Pushbullet beperkt gratis functies en kondigt Pro-versie aan

Pushbullet gaat overstappen op een betaalde Pro-versie

Pushbullet is een handige dienst waarmee je efficiënter met notificaties kunt omgaan. Sinds iOS 9 kun je bijvoorbeeld meteen vanaf het ontgrendelscherm antwoorden op notificaties en je push-berichten doorzoeken via Spotlight. Tot nu toe was de app gratis en zonder reclame te gebruiken, maar daar komt binnenkort verandering in. De gratis functies zullen worden ingeperkt en er komt een betaalde Pro-versie.


Pushbullet

Pushbullet Pro: betaalde versie

Pushbullet maakt berichten, foto’s, liedjes en linkjes beschikbaar op al je apparaten. Via de app zijn ze makkelijk toegankelijk. Je kunt jezelf bijvoorbeeld bestanden en linkjes sturen naar elk apparaat dat je hebt. Dat kan bijvoorbeeld handig zijn als je een mix van iOS-, Windows- en Android-apparaten gebruikt waardoor je niet zomaar Continuity kunt gebruiken.

Bekijk ook

Stuur jezelf pushberichten met Pushbullet voor iPhone

Met Pushbullet voor iPhone stuur je jezelf pushberichten vanaf de desktop. Je kunt ook pushberichten naar vrienden sturen.

Volgens de makers kregen ze steeds vaker de vraag hoe de dienst geld denkt te gaan verdienen. Daar hebben ze nu een antwoord op: door een betaalde Pro-versie te introduceren. Tegelijk worden de mogelijkheden van de gratis versie ingeperkt, wat gevolgen voor bestaande gebruikers kan hebben.

Pushbullet Pro gaat 4,99 dollar per maand kosten of 39,99 dollar per jaar. Dit geeft je de mogelijkheid om bestanden met een grootte tot 1 gigabyte te versturen. Je krijgt ook 100GB opslagruimte. Wie niet betaalt mag bestanden van maximaal 25MB versturen bij een opslagruimte van 2GB. Gratis gebruikers mogen niet langer gebruik maken van de universele kopieer- en plakfunctie en mogen maximaal 100 sms- of WhatsApp-berichten per maand versturen.

Vanaf 1 december gaan de beperkingen in. Dat is ook de datum waarop je moet gaan betalen voor de Pro-functies. Pushbullet claimt ‘miljoenen’ gebruikers te hebben. In een blogposting leggen de makers uit, dat ze Pushbullet gratis hadden kunnen houden, door het voorbeeld te volgen van andere gratis diensten. Ze zouden dan advertenties kunnen gaan tonen in de apps of gebruikersdata doorverkopen aan derde partijen. Maar dat wilden ze niet doen.

Vandaar dat ze hopen dat tevreden gebruikers nu betalende klanten zullen worden. Daarmee steun je ook de makers, zodat ze doorgaan met het toevoegen van extra functies en het ondersteunen van meer platformen. Ze beloven betere stabiliteit, diepere integratie, ondersteuning voor meer API’s, extra privacy-opties en meer. Nu maar hopen dat de gebruikers net zo enthousiast zijn over deze nieuwe plannen, als de makers zelf.

Informatie

Laatst bijgewerkt
17 november 2015 om 21:18
Onderwerp
Categorie
Apps

Reacties: 5 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.