KPN introduceert eind deze zomer nieuwe abonnementen

·

KPN iPhoneKPN zal eind deze zomer nieuwe abonnementen introduceren. Bij deze abonnementen zal er uitgebreid gekeken worden naar de feedback die klanten de afgelopen tijd hebben gegeven. De klantendienst van Hi zal per augustus 24 uur per dag gratis te bereiken zijn.

Hoe de abonnementen er precies uit komen te zien is nog niet duidelijk. Onder andere lezers op iPhoneclub klaagden bij eerdere abonnementen van KPN over de strengere datalimieten bij de relatief duurdere abonnementen. KPN was vorig jaar één van de eerste providers die de prijzen omhoog schroefde, nadat een idee om extra te betalen voor dataverbruik in bepaalde apps werd afgeschoten.

Hi en MTV Mobile introduceerden eerder nog nieuwe abonnementen, waarbij klanten een Spotify Premium-account kregen. Gezien beide providers dochterondernemingen zijn van KPN, lijkt de kans aanwezig dat ook KPN zelf dit zal aanbieden.

Vorige week begon KPN met de uitrol van een 4G LTE-netwerk. Het ging hierbij om een minimale uitrol, om zo te voldoen aan de vergunning die KPN in zijn bezit heeft. KPN stelt nu dat de komende anderhalf jaar het bestaande netwerk gemoderniseerd zal worden in samenwerking met Ericsson, terwijl er nog steeds geïnvesteerd wordt in 4G.

Onderwerpen
door Bastiaan Vroegop

Sinds 2011 de vaste nieuwsjager voor iCulture. Is er als de kippen bij als ergens gelekte iPhone-onderdelen of Apple Store-geruchten opduiken. Kijkt nu al een paar keer per dag naar zijn pols, om vast te wennen aan de Apple Watch.

24 reacties

  1. door marcel

    Ben ik nou de enige die tuurenluurs wordt van al die abbo’s binnen 2 jaar..

  2. door Jelmer

    Nope, ik snap het ook niet meer behalve dat alles veel duurder wordt ;o

  3. door Johan

    Laat me raden het wordt van idioot duur naar ronduit schandalig !

  4. door Gast

    Wat leuk… Alweer een nieuwe prijzenlijst! Laat me raden; het wordt zeker niet goedkoper…?

  5. door Vedrano

    Tuurlijk word het duurder, of op z’n minst net zo erg. Je denkt toch niet dat ze nu gaan terugtrekken terwijl ze net begonnen zijn met het uitzuigen :/

  6. door Kai

    @Johan: Je mag nooit meer raden.

  7. door Pim Brussee

    Ze hebben geen verlies geleden door minder sms en bellen. Ze hebben wel veel klanten verloren door hun werkwijze!

  8. door Jefferson

    Ik zou dolgraag willen dat we iets konden doen tegen de telecom providers, de mededingingsautoriteit doet leuk invallen maar brengt geen oplossingen. Dit is al jaren een achterlijk spel wat met de maand erger wordt. Bellen per minuut afronden, niet wijzigbare abonnementen ze doen het al jaren en ze blijven er dood leuk mee doorgaan…

  9. door Zil

    Men loopt te piepen dat de abo’s alleen maar duurder worden, maar -ik- ben niet onder de indruk.
    Sterker nog, Hi is voor mij niet echt duurder geworden, 75 minuten met 1GB data + een iPhone kostte me vroeger meer dan nu, daarbij binnen 4 uur garantie afgehandeld, 24/7 helpdesk … ik vind het een goede ontwikkeling hoor!

  10. door Erelid

    Origineel geplaatst door Pim Brussee
    Ze hebben geen verlies geleden door minder sms en bellen. Ze hebben wel veel klanten verloren door hun werkwijze!

    Precies. Ik heb ook al lang feedback gegeven, namelijk KPN zowel mobiel als vast een shop onder de kont gegeven. Voor je het weet zit je aan een of ander debiel contract vast. Want dat is de werkwijze van KPN; als je niet reageert zit je 2 jaar vast aan een duurder contract als bestaande klant. Gelukkig hadden we de Opta nog… Nooit meer KPN, ondanks leuke producten zoals TV op je iPad en gratis Spotify.

  11. door Sezgin

    Te gek voor woorden. Ze verhogen systematisch allemaal de tarieven van de abonnementen.
    Het is toch overduidelijk dat ze onderling prijsafspraken maken. Jammer dat de consument hiervan de dupe wordt.

  12. door Niek

    Ik gok dat we binnen een maand horen dat T-mobile en Vodafone rond dezelfde tijd óók met nieuwe abonnementen aan komen zetten.

    Ze ‘hebben geluisterd naar de feedback’ maar het zal vast weer duurder worden.

  13. door Jeremy

    Nou ben benieuwd wat we kunnen verwachten van KPN!
    Wat betreft het duurder worden, ja natuurlijk wordt het duurder en T-Mobile & Vodafone zullen waarschijnlijk snel volgen, Wat wil je dan? Geen mobiel meer?

  14. door civmanc

    Klantenservice Hi gratis? en KPN klanten?? enne service betaal ik daar niet al voor??? is service niet dienstverlenning aan klanten????

    Denk dat ze een hete Mexicaanse adem voelen.

  15. door Dycell

    Bij deze abonnementen zal er uitgebreid gekeken worden naar de feedback die klanten de afgelopen tijd hebben gegeven.

    Vertaald:
    Wij snappen er echt de ballen van maar iemand bij management vind het een goed idee om de klant dan maar eens te vragen wat hij wil. Misschien kunnen we dat idee dan in een lease plan gieten om hem/haar alsnog uit te kunnen melken.

  16. door Mathijs

    Ik verbaas me echt over sommige reacties hier. Ten eerste: de klantenservice wordt ook gratis en 24/7 bereikbaar voor KPN klanten. V.w.b. de bundels: ze zijn nog niet eens bekend en er is al kritiek. Hoogstwaarschijnlijk worden de belminuten van de data gescheiden, iets wat ik nog miste bij KPN.

    Aangezien KPN erg met de strategie bezig is, kunnen ze het zich echt niet permitteren om de abonnementen veel duurder te maken, dit kost alleen maar meer klanten.

    Ook hoor ik veel mensen over afspraken tussen telco’s. Ik denk dat dit nooit te bewijzen is. Maar providers zijn inkomsten misgelopen door het snel veranderende gedrag van de consument, dus ik denk dat de prijzen wel omhoog moesten. We willen met z’n allen steeds meer voor hetzelfde geld, het liefst minder.

  17. door Berr13

    Ik heb het al lang opgegeven.
    Dat zij nog vele taco’s mogen eten met die Mexicaanse schaduwkoning..

  18. door HANS-P

    Mensen, laten we eerst afwachten wat KPN te bieden heeft voordat we vooraf al gaan zitten klagen.

    Ik ben zelf erg tevreden over KPN en werk er ook nog steeds met veel plezier ;)

  19. door Feytor

    Origineel geplaatst door Dycell
    Bij deze abonnementen zal er uitgebreid gekeken worden naar de feedback die klanten de afgelopen tijd hebben gegeven. Vertaald: Wij snappen er echt de ballen van maar iemand bij management vind het een goed idee om de klant dan maar eens te vragen wat hij wil. Misschien kunnen we dat idee dan in een lease plan gieten om hem/haar alsnog uit te kunnen melken.

    Mijn vertaling: Iemand bij marketing vond het wel een leuke zin en hoopt dat er mensen intrappen.

  20. door naam

    Het is ook een lekker artikel.
    Er komen nieuwe abonnementen, we weten alleen niet wat voor.

    Zo kan je er morgen wel een plaatsen voor tmobile en overmorgen voor Vodafone.

    Ik durf te wedden die ook met nieuwe abonnementen komen dit jaar.

  21. door Dennis

    KPN heeft klanten verloren het afgelopen jaar, maar blijkbaar viel dat nog mee. Kortom, “we” (= KPN) zitten goed, prijsverhoging is geaccepteerd (lees; abo’s niet opgezegd), dus we kunnen doorgaan (lees; prijs verder verhogen).

    Ik gok dat de beste KPN klanten zakelijk zijn. Die krijgen echt wel kortingen. Wat overblijft zijn consumenten die voor 3 of 4 tientjes in de maand bellen (peanuts voor KPN) en nog zeiken ook. Als die weggaan bij KPN, dan gaat de vlag uit hoor. Er is niemand bij KPN die daar een traan om laat.

    Bovendien, de reden dat veel klanten toch weer met of bij KPN een abonnement afsluiten. is dat ze dan met korting een nieuw toestel krijgen. Als we daar nu eens van afstapten, dan werd het al een heel ander verhaal. Nu laten veel klanten zich (ver)leiden voor/door een gratis telefoon of tenminste een telefoon voor veel minder dan de losse toestelprijs.

    Opmerkelijk vind ik wel dat KPN en consorten de prijzen verhogen, terwijl je in de ons omringende landen voor 20 euro een all-in abonnement hebt.

  22. door Damellie

    Wij hebben ons abonnement verlengd met Bel-Sms-WebXL vanwege de aangeboden snelheid tot 14.4 Mbps.
    Naar nu blijkt, is die genoemde snelheid behoorlijk misleidend.
    Uit contact met de klantenservice is gebleken:
    1. die snelheid is TOT 14.4 Mbps, maar is afhankelijk van waar jij je bevindt. Wordt dus bij lange na niet gehaald.
    2. die snelheid is ook afhankelijk van je device.

    De maximale downloadsnelheid van iPhone 4 is 7.2 Mbps. Maar ik kom soms niet verder dan 2 Mbps.
    De maximale downloadsnelheid van iPhone 4s is 14.4 Mbps. Maar mijn man is nog niet verder gekomen dan 5 Mbps.
    Dus voor die aangeboden snelheid hoef je geen WebXL te nemen, die haal je toch niet.
    Jammer. Ik vind dat die informatie ook duidelijk bij de abonnementen moet staan. Maar dat is niet zo. Je komt er pas achter, nadat je je abonnement hebt verlengd/afgesloten. MISLEIDEND!!!!!

    Wat ik ook behoorlijk storend vind, is dat eerst je nieuwe beltegoed wordt gebruikt, terwijl je nog beltegoed van de vorige maand hebt. Heb je niet je volledige (nieuwe) beltegoed gebruikt, dan is je oude beltegoed helaas verdwenen bij de nieuwe maand. Hoe noemen ze dit?
    Waarom niet eerst het oude beltegoed aanspreken en daarna het nieuwe beltegoed?

    En o ja, de dekking is nog niet zoals ik het zou willen. Regelmatig heb ik geen (data)bereik. Dat is toch onmogelijk?

  23. door hennie

    @Sezgin: Jij hebt het bestaan van prijsafspraken al bewezen? In dat geval zou ik de bevoegde instanties maar informeren of gelijk doorpakken en eigenhandig een boete opleggen.
    Ik snap de irritatie heus wel. De telco’s proberen geld aan ons te verdienen (net zoals bijv. Apple en de AH) en een koopman heeft nou eenmaal geen moraal. Daarbij zijn de abo’s zo ondoorzichtig dat een normaal mens ze niet meer begrijpt, maar dit soort Geen-Stijluitspraken is zo simpel en ongenuanceerd.

  24. door neutraal

    @naam: Iphoneclub houd je alleen op de hoogte van het nieuws en de ontwikkelingen binnen de telecom, dus hoezo “wat is dit voor artikel”? lees t dan niet. kpn heeft zijn nieuwe strategie uitgesproken en plannen voor nieuwe abonnementen op basis van de feedback van klanten aangepast. wacht maar gewoon af voordat je iets afkraakt. iedereen wilt wel overal kunnen bellen, snel kunnen internetten, maar er niets voor betalen.. onder welke steen komt iedereen vandaan. denken jullie dat die infrastuctuur en ontwikkelingen geen geld kosten van die de providers moeten onderhouden en beter moeten maken voor de klant?? ga dan een abonnement bij simpel of simyo nemen als je niks te besteden hebt.. niemand dwingt je tot de grotere providers.. t is jou leven en je hebt zelf een keuze ;)

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.