Spelers teleurgesteld over Puzzle Quest op de iPhone

(Laatst bijgewerkt: ) · Gonny van der Zwaag

puzzle_questAls je denkt dat de makers van Aurora Feint iets origineels hebben bedacht door een blokjespuzzel te combineren met met RPG-elementen, dan ken je Puzzle Quest nog niet. Deze game bestaat al langer op Nintendo DS/PSP en is op hetzelfde idee gebaseerd: een rollenspel, gecombineerd met een bordspel in Bejeweled-stijl waarmee je ervaringspunten kunt verzamelen. Maar de nieuw gelanceerde iPhone-versie roept vooral kritiek op.

Sinds afgelopen week is Puzzle Quest voor de iPhone verkrijgbaar in de App Store. Fans die de game nog kennen van andere platformen zijn teleurgesteld: de graphics zien er niet uit.

De iPhone-versie heeft de titel Puzzle Quest: Chapter 1 gekregen en lijkt de eerste helft van de game te bevatten, zoals deze op de Nintendo DS is verschenen. Chapter 1 is het eerste deel van een trilogie en kost $10, goed voor zo’n 20 uur spelplezier. Mensen die het spel al hebben gekocht klagen over de onscherpe graphics, te lage framerate en onleesbare teksten in een soort Keltisch/Gotisch lettertype. Een ernstiger probleem is dat spelers hun spelkarakter plotseling zijn kwijtgeraakt. Transgaming heeft beloofd er iets aan te doen.

Via: Touch Arcade

Spelfouten, taalfouten of inhoudelijke feedback? Meld het ons via het speciale contactformulier!

Gonny van der Zwaag is oprichter en hoofdredacteur van iCulture. Daarnaast is ze auteur van het boek 'Fit met apps en wearables' en schrijft ze over slimmer fit worden op de website Fithacking.nl. Op 15 maart 2015 sprak Gonny op SxSW over de gevaren van wearables.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.