‘Conde Nast overstag met App Store-abonnementen’

Een van 's werelds grootste tijdschriftuitgeverijen is van plan om in app-abonnementen te gaan aanbieden, zoals Apple dat wil. Volgende week zouden ze al van start kunnen aan met The New Yorker.

newyorkerHet succes van Apple’s App Store-tijdschriftabonnementen staat of valt met het feit of er genoeg uitgevers meedoen. Conde Nast is daarin een belangrijke partij. Het is een van de grootste tijdschriftuitgevers wereldwijd, met titels als Wired, Vogue, The New Yorker en Vanity Fair. Volgens een bron is Conde Nast van plan om gehoor te geven aan Apple’s oproep om bij alle tijdschriften voortaan een abonnementsmogelijkheid binnen de app aan te bieden. Dat houdt in dat de uitgever 30% aan Apple zal moeten afdragen, wat de vraag oproept of je als consument niet straks duurder uit zal zijn. Conde Nast biedt al meerdere bladen aan in de App Store, zoals Wired Magazine, maar doet dat zonder abonnement. Momenteel betaal je voor losse nummers zo’n €3,99.


Een bron van Apple Insider heeft nu beweerd dat er voor het einde van mei een in app-abonnementendienst komt, te beginnen met The New Yorker. Die zou volgende week al aangepast kunnen worden. Conde Nast wil bovendien de prijs van de magazines verlagen van €3 tot €4 naar €1,59. Collega-uitgeverij Hearst deed dat ook al.

Gisteren kon je lezen over de iPad-applicatie van het AD, waarin je als een van de eerste kranten ter wereld een abonnement binnen de app kunt afsluiten. AD is onderdeel van De Persgroep, dus het ligt voor de hand dat andere kranten van De Persgroep zoals De Volkskrant en Parool ook met de abonnementen gaan werken.

Reacties: 4 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.