Nieuwe iPhone-reclamespot ‘Strength’ gaat over fitness en wearables

Apple heeft een nieuwe iPhone-reclamespot 'Power', waarin ze

reclamespot strengthNa ‘Powerful‘ heeft Apple opnieuw een reclamespot voor de iPhone uitgebracht, waarin het thema ‘kracht’ centraal staat. “Met de iPhone 5s ben je sterker dan je denkt” is de boodschap die Apple wil uitstralen. In het spotje is het muzieknummer ‘Chicken Fat’ van Robert Preston te horen, een nummer dat in 1961 in het kader van President Kennedy’s Physical Fitness Program werd gebruikt om schoolkinderen aan het sporten te krijgen. Nu probeert Apple hetzelfde te bewerkstelligen bij volwassenen, maar met fitnessapps en wearables.


In het filmpje zijn verschillende manieren te zien hoe je fit blijft met de iPhone 5s. Je ziet bijvoorbeeld de Misfit Shine-activiteitentracker en apps zoals Stronglifts en ARGUS. Verder zie je de Withings Health Mate-app, de Wahoo Fitness fietssensor, Zepp Golf Sensor en Adidas miCoach Smart Ball. Al die accessoires zijn niet geheel toevallig ook in de Apple Store te koop.

https://www.youtube.com/watch?v=xTjejvnBJfU

Toevallig werd vandaag ook bekend dat Apple de productie van tv-spotjes vaker intern zal uitvoeren. Ze zetten daarbij hun jarenlange partner, reclamebureau TBWA/Chiat/Day, gedeeltelijk aan de kant. Marketingbaas Phil Schiller overwoog om in januari 2013 de overeenkomst met TBWA te beëindigen. Schiller vond dat het reclamebureau minder effectief was geworden na de dood van Steve Jobs en dat er een aantal flops tussen zaten, zoals de Genius-reclamespotjes (zie hieronder). De relatie tussen beide bedrijven gaat meer dan dertig jaar terug: TBWA was al betrokken bij het alom bekende 1984-reclamespotje voor de Macintosh.

https://www.youtube.com/watch?v=jUjygrhGdjk

Apple heeft nu een eigen team samengesteld, met daarin veteranen Tyler Whisnand en David Taylor, aangevuld met een aantal andere ervaren reclamemensen. Ze zijn onder andere afkomstig van het Media Arts Lab van TBWA, dat speciaal was opgericht voor Apple. Een van de eerste spotjes die Apple in eigen huis maakte was een reclamespot waarin de iPad Air werd vergeleken met een potlood.

Informatie

Laatst bijgewerkt
5 juni 2014 om 7:24
Onderwerp
Categorie
Apple

Reacties: 7 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.