iPad-magazine IN ‘s-Hertogenbosch verschenen

· Gonny van der Zwaag

in-s-hertogenbosch‘s-Hertogenbosch zegt een Nederlandse primeur te hebben met het tabletmagazine IN ‘s-Hertogenbosch. De stad brengt een interactief tijdschrift voor iPad en Android-tablets uit, gericht op stadspromotie. Het magazine zal vier keer per jaar verschijnen en wie tussendoor wil worden bijgepraat kan terecht op een Facebook-pagina, die dagelijks wordt bijgewerkt. Zowel toeristen als stadsbewoners kunnen er iets van hun gading in vinden.

Het magazine draait om de thema’s winkelen, cultuur, muziek en andere zaken die het leven leuker maken. ‘s-Hertogenbosch schakelde het Bossche communicatiebureau Liftoff in om het tijdschrift te maken. Dit bedrijf maakten ook al eens een augmented reality-toepassing met speurtocht voor Bossche Koekwaus, een koekjesmerk uit Den Bosch. De eerste editie van het stadsmagazine voor ‘s-Hertogenbosch is nu te downloaden. Er is gekozen voor een vrolijke opmaak met tijdschriftartikelen over allerlei onderwerpen. Bij het doorbladeren kregen we meteen zin om eens een dagje Den Bosch te gaan doen. Missie geslaagd.

Downloaden: IN ‘s-Hertogenbosch (gratis, iPad, iOS 5.1+)

s-hertogenbosch-magazine

Spelfouten, taalfouten of inhoudelijke feedback? Meld het ons via het speciale contactformulier!

Gonny van der Zwaag is oprichter en hoofdredacteur van iCulture. Daarnaast is ze auteur van het boek 'Fit met apps en wearables' en schrijft ze over slimmer fit worden op de website Fithacking.nl. Op 15 maart 2015 sprak Gonny op SxSW over de gevaren van wearables.

Plaats een reactie

Als je een eigen afbeelding bij je reactie wil, moet je je aanmelden bij Gravatar.com. Daar kun je jouw e-mailadres koppelen aan een afbeelding.

    Spelfouten, taalfouten of inhoudelijke feedback?
    Meld het ons via het speciale contactformulier!