Medewerkers Apple Genius Bar snappen iPhone (nog) niet

·

Apple Genius Bar niet zo geniaalApple deed een tijd geleden een oproep voor verhalen over de iPhone. Eentje zal het helaas niet halen, omdat daaruit blijkt dat de genieën van de Apple Genius Bar helemaal niet zo geniaal zijn. Een iPhone-gebruiker merkte dat het belgeluid van de telefoon het niet meer deed. Na twee bezoekjes aan de Apple Store, waar drie medewerkers van de Genius Bar zich over het probleem bogen, kreeg ze alleen zinloos advies.

De Genius Bar is balie met barkrukken in de Apple Store, waar je als gebruiker naartoe kunt voor technisch advies en uitleg. De medewerkers van de Genius Bar zijn volgens de website van Apple mensen met uitzonderlijk veel kennis van de producten. Maar het gaat wel eens mis. In het geval van de niet-rinkelende iPhone kreeg de bezitter het advies om het systeem te herinstalleren en andere onzinnige handelingen te doen. Uiteindelijk kreeg de winkelmanager het idee om de muteknop aan de zijkant uit te zetten. Resultaat: de iPhone belt weer, zoals het hoort. Soms ben je blijkbaar zo geniaal dat je de simpele oplossingen over het hoofd ziet.

door Gonny van der Zwaag

Gonny van der Zwaag is oprichter van iCulture. Deze maand verschijnt na twee jaar schrijven, schrappen en testen haar boek 'Fit met apps en wearables'. Nu in de boekwinkel!