Review: Urban Kick Academy, een geinige game van 1BigApp

Review van Urban Kick Academy, een geinig spelletje van 1BigApps waarbij je moet proberen een mannetje zo ver mogelijk weg te schieten. Onderweg raak je voorwerpen en kun je met de Fart'o'matic nog verder weggeschoten worden.
Ruben Lavooij - · Laatst bijgewerkt:

urban kick academyUrban Kick Academy is een game die je het beste kunt omschrijven met ‘fart-and-fly’. Het eerste wat opvalt als je Urban Kick Academy voor het eerst opstart is dat er geen menu verschijnt, maar dat je meteen met de game kunt beginnen. Na het startscherm zie je de tekst ‘Tap to start…’. Het doel van het spel is simpel: pure lol hebben, zoals de developer het mooi omschrijft. Je moet een mannetje zo ver mogelijk weg zien te schieten, met diverse hulpmiddelen.

Gameplay en bediening

In de game zie je een mannetje, die op een auto zit waar stroomdraden aan vast zitten. Die draden zijn op hun beurt verbonden met een elektriciteitspaal. Eerst bepaal je de richting welke kant je op wilt vroegen. De stroompaal zal een vonk door de draden geven. Tot het moment dat de vonk bij de auto is kun je met de batterij op het scherm de kracht van de vlucht bepalen.

urban kick academy   urban kick academy

Is het mannetje eenmaal gelanceerd, dan zie je allerlei objecten voorbij vliegen: vliegers, kippen, bommen, raketten tot satellieten aan toe. Telkens als je zo’n object raakt krijg je een kleine boost omhoog. Een andere manier om in de lucht te blijven is de Fart’o‘matic, een hoogstaand technisch snufje waarmee jezelf een boost kan geven. Bovenin beeld zie je een kip. Die loopt langzaam leeg naarmate je meer scheten laat. De kip is weer bij te vullen als je een kip in de lucht raakt.

urban kick academy

Eenmaal weer op de grond krijg je een scherm te zien met hoe goed je hebt gevlogen, wat je hebt geraakt en natuurlijk ook je score.

Graphics en audio

Het grafische gedeelte van Urban Kick Academy is erg leuk uitgevoerd, met een mooi getekende achtergrond. De geluiden passen goed in het geheel: je hoort een drukke stad op de achtergrond en als je een bom raakt hoor je een geluidseffect, net zoals wanneer je een auto of een satelliet vernielt.

Nieuwe functies

Terwijl ik deze review schreef legt de ontwikkelaar de laaste hand aan versie 1.1. Dit is nog maar het begin van een betere en nog grotere applicatie. De ontwikkelaar is onder andere van plan om het spel te laten samenwerken met Facebook. Wereldwijde ranking komt er via de website van 1BigApp aan. Ook zal er veel verbeterd worden aan de graphics en performance.

Urban Kick Academy is een erg leuk spelletje, die heel snel te spelen is. Je bent er geen uren mee zoet, maar als je je verveelt of je zit vijf minuutjes in de tram of bus, dan is dit een heerlijk spelletje om je mee uit te leven. Daardoor is de herspeelbaarheid hoger als je minder tijd hebt. Pas wel op: hoog risico op verslaving!

Info: Urban Kick Academy

30 oktober 2009 om 1:54
,