Fout in Spotify op iPhone maakt offline afspelen onmogelijk

11 april 2012, 14:24 · Bart Breij

spotify-albumsEen eigenaardige fout in de Spotify-applicatie voor de iPhone en iPod touch, zorgt ervoor dat sommige gebruikers hun afspeellijsten niet meer offline kunnen afspelen. Gebruikers klagen dat ze een lijst aanvankelijk wel offline kunnen opslaan, maar dat Spotify daarna een foutmelding geeft. Die geeft ten onrechte aan dat je offline lijsten zou hebben gesynchroniseerd op meer dan drie apparaten, wat de muziekdienst niet toestaat. Daarom wordt de offline lijst weer gedeactiveerd. Spotify geeft aan het probleem te willen verhelpen in de volgende update van de app.

Die update moet snel komen, meldt een medewerkster van de klantenservice aan onze tipgever Ronald Pietersma:

“We zijn ons bewust van een probleem dat ervoor kan zorgen dat je offline afspeellijsten gedesynchroniseerd worden op je iPhone. Onze excuses hiervoor. We weten hoe irritant het is om je favoriete muziek te verliezen.

De uitleg erachter is een beetje ‘techy’, maar het komt erop neer dat Spotify regelmatig bestanden opschoont om schijfruimte vrij te maken. Daardoor raakt Spotify echter een beetje in de war over hoeveel apparaten je hebt geregistreerd en dat heeft tot gevolg dat sommige afspeellijsten desynchroniseren.

Maar maak je geen zorgen. We zitten er bovenop en hopen het gerepareerd te hebben bij de volgende uitgave van onze iOS-app. Het zal niet al te lang duren, dat beloven we.”

Ook op het forum van Spotify wordt de kwestie aangekaart. Dat het nog niet bekend is wanneer het euvel is verholpen, kan ermee te maken hebben dat het reviewproces van Apple weinig inzicht geeft over wanneer een update in de App Store verschijnt.

door Bart Breij

Heeft bijna 1200 apps op de iPhone staan - net iets meer dan het gemiddelde aantal van 26. Is dan ook de appmeister van iCulture, met meer dan 5000 artikelen over apps en games. Kan niet zonder todo-app Clear.

Gerelateerde berichten

13 reacties

  • Martijn
    2 years

    Ah, ik dacht dat ik gek aan het worden was maar ik ben dus niet de enige gelukkig. Wel een beetje jammer dat spotify dat niet even een paar weken geleden heeft gezegd toen ik een mail stuurde naar hun helpdesk en geen reactie kreeg…

    Antwoord Quote

  • Thijs
    2 years

    Deze melding geeft de app bij mij af en toe ook, vooral als ik een aantal (grote) apps update via de app store. Er komt dan ook tijdelijk “cleaning…” onder de app te staan, iets dat er volgens mij sinds iOS 5 in is gekomen en te maken heeft met het opruimen van de cache data van apps om ruimte te besparen in je iCloud back up.

    Wat bij mij werkt om de melding te voorkomen is zorgen dat ik genoeg ruimte op m’n iphone heb en grote apps updaten via de computer.

    Bovendien heb ik ook nog een andere bug met de Spotify app, namelijk dat de kwaliteit van offline gesynchroniseerde afspeellijsten volgens de settings terug gezet wordt van extreme naar high quality. Ook dit is bekend op het Spotify forum.

    Blijft overigens een top app en hopen dat het snel gefixed wordt :).

    Antwoord Quote

  • Gautam
    2 years

    Komen ze ook eindelijk achter. Speelt pas een half jaar… Moet je opnieuw inloggen en opnieuw alles downloaden op het apparaat. Leuk je datalimiet (als je die hebt) naar de klote helpen als dat onderweg gebeurt!

    Antwoord Quote

  • Nigel
    2 years

    Heb dit vorige zomer ook op vakantie gehad, al mn offline opgeslagen nummers opeens weg ook. Heb toen bij restaurants weer moeten syncen (waar wifi was). Niet echt fijn, je betaald er 10 euro per maand voor, je mag er wel vanuit gaan dat het dan goed werkt.

    Antwoord Quote

  • matijs
    2 years

    Ik dacht al dat ik gek werd!

    Antwoord Quote

  • Yarema
    2 years

    Er is niets nieuws.
    Die bug zit er al een tijdje bekend, niet maar op iPhone.

    Antwoord Quote

  • Kyhd
    2 years

    Na een jaar nog steeds niet dit probleem gehad…

    Antwoord Quote

  • Nooff
    2 years

    Laat ze eerst maar eens een stabiele app maken. Ik vind Spotify geweldig als dienst, maar het is zo onstabiel als de pest. Constante app crashes zorgen er voor dat je nog niet eens aan een 100e deel van je afspeellijst toekomt. Ik begin me er zo onderhand mateloos aan te irriteren gewoon.

    Antwoord Quote

  • AppleFreaks
    2 years

    Vreemd heb nergens last van werkt bij mij perfect offline

    Antwoord Quote

  • Michiel
    2 years

    Zou mooi zij als je een nieuwe app maakt voor de iPad 3 en die vol scherm geeft maar we zien wel
    Werk er aan

    Antwoord Quote

  • Gautam
    2 years

    @Nooff: Crash? Op m’n Mac en iPhone nog nooit gecrasht hoor… Wel de beschreven bugs, kwaliteit en offline sync. Misschien je iPhone even herstellen?

    Antwoord Quote

  • Rdk
    2 years

    Menigmaal met Spotify mailcontact hierover gehad. Dit probleem heb ik al zeker een maand of 4. Deinstalleren + ww reset is de laatst aangedragen oplossing en de app houdt zich nu een paar weken goed.

    Antwoord Quote

  • Nooff
    2 years

    @Gautam: De crashes van de spotify app zijn bekend, zoek het op google en je komt ellenlange discussies hier over tegen. Op de PC crasht ie ook niet, maar wel op de mobile devices. Zodra je bluetooth en Wifi aan hebt om via de Spotify app te streamen naar een externe weergever, dan crasht de app om de haverklap. Dit probleem ligt bij Spotify, aangezien elke willekeurige app waarmee je muziek kan streamen verder perfect werkt. Ik vind het zeer irritant dat hier nog steeds niets aan gedaan is. Mijn iPhone hoeft overigens niet hersteld te worden, want dit komt zowel voor op de iPhone, als iPod als iPad hier bij mij thuis.

    Antwoord Quote

Plaats een reactie

Als je een eigen afbeelding bij je reactie wil, moet je je aanmelden bij Gravatar.com. Daar kun je jouw e-mailadres koppelen aan een afbeelding.