Interview met de makers van Astro Ranch

(Laatst bijgewerkt: ) · Gonny van der Zwaag

Er komen steeds meer gespecialiseerde websites voor iPhone-games. iPwnGames.com is er eentje die we nog niet kenden. Ze stuurden ons de tip dat ze een interview hebben gedaan met Paul Farley van TAG Games, de maker van het spel Astro Ranch. Zoals we al schreven wordt dit een kruising van Animal Crossing en Harvest Moon, in een jaren 50 science fiction-omgeving. Paul vertelde ook iets meer over Rock’n’Roll, de volgende game van deze Europese gamesontwikkelaar.

Paul is de wildgroei in mobiele platformen en toestellen waarschijnlijk een beetje zat, want hij vertelt blij te zijn dat hij bij de iPhone met één SDK voor één apparaat kan ontwikkelen. Ter vergelijking: de game Car Jack City die ze ook aan het ontwikkelen zijn, zal 2.000 verschillende builds hebben om rekening te houden met alle apparaten en talen. Voor het technische team is de iPhone daarom een droom om voor te ontwikkelen.

TAG Games probeert games te maken voor iedereen, zo ook bij Astro Ranch. Het idee is dat je steeds 10 minuten per sessie kunt spelen. Tien minuten komt overeen met een hele dag in Astro Ranch, maar ze hebben het spel zo gemaakt dat je er ook 4 uur achtereen mee kunt spelen. Hoe Astro Ranch beschikbaar zal komen, bijvoorbeeld et een gratis demoversie, is afhankelijk van Apple. Paul noemt onder andere de mogelijkheid van abonnementen of microbetalingen. Als Apple dat gaat bieden, zullen de makers van Astro Ranch dat zeker gaan overwegen.

Meer info: iPwnGames

Spelfouten, taalfouten of inhoudelijke feedback? Meld het ons via het speciale contactformulier!

Gonny van der Zwaag is oprichter en hoofdredacteur van iCulture. Daarnaast is ze auteur van het boek 'Fit met apps en wearables' en schrijft ze in haar vrije tijd over slimmer fit worden op de website Fithacking.nl. Ze is bijna altijd online.