‘iPad mini minder populair bij handelaren’

De grijze markt in Hong Kong zou veel minder interesse hebben in de doorverkoop van de iPad mini. Dit beweert M.I.C. Gadget op basis van waarnemingen bij de Apple Store Hongkong.

iPad mini Hong KongDe verkoop van een nieuw Apple-product gaat in Azië vaak gepaard met handelaren die zoveel mogelijk voorraad proberen in te kopen, om deze vervolgens met winst door te verkopen. M.I.C. Gadget constateert echter dat er bij de iPad mini veel minder handelaren in de rij stonden. Er kan minder winst gemaakt worden met de relatief goedkope iPad.


De rij voor Apple Store in Hongkong was een stuk korter dan normaal, aangezien kopers online een reservering moesten plaatsen om hem later die dag op te halen. Onder de kopers die de iPad mini kwamen oppikken bij Apple waren er weinig mensen die van plan waren om hem door te verkopen. Eerder bleek al dat het extreem moeilijk is om een iPad mini te reserveren, aangezien het systeem hiervoor als een loterij werkt.

Lo, een volgens M.I.C. Gadget bekende handelaar in Hong Kong, zegt dat men over het algemeen minder interesse heeft in de iPad mini als handelsmiddel. Omdat de iPad mini goedkoper is dan eerdere iPads, zou er ook minder winst gemaakt worden bij de verkoop. De iPad mini zou worden verkocht voor 3.000 Hongkongse dollar, omgerekend iets meer dan 300 euro. Volgens Lo kan er hierdoor slechts 500 Hongkongse dollar (circa. 50 euro) winst gemaakt worden.

Toen de voorverkoop van de iPad mini van start ging in Hongkong, duurde het slechts twee minuten totdat hij online was uitverkocht. Toen dacht M.I.C. Gadget nog dat dit te wijten was aan scalpers, die met behulp van scripts zo snel mogelijk heel veel iPads bestelden. Als er weinig interesse is in de iPad mini via aparte handelaren, is het nog de vraag wat deze scalpers met hun ingekochte waren gaan doen.

Reacties: 0 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.