Freenet start reclamecampagne op iPhone.de

· Gonny van der Zwaag

FreenetTerwijl we op de website MacNotes.de rondkeken voor het nieuwtje over de Duitse tariefplannen, viel ons oog ook op het bericht dat Freenet een reclamecampagne op de website iPhone.de is gestart. Freenet is een grote internetprovider in Duitsland, die vlak voor de lancering van de iPhone een eigen VoIP-oplossing met de naam iPhone heeft uitgebracht. Ze registreerden het domein www.iphone.de en gebruiken het niet voor VoIP, maar om anti-iPhone-reclame te maken.

Freenet is gefuseerd met mobiele telefoonaanbieder Mobilcom en kan daarom ook mobieltjes aanbieden in Duitsland. Zo vlak voor de lancering van de iPhone in Duitsland grijpt Freenet het moment aan om alle bezoekers die naar de website iphone.de komen een alternatief voor de iPhone voor te schotelen: de BlackBerry Pearl. Dat is weliswaar geen VoIP-oplossing, zoals Freenet eerder met iphone.de van plan was, maar dat zal de Duitse internetprovider Wurst wezen. De campagne is duidelijk gericht tegen de iPhone; zo bevat het slogans dat de Pearl maar een appel en een ei kost, dat de Pearl een écht alternatief is en dat de Pearl nu al verkrijgbaar is, in tegenstelling tot de iPhone.

Wij zijn net als MacNotes benieuwd of de juridische afdeling van Apple er ook om kan lachen.

Spelfouten, taalfouten of inhoudelijke feedback? Meld het ons via het speciale contactformulier!

Gonny van der Zwaag is oprichter en hoofdredacteur van iCulture. Daarnaast is ze auteur van het boek 'Fit met apps en wearables' en schrijft ze over slimmer fit worden op de website Fithacking.nl. Op 15 maart 2015 spreekt Gonny op SxSW over wearables.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.