Apple vernieuwt supportpagina met alleen je gekoppelde apparaten

De pagina voor Apple-ondersteuning voor garantie en dekking is vernieuwd. De pagina My Support Profile is vervangen door een nieuwe supportpagina die alleen je gekoppelde apparaten laat zien. Oudere apparaten zonder Apple ID zijn daarom niet meer zichtbaar.

Apple Support medewerker
In 2011 introduceerde Apple de My Support Profile-pagina, een onderdeel van de Apple-website waar je kunt zien hoe het ervoor staat met de garantie van je geregistreerde Apple-producten. Los van iPhones, iPads en Macs, kon je daar ook eenvoudig andere producten toevoegen, zoals Airport-apparaten of iPods. De pagina is nu vernieuwd en toont alleen producten zien die aan jouw Apple ID gekoppeld zijn.

Apple-support toont alleen gekoppelde apparaten

De vernieuwde support-pagina laat alleen de toestellen zien die gekoppeld zijn aan jouw apparaten. In onze tests bleek dit echter ook niet volledig. We hebben met drie verschillende Apple ID’s op de pagina ingelogd, maar kregen telkens alleen maar gekoppelde Macs te zien. Geen iPhones, geen iPads en ook geen Apple Watches. Als producten niet weergegeven worden, stuurt de support-pagina je door naar je Apple ID-pagina. Hier vonden wij wel alle gekoppelde producten. Het lijkt er dus op dat de support-pagina nog niet alle type toestellen goed kan weergeven.

Apple Support-pagina is vernieuwd.

Op de pagina is dus in ieder geval wel te zien hoe het ervoor staat met je dekking. Ook bekijk je hier je incidenten en reparaties, die je op kunt zoeken aan de hand van een reparatie- of incidentnummer. Hoewel de pagina nu dus automatisch een overzicht moet geven van gekoppelde apparaten (en je ze dus niet meer handmatig hoeft toe te voegen), zorgt dit wel voor een bijkomend probleem. Als je meerdere producten wil bekijken die door andere Apple ID’s gebruikt worden, moet je telkens in- en uitloggen.

Bovendien zorgt dit nieuwe systeem voor problemen bij oudere producten of producten waar geen specifieke Apple ID aan gekoppeld is. Een Time Capsule, Airport Extreme of Airport Express was voorheen gewoon te koppelen aan je eigen support-pagina, maar deze zijn nu dus niet meer zichtbaar. Ook iPods (met uitzondering van de iPod touch), zijn nu dus niet meer te zien. Wil je van deze producten de dekking bekijken, dan doe je dat vanaf nu op de aparte dekkingspagina door daar het serienummer in te voeren.

Bekijk ook

Zo neem je contact op met Apple Support

Heb je een probleem met een Apple-product, dan kun je op verschillende plekken terecht om het probleem op te lossen. In dit artikel leggen we uit hoe je contact opneemt met Apple Support, de klantenservice en de helpdesk.

Informatie

Laatst bijgewerkt
25 oktober 2016 om 12:15
Onderwerpen
,
Categorie
Apple

Reacties: 6 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.