstoring op zijn mobiele telefonienetwerk, waar naar schatting zo’n 2 miljoen mensen last van hadden. De storing duurde ruim acht uur, maar dat is volgens T-Mobile te kort om een algemene compensatie te kunnen bieden. Wel kunnen klanten zich bij de Klantenservice melden als zij van mening zijn dat zij toch recht hebben op een compensatie.

Lange tijd was de oorzaak van de storing onduidelijk, maar aan het begin van de avond werd duidelijk dat het ging om een storing in een van de servers in een centrale in Amsterdam. Daardoor kon een groot deel van de abonnees (zowel prepaid als abonnement) niet op het netwerk geregistreerd worden. Met andere woorden: de simkaarten werden niet geaccepteerd. Veel klanten zagen dan ook op hun toestel dat zij zich buiten het bereik van het T-Mobile-netwerk bevonden. De systemen werden rond 22.00 uur weer geactiveerd. Rond middernacht waren de meeste abonnees weer aangesloten.

Vanochtend waren er volgens de reacties op ons eerdere artikel enkele meldingen van mensen die nog steeds niet op het netwerk geaccepteerd werden. Maar dit bleek na een simpele herstart van het toestel te zijn opgelost. Klanten die nog steeds problemen ondervinden kunnen het beste contact opnemen met de Klantenservice of het Twitter-account @tmobile_webcare.

Update: De Consumentenbond is van mening dat T-Mobile klanten moet compenseren voor de storing van afgelopen maandag. De Consumentenbond doet dit altijd bij dergelijke storingen, ook bij een eerdere storing bij Vodafone. Als suggestie stellen ze voor dat klanten een weekend lang gratis kunnen sms’en.

Reacties: 102 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.