Apple Music heeft 13 miljoen betalende gebruikers

Apple Music heeft nu 13 miljoen betalende gebruikers, terwijl ze in februari nog 11 miljoen hadden. Het geeft aan dat er gezonde groei is bij Apple's dienstentak.

De kwartaalcijfers van Apple zien er niet zo best uit, maar gelukkig valt er ook nog positief nieuws te ontdekken. Zo blijkt dat er meer vraag naar de iPhone SE is dan Apple aankan, dat er een record is in aantal overstappers van Android naar iOS en dat er nu 13 miljoen betalende gebruikers van Apple Music zijn.


Apple Music 13 miljoen betalende gebruikers

Gezonde groei naar 13 miljoen Apple Music-abonnees

De cijfers geven aan dat er sprake is van groei: in februari waren er namelijk 11 miljoen betalende gebruikers voor Apple Music. Concurrent Spotify heeft 30 miljoen betalende gebruikers, maar zij hebben dan ook een voorsprong van meerdere jaren. Apple Music ging pas vorig jaar juni van start en bestaat nog niet eens een jaar.

Bekijk ook

Apple Music: wat kan Apple allemaal verbeteren?

Apple Music is nu een aantal maanden beschikbaar en na intensief gebruik kijken wij naar mogelijke verbeteringen. Hoe kan Apple van Apple Music de perfecte muziekdienst maken?

Een paar dagen geleden schreven we op iCulture dat Apple voor de uitdaging staat om meer geld aan bestaande klanten te verdienen, aangezien de verkoop van hardware wat stroever verloopt. Dat zouden ze kunnen doen door meer diensten aan te bieden. Apple Music lijkt daar in ieder geval aan bij te dragen.

Bekijk ook

Apple's uitdaging: meer verdienen aan bestaande klanten

De verkoop van iPhones en iPads vlakt af, dus moet Apple iets anders verzinnen. De beste strategie lijkt om te zorgen dat bestaande klanten meer geld gaan uitgeven, vooral aan diensten.

Dat de verkoop van fysieke producten wat tegenvalt is ook wel te zien in de cijfers. In onze grafieken is te zien dat de jaar-op-jaar groei negatieve cijfers laat zien: -18% bij de iPhone, -19% bij de iPad en -9% bij de Mac. Bij iTunes, software en diensten was echter een groei van +20% te zien en bij overige producten (waaronder de Apple Watch) een groei van +30%. Met exclusieve deals, reclamespotjes met bekende sterren en misschien zelfs eigen tv-series wil Apple de interesse in Apple Music nog verder aanwakkeren.

Reacties: 5 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.