Cookoo smartphone-horloge kan nu iPhone-muziek bedienen

24 januari 2013, 14:15 · Bastiaan Vroegop

CookooHet Cookoo smartphone-horloge kan nu worden gebruikt om muziek op je iPhone te bedienen. Ook is het mogelijk om een alarm of een timer in te stellen. Om gebruik te maken van deze nieuwe functies, moet je eerst de nieuwste versie van de bijbehorende iPhone-app installeren. Deze bevat ook een aantal verbeteringen: zo belooft de ontwikkelaar dat de Bluetooth-verbinding minder makkelijk verbreekt wanneer de app in de achtergrond draait.

iPhone-horloge Cookoo is al een tijdje beschikbaar, maar een hoop van de beloofde functies waren vanaf dag 1 niet te gebruiken. De maker had ervoor gekozen om de opties in latere updates uit te rollen, zodat de horloges alvast naar de eerste kopers verstuurd konden worden.

De nieuwe muziekfunctie maakt het mogelijk om afgespeelde nummers te pauzeren, opnieuw af te spelen en om naar een volgend nummer te springen. Dit kan handig zijn als je iPhone in je zak zit, of een klein stukje verderop in een dock zit genesteld. Je hoeft dan immers niet je iPhone te pakken, maar enkel naar je pols te grijpen.

Downloaden: Cookoo (gratis, iPhone, iOS 5.0+)

Tipgever: Nawfal

Onderwerpen
door Bastiaan Vroegop

Studeerde tot en met 2011 Journalistiek & Fotografie. Vrijwel direct na zijn opleiding ging hij aan de slag als vaste nieuwsredacteur voor iPhoneclub en iPadclub. Tijdens zijn opleiding schreef hij voor onder andere Bright.

13 reacties

  • Rob
    1 year

    Vanmorgen de update geïnstalleerd, maar verbinding wordt nog steeds om de haverklap verbroken. Maar ik ga er vanuit dat dat binnenkort wel opgelost wordt.

    Antwoord Quote

  • rebelish
    1 year

    Ik heb hetzelfde probleem. Gister met groot enthousiasme de update geinstalleerd om er nu achter te komen dat hij nog steeds niet doet wat beloofd is. Verbinding verbreekt, nog steeds geen notificaties voor email en de notificatie voor post/berichten van facebook komen ook niet binnen op het horloge. Het vertrouwen dat Rob hierin nog heeft is mij al ontgaan. (Ik had gewoon voor de pebble moeten gaan). :-(

    Antwoord Quote

  • Nick
    1 year

    Ik vind het jammer dat iPhoneclub hem zelf niet beter getest heeft maar hij is werkelijkwaar onbruikbaar op het moment. Zelfs met deze update.

    Ik vraag me af wanneer hij eindelijk zou gaan werken.

    Antwoord Quote

  • Barend
    1 year

    Mooie update als ik een smart horloge ga kopen dan moet bediening van je muziek er zeker op handig voor op de fiets alleen jammer dat het horloge blijkbaar nog niet goed werkt

    Antwoord Quote

  • PB
    1 year

    Zoals ik in de vorige thread al zei. Het product is nog niet af en er is geen garantie dat het horloge de functies gaat bevatten die het claimt…..Zonde wat ik sta te trappelen. Ja een Pebble is leuk, maar bevat tegelijkertijd ook teveel toeters en bellen. Trillen, icoon, etc is genoeg. Ik ga echt niet op mijn horloge kijken wie mij op de telefoon belt… (edit: en misschien eigenlijk ook wel…;))

    Antwoord Quote

  • Mss
    1 year

    Jammer ziet er mooi uit!

    Antwoord Quote

  • Marco
    1 year

    Hmm, ik heb weinig last van disconnecties. Ik heb wel eerst “forget device” gedaan in de app&bluetooth en de horloge opnieuw gekoppeld.
    blijft nu urenlang stabiel, heel af en toe disconnect.
    notificaties werken ook fatsoenlijk, hoewel de belangrijkste (SMS en email) nog niet ondersteund worden.

    Ook de muziek bediening werkt alleen met iPod app. Ik had gehoopt universeel voor allerlei players (e.g. audible)

    Antwoord Quote

  • olaf
    1 year

    Origineel geplaatst door Marco
    Hmm, ik heb weinig last van disconnecties. Ik heb wel eerst “forget device” gedaan in de app&bluetooth en de horloge opnieuw gekoppeld. blijft nu urenlang stabiel, heel af en toe disconnect. notificaties werken ook fatsoenlijk, hoewel de belangrijkste (SMS en email) nog niet ondersteund worden.Ook de muziek bediening werkt alleen met iPod app. Ik had gehoopt universeel voor allerlei players (e.g. audible)

    en mag ik je vragen hoe je dat hebt gedaan met een app of iets in de telefoon veranderd of nog iets anders.

    Antwoord Quote

  • Marco
    1 year

    Eh, gewoon in de cookoo app onder instellingen “vergeet apparaat” kiezen.
    Dan de horloge opnieuw koppelen (connect knop 6s ingedrukt houden) aan de app.

    Antwoord Quote

  • olaf
    1 year

    ik heb alles gedaan wat ik moest doen zelfs support centrum van cookoo gemaild uitleg gekeregen wat ik allemaal moest doen maar niks zelfs mijn telefoon herkent het horloge niet ik zeg de slechtste 129 euro die ik besteed heb.

    Antwoord Quote

  • Cindy
    1 year

    @olaf: Wat bij mij het truucje deed, app. verwijderen, ook uit BT. BT uit aan/uit app. installeren, opnieuw pairen. BT is nu stabiel!

    Antwoord Quote

  • pieterjan
    1 year

    ik krijg geen piep als ik een sms krijg hoe komt dat?

    Antwoord Quote

  • Ben
    1 year

    Ik heb een cookoo horloge aangeschaft. Een paar weken later heb ik mijn bestelde Iphone4 ontvangen. Helaas blijkt nu dat ze niet met elkaar te connecten zijn.
    Is allemaal onduidelijk want op de ene site staat dat de cookoo watch wel is te connecten met een Iphone4 en op een andere site staat weer dat minimaal een iphone 4s nodig is. Was allemaal niet duidelijk, ook al omdat ik eerst het horloge had en nog niet in het bezit was van mijn iphone 4. Kortom, weggegooid geld.

    Antwoord Quote

Plaats een reactie

Als je een eigen afbeelding bij je reactie wil, moet je je aanmelden bij Gravatar.com. Daar kun je jouw e-mailadres koppelen aan een afbeelding.