Google Analytics meet nu iOS-appinstallatie en gebruik

Met Google Analytics kun je zien in hoeverre mensen iPhone- en iPad-apps installeren en daadwerkelijk blijven gebruiken.

google analytics mobielGoogle Analytics krijgt een nieuwe functie, die handig is voor appontwikkelaars en marketeers. Je kunt nu via Google Analytics zien of bepaalde iOS-apps worden geïnstalleerd. De appontwikkelaar kunnen op die manier zien of campagnes om consumenten over te halen een bepaalde app te installeren, werken. Volgens Google kun je zelfs zien welke campagnes de meest waardevolle klanten opleveren. De ene campagne levert bijvoorbeeld klanten op die de app maar korte tijd gebruiken, terwijl een andere campagne klanten oplevert die veel langer blijven hangen.


De nieuwe functie is beschikbaar voor bedrijven die adverteren via Google Adword en andere advertentienetwerken zoals Akri, AdMob, AppLovin, Millennial Media, MdotM, Taptica en Tapjoy. Ontwikkelaars moeten ook nog iets anders doen: ze moeten data via Apple’s Identifier for Advertising (IDFA) gaan gebruiken. Ook moeten ze het tracken van iOS-appinstallaties inschakelen via hun Google Analytics-dashboard en een nieuwe SDK installeren.

Op basis van de data kunnen marketeers beter beslissen op welke promotiekanalen ze zich in de toekomst het beste kunnen richten. Voor Android-apps was er al een soortgelijke dienst. Google heeft een gids gemaakt om gebruikers snel op weg te helpen.

Informatie

Laatst bijgewerkt
15 november 2014 om 11:11
Onderwerp
Categorie
Apps

Reacties: 8 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.