Reacties voor: iPod touch 2G presteert beter dan de iPhone bij 3D-games

Uit ervaringen van Handheld Games Corp blijkt dat de iPod touch 2G veel sneller in 3D-rendering is dan de iPhone en eerste generatie iPod touch.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 16 reacties

  1. Zoooo fel verschilt het nu ook weer niet vind ik … Maar toch opmerkelijk.

  2. Logies hij is er voor bedoeld. mensen die geld te veel hebbenb kopen een ipod toch en een iphone 3g zodat ze veek kunnen bellen en kunnen gamen

  3. Dat filmpje is masterlijk!!

  4. Idd raar. Wat ook raar is dat ze de processor underclocken van 620 mhz naar 412 mhz (volgens wikipedia) waarom wordt dat eigenlijk gedaan?

  5. Om de accu-duur te verlengen misschien ? Hogere snelheid/frequentie betekent warmere componenten, dus dat kan ook een reden zijn.

  6. @TasH

    M’n telefoon wordt nu soms ook best warm, dus kan me voorstellen dat 50% extra snelheid iets te veel van het goede is.
    Koeling is een beetje lastig in de iPhone.
    Kun je het je al voorstellen dat je over een paar jaar net als bij een pc/laptop een ventilator in je telefoon hebt? :p

  7. Nee, dat kan ik me niet voorstellen. Dat zal ook altijd een passive koeling blijven.

    Origineel geplaatst door Nms
    @TasH

    M’n telefoon wordt nu soms ook best warm, dus kan me voorstellen dat 50% extra snelheid iets te veel van het goede is.
    Koeling is een beetje lastig in de iPhone.
    Kun je het je al voorstellen dat je over een paar jaar net als bij een pc/laptop een ventilator in je telefoon hebt? :p

  8. Hmm, der is bij de iPhone ook veel meer ingepropt dan bij de iPod touch.

  9. @Milo

    Zoals?
    Het enige wat ik zo kan bedenken is de gsm/gprs/edge/3G/gps module.
    Het enige verschil is de beperkte draadloze communicatie mogelijkheden.

  10. @Nms: Vergeet de camera niet

    en ik denk omdat er ook nog een gps/telefoon/sms functie in zit dat de processor ook aangepast moet worden.

  11. De iPhone heeft ook meer background processen. Vandaar.

  12. Ik heb iphone 3g en ipod first gen… en persoonlijk zie ik zelden tusenbeiden… Soms speel ik zelfs liever op mijn ipod touch first gen…

  13. overgeklokte cpu = (nog) meer stroom zuipen, dus dat de iphone cpu niet geboost ‘kan’ itt de touch 2e gen. vind ik niet erg. Op een iPod is batterijduur misschien van minder vitaal belang (je bent niet onbereikbaar als de batterij op is bij een iPod, wel bij een iPhone)
    Edit als ik een echt goede game-device wil met afmetingen als de iPhone, dan koop ik wel de opvolger van de huidige PSP te zijner tijd….

  14. Als je de Background processes van de iPhone uit zet zoals de belangrijkste de Phone dan kan dat denk heel erg veel schelen qua preformance denk ik…

  15. Ik snap sowieso niet dat ze de iPhone als nieuwe game handheld zien. Het zijn allemaal wel aardige games die erop draaien maar het is werkelijk niets in vergelijking met games die draaien op bijv de PSP. Of zijn de ontwikkelaars gewoon laks en lui?

  16. Origineel geplaatst door Pr4n4
    Ik snap sowieso niet dat ze de iPhone als nieuwe game handheld zien. Het zijn allemaal wel aardige games die erop draaien maar het is werkelijk niets in vergelijking met games die draaien op bijv de PSP. Of zijn de ontwikkelaars gewoon laks en lui?

    De psp heeft veel meer mogelijkheden wat knoppen betreft, aan t intern geheugen zal het niet liggen.. als je 3 sites geladen hebt op je psp dan geeftie melding dat geheugen vol is.. hyves is not done via de gewone link, dan kan hij nieteens alle plaatjes laden.

    Overigens is de psp ook standaard ingesteld op 222mhz terwijl de processor voor 333 mhz bedoeld is, hij loopt wel een stuk sneller op 333 mhz maar word wel een stuk warmer… bij sommige computers word terugdraaien van het aantal mhz ook teruggebracht wanneer het niet nodig is… puur voor de energie besparing.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.