Freenet start reclamecampagne op iPhone.de

·

FreenetTerwijl we op de website MacNotes.de rondkeken voor het nieuwtje over de Duitse tariefplannen, viel ons oog ook op het bericht dat Freenet een reclamecampagne op de website iPhone.de is gestart. Freenet is een grote internetprovider in Duitsland, die vlak voor de lancering van de iPhone een eigen VoIP-oplossing met de naam iPhone heeft uitgebracht. Ze registreerden het domein www.iphone.de en gebruiken het niet voor VoIP, maar om anti-iPhone-reclame te maken.

Freenet is gefuseerd met mobiele telefoonaanbieder Mobilcom en kan daarom ook mobieltjes aanbieden in Duitsland. Zo vlak voor de lancering van de iPhone in Duitsland grijpt Freenet het moment aan om alle bezoekers die naar de website iphone.de komen een alternatief voor de iPhone voor te schotelen: de BlackBerry Pearl. Dat is weliswaar geen VoIP-oplossing, zoals Freenet eerder met iphone.de van plan was, maar dat zal de Duitse internetprovider Wurst wezen. De campagne is duidelijk gericht tegen de iPhone; zo bevat het slogans dat de Pearl maar een appel en een ei kost, dat de Pearl een écht alternatief is en dat de Pearl nu al verkrijgbaar is, in tegenstelling tot de iPhone.

Wij zijn net als MacNotes benieuwd of de juridische afdeling van Apple er ook om kan lachen.

door Gonny van der Zwaag

Gonny van der Zwaag is oprichter van iCulture. Deze maand verschijnt na twee jaar schrijven, schrappen en testen haar boek 'Fit met apps en wearables'. Eind september in de boekwinkel!

2 reacties

  1. door Ruud

    wat heeft dit nu met die virginizer te maken die ik badly nodig heb?

  2. door Jonathan Hogervorst

    Voor de klikkerts onder ons… Ach, Apple heeft ze toch binnen 5 tellen weggeveegd. Ik denk dat als Apple alleen al zegt dat ze een juridisch proces aan willen spannen, die Duitsers het domein aan Apple geven.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.