Interview met de makers van Astro Ranch

In een interview vertelt Paul Farley van TAG Games over de nieuwe game Astro Ranch, zijn ervaringen met de iPhone SDK en de verdere plannen.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Er komen steeds meer gespecialiseerde websites voor iPhone-games. iPwnGames.com is er eentje die we nog niet kenden. Ze stuurden ons de tip dat ze een interview hebben gedaan met Paul Farley van TAG Games, de maker van het spel Astro Ranch. Zoals we al schreven wordt dit een kruising van Animal Crossing en Harvest Moon, in een jaren 50 science fiction-omgeving. Paul vertelde ook iets meer over Rock’n’Roll, de volgende game van deze Europese gamesontwikkelaar.


Paul is de wildgroei in mobiele platformen en toestellen waarschijnlijk een beetje zat, want hij vertelt blij te zijn dat hij bij de iPhone met één SDK voor één apparaat kan ontwikkelen. Ter vergelijking: de game Car Jack City die ze ook aan het ontwikkelen zijn, zal 2.000 verschillende builds hebben om rekening te houden met alle apparaten en talen. Voor het technische team is de iPhone daarom een droom om voor te ontwikkelen.

TAG Games probeert games te maken voor iedereen, zo ook bij Astro Ranch. Het idee is dat je steeds 10 minuten per sessie kunt spelen. Tien minuten komt overeen met een hele dag in Astro Ranch, maar ze hebben het spel zo gemaakt dat je er ook 4 uur achtereen mee kunt spelen. Hoe Astro Ranch beschikbaar zal komen, bijvoorbeeld et een gratis demoversie, is afhankelijk van Apple. Paul noemt onder andere de mogelijkheid van abonnementen of microbetalingen. Als Apple dat gaat bieden, zullen de makers van Astro Ranch dat zeker gaan overwegen.

Meer info: iPwnGames

Informatie

Laatst bijgewerkt
29 oktober 2009 om 21:40
Onderwerp
Categorie
Games

Reacties: 0 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.