Mobiele operators zien nu al halo-effect van iPhone

Mobiele operators die al maandenlang de verkoop van muziektelefoons en smartphones probeerden te stimuleren, zien nu al het halo-effect van de iPhone. Klanten hebben veel meer interesse in telefoons die muziek, video's en internet aankunnen.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Nokia had gelijk: de iPhone zorgt ervoor dat gebruikers op zoek gaan naar mobiele telefoons met een groter scherm, muziek, video en internet. Het maakt niet uit dat mensen de iPhone nog niet eens gezien hebben, denkt Reuters. En Verizon ziet nu al dat de markt voor muziektelefoons een extra boost krijgen.

“We zien nu al een toegenomen interesse in muziek op mobiele telefoons, vergeleken met vorig kwartaal. We zien ook hoe de bedrijfstak zich klaarmaakt voor de lancering”

zegt Denny Strigl, COO van Verizon Communications. Smartphones zijn al jarenlang verkrijgbaar, maar het marktaandeel van deze toestellen blijft steken op een paar procenten omdat ze meestal groot en duur zijn. Verizon is al anderhalf jaar met muziektelefoons bezig, maar het komt niet van de grond. Nu de iPhone uitkomt, heeft de operator een reeks nieuwe multimedia-telefoons gepland. Omdat de iPhone met een prijs rond $500 nogal duur is, opent dit mogelijkheden voor andere toestelmakers om soortgelijke, goedkopere modellen op de markt te brengen.

Nokia en Sony Ericsson denken dat de trend richting convergente apparaten gaat. Oftewel apparaten waarbij je muziek, video’s, foto’s en andere content altijd bij de hand hebt en die ook toegang tot internet biedt. Beide toestelfabrikanten concentreren zich de afgelopen tijd op dit type apparaten.

Informatie

Laatst bijgewerkt
4 februari 2013 om 15:50
Categorie
iDevices

Reacties: 0 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.